Bab 4

34 1 0
                                    

Sampai je rumah mata nur memerhati kawasan luar rumah yang hampir 14 tahun die tinggalkan rumah ni tak banyak yang berubah dirumah ni cuma makin cantik lagi je.
Sampai sahaja di rumah mereka disambut oleh mak yam orang gaji dirumah ini. Mak yam ni isteri pak ali driver papa. Manis senyuman mak yam macam opah tiba hati rasa hiba. Rindu kan opah di kampung.

Mak yam cuba nak ambik beg di tangan nur tapi nur menolak.
Bagi aku selagi aku boleh buat biar aku yanv buat jangan pernah nak susahkan hidup orang.

"Nur masuk buat apa kat luar lagi tu" panggil mama

"Baik " jawap nur

"Ni lah rumah nur. Along dengan miza dah tido rasanya takpe sok pagi nur jumpe diorang nya sayang. Mak yam tunjukkan mana bilik nur ye" ujar mama

"Baik datin. Cik mari ikut saya"kata mak yam sambil menunjukkan jalan ke bilik nur.

" mak yam jangan lah panggil cik. Panggil nur je kn lg mesra." Ujar nur sambil tersenyum kepada mak yam

"Huh yelah. Mak yam panggil nur . Ni bilik nur. Rehat lah secukupnya lah.selamat malam" balas mak yam

Aku terus memeluk erat mak yam. Rasa macam dekat dengan opah bila dapat peluk mak yam.

Mak yam terkejut dengan tindakkan nur tapi die membalas pelukkan itu dengan tersenyum.

"Ok selamat malam mak yam. Muahhhh" ucap nur sambil melambai kepada mak yam. Mak yam hanya mampu tersenyum saja melihat kelagat nur. Kalo miza memang tidak pernah buat begitu kepada nya. Bercakap apatah lagi.

================================
Wei ak da smpai rumah tau. Kau jaga diri tau. Jangan lupakan aku .

Owh alhamdulillah bguslah . Selamat malam ak ngntok ni.

Huh yelah selamat malam
================================

Huh besar gila bilik ni lagi besar dari ruang tamu rumah opah ni. Empuknya tilam ni. Kalo tido ni memang lena habis lah ni. Nur berjalan pusing² satu bilik . Tu dia bilik air bukan main cantik kalah hotel ni.

TaKdIr HiDuPkuWhere stories live. Discover now