Hoofdstuk 5

7 1 1
                                    

Ik zat nog steeds op de grond. Ik sta op en op dat moment komt de conciërge aanrennen. Hij haalt de jongens meteen uit elkaar. 'Zijn jullie gek geworden kom mee allebei naar de rector'. Lukas en Leroy zitten onder de blauwe plekken en ze hebben allebei een bloedneus. Kate komt aangerend ze geeft me een zakdoekje voor mijn bloedneus. Stephanie komt ook aangelopen met Enzo. 'Gaat alles goed' vraagt Enzo. Eigenlijk gaat het niet zo goed ik voel mij duizelig en maak me zorgen over de jongens. Maar dat zeg ik niet. 'Het gaat wel ik heb alleen  die bloedneus verder niks'. Stephanie ziet er boos uit en bezorgd uit dat is logisch want Leroy is haar broer. 'Ben je boos Stephanie?' vraagt Kate. Ze knikt en loopt weg. Ze gaat richting de rector ze gaat vast kijken hoe het met Leroy is. Ondertussen loop ik met Kate en Enzo mee naar het lokaal. Ik zie dat Leroy er al staat en loop naar hem toe. Nu wil ik weten wat er aan de hand is. ' heey Leroy wat was er eigenlijk tussen jou Lukas' vraag ik. Hij kijkt me aan en schud met zijn hoofd. 'Dat ga ik niet zeggen dat is iets tussen mij en Lukas'. Ik kijk hem verbaasd aan. Toen ging de bel en de wiskunde leraar kwam er al aan. Hij doet de deur open en Leroy gaar als eerste naar binnen. Wat zou er toch aan de hand zijn. 'Ga allemaal snel zitten dan kunnen we meteen beginnen'. Ik ga naast Leroy zitten omdat Kate natuurlijk naast Enzo zit. 'Kom op Leroy zeg het dan'. Op de achtergrond hoor ik Kate en Enzo lachen. Nog steeds wacht ik op het antwoord van Leroy. 'Ik weet dat jullie nu een relatie hebben de hele school trouwens dus daarom ga ik je dit niet vertellen'. Ik kijk hem ongelovig aan. Maar ik besluit om niet verder te vragen.

Na een lange dag op school lig ik languit op de bank. Met mijn oortjes in zit ik muziek te luisteren. Tot ik Alex zie binnenkomen en gebaren dat ik mijn oortjes uit moet doen. Ik doe dit en kijk hem vragend aan. 'Er is iemand voor je'. Bij de deuropening zie ik Leroy staan. In een snelle beweging sta ik op en loop naar hem toe. 'Wil je nu wel praten' vraag ik. Hij knikt en ik trek hem mee naar boven. We stappen mijn kamer binnen en ik doe de deur dicht. Hij begint gelijk te vertellen: 'Het gaat om Lisa de ex van Lukas ze gebruikt al een tijdje drugs en heeft gister een overdosis gekregen van iemand. Ik dacht dus dat het Lukas was omdat hij drugs verkoopt. Lisa is een goede vriendin van mij en ik wil al heel lang dat ze stopt en nu ligt ze in het ziekenhuis. Ik was boos en ging meteen naar Lukas het eerste wat ik deed was hem een klap geven. Hij deed het terug en zo begon het eigenlijk. Later hebben we elkaar gesproken en nu weet ik dat hij het niet was omdat jij met hem bij de bios zat'. Met verbazing luister ik naar zijn verhaal. Wat moet ik hier nou op zeggen. Ik zie tranen in zijn ogen en om hem te troosten geef ik hem een knuffel. 'Ik vind het heel erg van Lisa maar waarom gebruikt ze drugs? En waarom verkoopt Lukas drugs?' vraag ik. Zo veel vragen spoken door mijn hoofd. Leroy kijkt mij aan. 'De reden dat Lisa gebruikt is omdat ze het moeilijk heeft thuis. Haar vader is er nooit en haar moeder kijkt niet naar haar om. Ze wordt ook nog geslagen door haar oudere broer'. Zoveel ellende in haar leven ik heb met haar te doen. 'En Lukas is al een tijdje gestopt met drugs verkopen hij wilde er niks meer mee te maken hebben ik wist dat niet daarom werd ik boos op hem'. Ik ben blij om te horen dat hij gestopt is. 'Ik wil nog 1 ding zeggen namelijk dat je moet oppassen want Lukas heeft nog wel contact met verslaafden ze laten hem niet met rust. Als zij erachter komen dat jij zijn nieuwe vriendin bent loop je gevaar. Ze hebben rare dingen gedaan met Lisa. Ik wil je niet bang maken maar alleen waarschuwen'. Net toen ik wat wilde zeggen hoor ik iemand buiten schreeuwen het is een meisjesstem. Even later zie ik dat Leroy het ook hoort en loopt naar mijn raam en doet hem open. Ik ga achter hem staan en kijk naar buiten. Daar beneden staat een dronken Lisa met een fles alcohol in haar hand. Ze ziet er niet goed uit ze is spierwit en in haar ogen kun je goed zien dat ze gebruikt heeft. Ze draagt kleren van een ziekenhuis en haar make-up is erg uitgelopen. 'Leroy!!! Ik weet dat je hier bent kom naar beneden jij dit is allemaal jou schuld!!' schreeuwt Lisa. Ik zie dat Leroy in paniek is en loopt snel de kamer uit. Snel doe ik het raam dicht en ren naar beneden de trap af. Ondertussen zijn mijn broer en Leroy naar buiten gelopen en proberen Lisa rustig te houden. 'Ze is weggelopen uit het ziekenhuis' hoor ik Leroy zeggen. Ik loop nu ook naar buiten en vraag of ik een ambulance moet bellen. Leroy en Alex knikken te gelijk en ik ren snel naar binnen om de telefoon te halen. Ik toets het nummer in en loop weer naar buiten. En daar staat Lisa over te geven niet veel later valt ze opeens neer op de grond. Met verstijfde benen sta ik op een afstand te bellen met de alarmdienst. 'Ze ademt niet meer' hoor ik Alex zeggen. Mijn hard gaat sneller kloppen toen ik die woorden hoorde.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Sep 06, 2021 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

De Foute JongenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu