Ik kleed me aan in mijn dreuzelkleren; vandaag is 1 september! weer naar Hogwarts! ookal weet ik niet zeker of daar nou zo blij mee moet zijn... Maar ik heb geen huisarrest meer, dus dat is zoiezo beter!
Ik ben waarschijnlijk iets te laat voor vertrek naar het station, maar ja, die wachten toch wel... Dus sjees ik van de trap en eet vliegensvlug mijn ontbijt. Ik hoor pa roepen; 'opschieten, we vertrekken zometeen!' Ik hol te trap op en zie dat rose ook al haar hutkoffer van de trap aan het sjouwen is. Ze heeft weer een dikke laag make-up op zo te zien... Ze heeft ooit gezegd dat dat tegen de wallen is. En zelfs zou het kloppen, als ze geen make-up op zou doen, zou ze langer kunnen slapen waardoor ze geen wallen meer heeft! Ik snap haar logica soms echt niet. Ik pers me langs haar en haal ook mijn hutkoffer.
Eenmaal op perron 9 3/4 staan tante Ginny en oom Harry er ook al. Rose gaat daar heen, want haar beste vriend is Albus. Maar ik ga naar Evelien. We kletsten weer gezellig, maar op gegeven moment wa het tijd om The Hogwarts Express in te gaan. Ik gaf pa en ma een snelle kus en ging naarbinnen.
Evelien en ik kozen een lege coupe, die er gelukkig was. We kochten allebij wat van het snoepkarretje en voor de rest liep ook alles gewoon. Todat ik Durum aan zag komen lopen. Callide Durum is het gemeenste meisje dat je ooit zal kennen. Zit in Zwadderich, is het vriendinnetje van Alian Stone, en aartsvijand van Evelien.
Evelien zag waarschijnlijk aan mij dat er iets was want ze vroe;'Hugo? Is er iets?' Maar ze kreeg al snel genoeg antwoord op die vraag. Durum liep langs en zag ons zitten. ze kwam de coupe binnen een hield haar vuist in de aanslag. 'Hoi Durum' zei Evelien bitter. 'uh.. Mooi gewaad?' 'Bedankt. Dat kan ik van jou anders niet zeggen.' 'Wat!?' schreeuwde Evelien en sprong op. Durum wilde Evelien net een klap verkopen, toen professor Longbottom het tegen hield. 'waar denken jullie mee bezig te zijn!?' zei hij streng, maar ik kon een vleugje paniek herkennen. 'Zijn schuld!' zei Durum, en hij wees op mij! OP MIJ!? 'Oke Weasley, kom na het maal maar even langs.' zei hij.. ookal weet ik niet zeker of ik zo bang moet zijn...
JE LEEST
Just a weasley {dutch Harry Potter fanfic}
De TodoHugo gaat net beginnen aan zijn vierde jaar op zweinstijn. Hij is erg zenuwachtig. Zal dit jaar anders zijn dan de andere? Zal dit jaar- Lees het boek nu maar gewoon!