1.

57 5 1
                                    

Ik wordt wakker en merk dat het al licht is. Dus ik ga me aankleden. Ik hoor wat gerommel beneden, dus ma, pa en misschien ook Rose zijn al beneden. Rose is mijn zus. Ze gaat nu naar de zesde klas, en heeft veel vrienden op school. In tegenstelling tot mij. Ik maak niet zo snel vrienden. Ik vind mijn zus soms wel een beetje een tutje... altijd maar make-up! Mijn moeder, Hermione Granger-Weasley heeft samen samen met mijn vader, Ronald Weasley een goede band met de beroemde tovenaar Harry potter. Samen hebben ze een duistere tovenaar genaamd Voldemort vermoord. Mijn vader heeft me dat al vaak in geuren en kleuren verteld, ook al betwijfel ik of hij meestal niet een klein beetje overdrijft.

Als ik klaar ben met aankleden loop ik naar beneden. zoals verwacht zaten mijn ouders en Rose er al. IK ga aan tafel zitten. Ik draag mn normale kloffie; een spijkerbroek, een (iets te groot) T-shirt met een of andere band er op, en grijze gympen.

Ik heb net een hapje van m'n brood genomen, als onze uil naar binnen vliegt. Hij heeft 2 brieven met zich mee, en als hij ze op tafel heeft gegooid zie ik het Hogwarts-logo. Nu wordt het echt. Weer een jaar op Hogwarts... Ik weet nou niet of ik daar wel of geen zin in moet hebben. Sinds mijn 1e jaar heb ik maar 1 vriend. Nou ja, vriendin! Ik ben nooit iemand geweest die veel jongens vrienden kreeg... En dan heb je ook nog het feit dat ik een Weasley ben... Mensen schijnen vaak te vergeten dat de beste vriend van Harry potter een Weasley was. Mensen doen daar vaak 'niet zo aardig' over...
Maar dat weten m'n ouders en zus niet. En dat wil ik graag even zo houden! Ik probeer te glimlachen, en dat lukt aardig,  want even later glimlacht Rose terug.

Snel maken we onze brieven open.
'Beste Hugo Weasley,
Maandag 2 september 2019 start het nieuwe schooljaar weer.
Wij zijn blij u dit jaar weer terug te zien.
Wij verwachten u om 11 uur 's ochtends op perron 9 3/4, zodat u met de Zweinstein Express naar school kunt vertrekken.
De boekenlijst en het ticket voor de Zweinstein Express zijn meegeleverd.                                                           -Minerva Anderling, vervangend schoolhoofd.'

Ik heb zin in het nieuwe jaar... Maar toch heb ik er angst voor... 

Just a weasley {dutch Harry Potter fanfic}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu