Het verhaal van de Mothman vindt zijn oorsprong in Charleston in West-Virginia. In een periode van november 1966 tot december 1967 werd de Mothman door verschillende getuigen waargenomen.
De Mothman wordt beschreven als een levensgrote kruising tussen een mens en een mot (nachtvlinder). De getuigen spreken bijna allemaal over een wezen dat ongeveer 3 meter lang is en dat het grote felle rode ogen heeft die het licht weerkaatsen. Het werd ook beschreven als een wezen met vleugels zoals een nachtvlinder met veren.
De eerste waarneming van de Mothman vond plaats op 12 november 1966 in Clendenin in West-Virginia. 5 mannen waren een graf aan het graven op de lokale begraafplaats. Ze verklaarden dat een groot vliegend man vormig wezen tussen de bomen laag over hun hoofden vloog.
Een paar dagen later op 15 november 1966 werd de Mothman opnieuw opgemerkt bij een verlaten TNT-fabriek door 2 jonge koppels. Ze omschreven het wezen als een grote witte vliegende man met vleugels en gloeiende rode ogen. Het wezen volgde hen in het gebied dat gebruikt werd om munitie te maken tijdens de 2e wereldoorlog.
Er was ook een waarneming van 2 brandweermannen. Ze beschreven het wezen dat ze gezien hadden als een grote vogel met reflecterende rode ogen.
De Mothman werd voor het laatst waargenomen op 15 december 1967 op de Silver Bridge. Tientalle mensen hebben de Mothman gezien die dag op de Silver Bridge. De brug storte dezelfde dag nog in, de tragedie koste die dag het aan 46 mensen het leven. De brug storte in door een defect aan één metalen staaf. De oorzaken van dat defect zijn te wijten aan het feit dat de brug slecht onderhouden was en er meer gewicht op stond op het moment van de instorting dan origineel was voorzien.
2 van de slachtoffers zijn nooit teruggevonden. De brug werd in 1969 vervangen door de Silver Memorial Bridge.
Mannen in zwarte pakken werden ook in de omgeving opgemerkt tijdens die periode van de Mothman waarnemingen. De mannen gingen de deuren af en verplichte de mensen om hun waarnemingen niet met de wereld mee te delen.De mannen verdwenen rond dezelfde periode als wanneer de Mothman verdween. Dat linkt de mannen met de Mothman.
Sommigen geloven dat de Mothman verscheen om de mensen te waarschuwen, andere mensen denken dat de Mothman een alien was. Anderen denken dat het gewoon een ongewone grote vogel was.
Bedankt voor het lezen en vergeet niet om te stemmen en te volgen XD
JE LEEST
CreepyPasta ✔
HorrorEen verzameling van de engste creepypasta's op het internet. De verhalen variëren mijn versies van bestaande creepypasta's tot eigen creepypasta's. Hoogste posities #1 Horror Veel leesplezier Falke