Mijn gedachten over jou

4 0 0
                                    

'Het was een regenachtige donderdagmiddag, en mijn diepste gedachten gingen uit naar Noortje. Noor. Noorwurm. Nordmann. Norvana. George Norwell. Ik dacht even dat ik verliefd op haar was, en toen psych, toch weer niet. Toen weer wel, maar psych! Weer niet. Hoe zit dat nou?' 'Toen dacht ik ja, ik ben wel verliefd op haar. Die zwarte broek hè, dat is het gewoon. Psych! Toen weer niet, want soms draagt ze een spijkerbroek. Toch weer wel, maar toen psych, weer niet. Zwarte broek, ja, spijkerbroek, nee. Psych! Weer smoorverliefd, dan weer niet. De zwarte broek is voor even, Noortje is voor het leven. Psych! Noortje is voor even, de zwarte broek is voor het leven' 'Toen dacht ik stop! Misschien ben ik verliefd, misschien niet. Soms wel, soms niet. Maar nu vragen mijn diepste gedachten zich af: wat zijn de diepste gedachten van Noortje?' 'Dan gebeurt er iets en word ik uit mijn gedachten gerukt. Ik kijk naar de zware eikenhouten deur, die nu wagenwijd openstaat. Daar staat ze, Noortje, de ene keer de liefde leven van mijn leven, de andere keer niet. Haar blik spreekt boekdelen. Ze loopt naar de keuken, pakt iets buiten mijn zicht. Ik hoor de ijskast opengaan en een mes kletteren. Ze loopt naar het midden van de kamer en laat iets zien wat nog nooit iemand heeft gezien. Daar stond ze, met een broodje worst met komkommers' 'Ze keek me aan, verwijde pupillen, en bood me een hapje aan. Ik keek naar het raam en sloeg haar aanbod af. Komkommer met worst is ranzig. Ik keek haar weer recht  in de ogen aan, en we bleven een aantal seconden als bevroren staan. Ze zette een stap in mijn richting en stak haar hand uit, uitnodigend. Ik pakte hem vast en meteen zei ze: 'Hoi ik ben Noortje.' 'Mijn hartslag versnelde. Ze was weer even mijn grote liefde. Toen weer even niet. Ze droeg een zwarte broek, die haar goed stond. Hij was gekocht bij de Zeeman. Terwijl Noortje en ik ons aan elkaar voorstelden en elkaar vragend en onwetend en passievol aankeken dacht ik aan Hugo, een oude maat van me. Hij was in de kamer naast de onze. Hij was aan het zoenen met Nina, daarvoor had hij bij mij lessen genomen. Je kon horen dat hij niks had meegekregen van wat ik hem had geleerd' 'Noortje ging zitten aan de overkant van mijn bureau. Ze graaide in haar tas en haalde iets tevoorschijn. Het was een pot koekiepasta. Dat vond ik erg lekker, en ik was weer verliefd. In een opwelling van emoties zoende ik haar, en ze nam het gelijk over. Zo bleven we geruime tijd bezig, totdat in ons beider gedachten tegelijk dezelfde gedachte opdook. Stuntweek bij Domino's. Wij snelden naar de hal grepen onze jassen en fietsten keihard met 8 euro naar de pizzeria. Toen we naar buiten gingen kwamen we Hugo tegen. Hij was het vuilnis buiten aan het zetten. Hij wilde mee naar de Domino's, maar had geen geld. We beloofden hem de gratis Cola die je bij elke bestelling krijgt'

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 17, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mijn gedachten over jouWhere stories live. Discover now