EXOLUXION IN MALAYSIA (ONE SHOT)

27 0 0
                                    

"Hyung!" lay memandang xiumin yg berada disebelahnya .
"Lol yixing , wae ?" Lay mengelengkan kepala kemudian meninggalkan xiumin dengan tanda tanya .

SKIP

"sejak akhir ni yixing hyung asyik berkelakuan pelik la , takut aku tengok dia" ujar baekhyun .
"Aku perasan gak tu . Lel dia okey la nanti , jgn risau" chanyeol menepuk bahu baekhyun perlahan .

Baekhyun hanya tersenyum , kelihatan leader suho datang bersama dyo dan kai . Chanyeol menegur suho namun suho hanya mengangkat tangan dan berjalan melintasi chanbaek .

"heyy dah bersedia nak pergi malaysia ?" Soal chen .
"Yehet!" Balas sehun .
"Kkaebsong" terdengar suara baekhyun .
"Lel hyung ! What wrong ?" Soal sehun, baekhyun menuju ke latihan .

Hari yg ditunggu akhirnya tiba , exo akan mengadakan konsert exoluxion di malaysia . Ramai peminat membanjiri airport kerana ingin menyambut ketibaan lelaki pujaan hati mereka . Dengam keadaan yg sesak menyukarkan exo untuk berjalan , mujur ade pak guard yg mengawal peminat atau lebih dikenali sebagai exo l . Berlaku adegan tolak menolak namun exo hanya berlagak selamba "nasib baik kau fans , kalu tak hurmm" itu jelaa ayat yg mampu terucap (KAH)

(Maaf la taktau nak borak ape dah)

SKIP

peminat sudah membanjiri stadium negara , exo sudah berdiri megah di backstage . Lagu pertama dinyanyikan ialah "Love Me Right" kemudian diteruskan dengan "Call Me Baby" . Exol yg hadir menjerit penuh excited sebab dapat berjumpa exo (pfft tung la hang) .

"we are one ! Annyeonghaseyo EXO imnida" ujar exo serentak . Diteruskan dengan sesi memperkenalkan diri bermula dari leader suho .
"So hot so hot" jerit baekhyun disambut jeritan peminat .
"exo l malaysia ! Are you ready for the next song ?" Soal chanyeol .
"YEEAAAAAAYYYYYYY"

lagu black pearl berkumandang , exo mula mendekati peminat yg berada di rock zone . Chen melemparkan senyuman manis buat peminat malaysia , kemudian exo berlari masuk ke backstage . kemudian skrin memaparkan video exo sebelum bergerak ke malaysia .

Exo kemudian muncul kembali setelah menukar pakaian , mereka menyanyikan lagu el dorado dan hurt . Persembahan yg mantap mendapat tepukan gemuruh dari semua peminat . Akhirnya mereka bakal mendendangkan lagu yang ditunggu-tunggu "Growl" .

Exo mendekati peminat dan berselfie bersama mereka , chanyeol sudah bersedia tuk rap .

" E X O"
Ttodareun neukdaedeuri bolsera
Neomuna wanbyeokhan nae yeojara
Pumsogen budeureopge neoreul ango
Neomaneul wihaeseo naneun nanpokhae jigo Gyeolgugenganghan jaga
Eodge doeneun miin

Chanyeol yg akan menyanyikan bahagian kris terhenti apabila terdengar suara lain , iaitu suara penyanyi asal. Hampir semua peminat terkejut sambil memerhati stage , exo yg rancak menari terus menjadi kaku .

"Malaysia is my style ~ annyeong kris imnida" jerit kris dan sebuah lampu spotlight menghala kearah kris . Bukan hanya kris terdapat dua bayang bayang dibelakang kris .
"Yo yo mannnn!!!"
"Malaysiaaaa ! Im Tao"

Semua peminat menangis terharu , exo terus berlari memeluk krishantao . Xiumin memeluk luhan erat , suho pula masih setia memandang kris kemudian kris mendepangkan tangan dan suho berlari memeluk kris erat .

"Luhaennnn" baekhyun pula memeluk luhan .
"Kkaebsong~ hahaha" luhan hanya tersenyum .

"Kfine sume tak rindu tao , huh" tao berjalan kearah peminat .
"Alolo mane ade , tao kan kitaorang punya happiness" ujar Kai .

Lay tiba tiba terasa sebak lalu menitiskan airmata , member yg lain pantas memeluk lay . Terlampau banyak cabaran menjadi satu satunya member chinese dalam group exo setelah kepergian krishantao . Kemudian exo menyanyikan lagu growl semula diikuti wolf dan overdose .

"I say ex you say "
"O !!!!!"

"EX ?"
"O"

"Hyung ! Lay hyung?" Chen mengerakkan tubuh lay .
"Kita dah sampai malaysia , jomm!" Baekhyun menjeit riang .
"Mimpi ? aku hanya bermimpi , krishantao saya merindui kalian" bisik hati lay setelah mencelikkan mata dari tido yg lena .

THE END!!!😭😭

Hopefully bout krishantao tu betul² jadi..kat malaysia😔..rindu sesangat nak tengok moment dorang ngan exo again, especially hunhan😌 brother twin..tak puas tengok sehun manja ngan luhan😭!!

MULTI in ONE(kpop)Where stories live. Discover now