Finally (BONUS PART 1)

5.2K 451 140
                                    

D.O dan Kai terbaring di atas katil dan berbual tentang apa yg mereka baru lakukan tadi.

Kai: Hyung....

D.O: Hmm?

Kai: Sebenarnya kan... tak salah ke kita buat camni? Baek kan kawan kita. Diorang semua kawan kita.

D.O. bangun daripada katil dan memandang Kai dengan pandangan selamba.

D.O: Kau rasa? Aku tak kisah. Asalkan aku selamat.

Kai: Tapi-

D.O. keluar daripada bilik kerana tidak ingin mendengar kata² yg agak menyakitkan hati dia.

" Dia jugak yg nak tolong aku kan? Sekarang baru nak menyesal? "

Kai hanya terdiam melihat D.O. keluar daripada bilik dan dia pergi ke bilik Suho pula.

Kai: Suho hyung....

Dia melihat muka Suho yg agak sedih setelah mengetahui Baekhyun mati.

" Aku tak nak kacau dia... Aku pergi tengok yg lain. "

Kai pergi ke bilik Chen pula dan melihat Chen juga bersedih seperti Suho. Dia melihat Chen hanya tersandar di katilnya sambil melihat gambar² EXO yg dulunya 12 kini menjadi 5.

Sekali lagi, Kai meninggalkan Chen begitu sahaja dan pergi mencari Tao.

" Tao? Kenapa bilik dia kosong? "

Kai mencari² Tao di seluruh rumah dan akhirnya jumpa di ruang tamu. Bunyi tangisannya kedengaran kuat. Dia memeluk lutut dan menutup mukanya sambil menangis teresak-esak.

" Aku ingat ape yg aku buat sebelum ni betul. Tak sangka semua ni buat jadi keadaan mcm ni. huru-hara. Sekarang ni aku rasa mcm aku yg patut mati. "

SKIP

Waktu makan malam telah tiba dan mereka semua berkumpul di meja makan. Suasana yg agak senyap dan awkward. Hanya kedengaran bunyi garfu dan sudu.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 18, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CREEPY [EXO] √Where stories live. Discover now