PART 1

9 1 0
                                    

"Appa...ini sumo memang x adil sangatlh!!"Bomi cuba menjaga nada suara supaya tdk terdengar sprti protes anak yg melawan kata.
Tapi reaksi wajah Appanya tiada tanda-tanda nk membuka ruang perbincangan. Nk ubah keputusan yg dh dibuat memang x lh..
"Omma...jeball!Tlg Bomi, jngn buat keputusan mcm ny. Sumo terlalu mendadak mana blh Bomi terima!!"
Kini wajah ommanya itu pula ditatap,harap dpt m'beri sedikit pertolongan kecemasan.Namun ommanya hanya mengetap bibir dn menggeleng lemah.Jls m'beri kuasa veto sepenuhnya atas keputusan si suami di sblh.
"Bomi..dngr sini bebaik... perpindahan ini memang perlu utk kluarga kita.Klu Appa x pindah cawangan,pangkat appa statik di sini."Appa akhirnya m'jawab,skli m'buka mulut... panjang lebar isi nya..
Bomi tetap menggeleng kpla menahan rasa. Siapa sangka,keseronokan 3 hry lps krna m'dpt kamera mahal idaman hati... adalh perangkat
Memang ada udabg disrbalik mee ketika memberi hadiah itu.Brita itu bkn shja menyakitkan dada,tetapi meremukan hty dn membawa ngilu ke pankreas!!
"Tpi Bomi dh tingkatan 4. Selama ini susah layakkan dri hingga dilantik menjadi ajk tertinggi pskn Dance.Thn dpn, tahtah Bomi blh dpt peluang naik pangkat jdi ketua Dance!!"Cuba m'beri thu apa yg bakal dilepaskn jka berpindah sekolah.Bomi memandang omma dn Appa nya dngn membuat mka yg cute mntx dikasihani... Bomi memang pandai dlm bab 'buat cite reaction
MAKA dngn itu, Appa meninggalkan ruang tamu.Perbincangan tamat.Bomi x dpt merayu krna keputusan perpindahan itu tetap x blh diganggu gugat!!
----------------------------
[[#]]Lovelyz Highschool
"OKEY....Appa hntr sampai sini jew."
Appa menghentikan kereta betul2 dhdpn pintu pagar.Dikerlingnya Bomi,yg diam membisu,lalu dicuitnya bahu si ank beberapa kali sbgai isyarat supaya turun dri kereta dngn segera..
"Appa x nk tlg daftarkn Bomi?"Bomi terasa mcm hendak nangis apabila bakal ditinggalkn begitu shja. Weayo x tman kn smpai ke pejabat??Wea Appa nk tambah ktkutan mskskkh bru dngn membiarkn dirinya keseorangan?
"Mwo....Bomi sdh tingkatan empat bkn drjh empat.. Pagi ni Jungkook,ne dongsea pun daftar sklh sendiri. Bdx besar yg comel,cantik mestilah berdikari."Appanya memang kurang perasaan maklumlh, ...itu perwatakan seorang bos syarikat.
Bomi masih krs membatu. Klu boleh mhu digam shja kaki di dlm kereta itu.. x bergerak wlau secuit,tiada tanda2 mhu menurut perintah..
"Yaaa....ppaliwa Appa dh lmbt ni!!" Appa sudah mula keluar suara Bos.Oh,sesuai sngt dngn pangkat Bos..
Bomi terkejut lalu bergegas keluar dri kereta... X nk dimarahi Appa nya.. lbh baik die daftar cpt..
"Annyeong ap..." belum sempat Bomi m'habiskn ayatnya... Appanya sdh berlalu pergi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 16, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Naughty NiceWhere stories live. Discover now