mahkluk asing

9 0 0
                                    

-Selesai habis mereka makan donat mereka bersiar siar ditempat yang belum lagi dijejak.Pada masa itu James hilang dalam kapal itu,disedari oleh kawan kawannya.
Semua berasa panik apabila seseorang dari mereka hilang!

Cony: Aaaaaarrgghhh! Saya takut nntisaya hilang pulak....

Moon: Jangan takut Cony mari kita cari sama2

Sally: Ya,betul tu! Mungkin dia tersesat dalam kapal yang besar ini.

Cony: Kalau tiba tiba hilang seorang lagi macam mana?

Sally: Kita buat berdua dua kumpulan:-)

Brown: ^^....

Moon: Biar saya dengan Cony dan Brown

Jesicca: Saya dengan sally

Lain2: Ayuuuuhh!

Mereka berusaha mencari james yang hilang.Kumpulan Moon disebelah kanan kapal manakala kumpulan jesicca disebelah kiri kapal.Brown ikuti kumpulan Moon dibelakangnya.Brown ternampak mata merah di atas bumbung kapal dan ditangkap.
Moon dan Cony tidak menyedari tentang tersebut....Apabila mereka berkumpul balik baru mereka mengetahui yang Brown hilang!

Cony: Eh mana Brown!Tadi dia ikut belakang saya.....Kan saya dah cakap nnti akan ada orang hilang!

Jesicca: Siapa yang akan menjadi mangsa selepas ini!

Sally: Mari kita buat kumpulan macam tadi tapi seorang pandang belakang dan seorang lagi pandang depan dan berpegang tangan.Ok.

Lain2: Ok......

Mereka pun pergi ke tempat lain dalam kapal dan kumpulan Jesicca pula ternampak mata merah.

Jesicca: Apa tu Sally...

Sally: Entah...tapi saya takut....

Mata merah itu menangkap sally dan jesicca mahu menolongnya tetapi dah terlambat....Sally ditangkap oleh mata merah itu...Jesicca pergi berjumpa dengan Moon untuk bercakap tentang sally ditangkap oleh mata merah.

Jesicca: Hei Moon, sally dah ditangkap oleh mata merah yang macam mahkluk asing....

Cony: Saya rasa ada mahkluk asing dalam kapal ni.....

Moon: Haah betul tu.....Ada satu tempat lagi kita belum pergi....

Jesicca: Jom pergi ke situ...Mungkin mahkluk asing itu simpan mereka di situ...

Lain2: Ayuuhh!

Mereka bertiga yang tinggal itu pergilah ke tempat itu.Tempat itu penuh dengan pintu dan lantainya pun pintu....Moon ternampak satu mata merah di pintu yang terbuka...Cony dan Jesicca pun ternampak satu lagi mata merah...apabila pintu itu terbuka mereka nampak mahkluk asing berbentuk cendawan.Dan cendawan itu mengangkat Brown,James dan Sally.Moon,Cony dan Jesicca terkejut.

-BERSAMBUNG-



Kembara angkasa lepasWhere stories live. Discover now