" Urgh . "
Hara membuka matanya perlahan lahan .
Sepantas kilat mata Hara tertutup kembali . Sinaran cahaya matahari itu menyebabkan mata Hara tertutup .
Hara menutup sinaran itu dekat tangannya dan membuka matanya . Terlihat di sebelahnya sahabat baiknya , Haerin .
" Haerin , haerin " Hara cuba mengejutkan Haerin .
Haerin mula tersedar . Haerin bangun perlahan lahan .
" Hara ? "
Haerin cuba memandang sekeliling . Pandang langit .
" Hara , kita dekat mana ? Bukan tadi petang ke ? Kenapa ni macam pukul 12 tengah hari ? " soal Haerin yang berasa hairan .
" Kau lupa ke ? Bukan ke buku tu yang sedut kita ? " jawab si Hara .
" Jadi .. Kita dekat Alam Magikal lah ni ? " soal Haerin sambil tersenyum lebar .
" Maknanya , Alam Magikal tu wujud !? " Hara terkejut dengan kewujudan Alam Magikal yang disangkanya tidak wujud sama sekali .
" Nampaknya begitulah " kata Haerin .
Hara cuba mengeluarkan kuasa dari tangannya .
Tetapi sia sia , tiada apa apa yang keluar .
" Oh tak boleh " kata Hara .
Haera tergelak kecil . Haerin memandang ke atas langit .
" Eh ? Apatu ? " soal si Haerin .
" Weh apa tu Hara wehhh " soal Haera kepada Hara .
" Tu bukan manusia ke ? " balas Hara .
" Mustahillah dia boleh terbang ? " jawab Haerin .
" Ni kan Alam Magikal , mestilah boleh . Cuma kita je yang tak ada . Yang akan ada kuasa cuma penduduk tetap di sini . " jelas Hara kepada Haerin .
" Oh baru aku faham . " kata Haerin .
" Tapi .. Kenapa makin lama dia makin dekat dengan kita ? " soal Haerin .
Semakin dekat .
Makin dekat .
" A-awak ni s-i-apa ? " soal Hara .
Haerin kaku tidak boleh berkata apa apa .
" Kenalkan saya Kim Taehyung . Just call me V , okay ? " V memperkenalkan dirinya kepada Haerin dan Hara .
" Dan saya tak pernah tengok korang selama ni . Perkenalkan diri ? " soal V .
" Nama saya Hara . " Hara memperkenalkan dirinya .
" Nama saya Haerin "
" Oh , macam mana awak berdua ada dekat sini ? " soal V kembali .
Haerin dan Hara pun bercerita dari awal sampai penghabisannya .
" Oh , maksud sebenar buku tu .. " tidak sempat V mahu menjelaskan maksud tersirat yang buku itu maksudkan , Hara pun memotong .
" Ha , apa apa ? " soal Hara .
Haerin mencubit lengan Hara .
" Sabarlah . " marah Haerin kepada Hara .
Hara membuat muka comelnya .
" Maksud tersirat buku tu .. Sesiapa yang telah disedut ke dalam buku ini , harus menyelesaikan masalah yang ada di dala dunia Alam Magikal ini . Jika tidak dapat menyelesaikan , maka anda tidak boleh pulang ke tempat asal . " jelas V kepada Haerin dan Hara .
" Tapi , apa masalah yang ada di Alam Magikal ni ? Saya tengok keadaan baik baik je " soal Haerin .
" Memanglah kamu berdua nampak seperti elok , tapi sebenarnya ada Ratu Merah yang sangat kejam . Awalnya , dia baik orangnya . Tetapi disebabkan bunga merah yang diberi orang kepadanya , dia terus berubah . " jelas si V .
" Jadi , apa tugas kami ? " soal Hara .
" Tugas kamu berdua adalah , pergi selamatkan Raja . Suami kepada Ratu Merah . Kedua , ambil tongkat saktinya dan hancurnya tongkat sakti itu . Ketiga , lemparkan garam ke atas bunga merah . Dan sumpahan pada Ratu Merah akan lenyap . " si V menjelaskan apa yang patut dilakukan oleh Haerin dan Hara .
" Tapi .. Kami tak ada kuasa lah untuk terbang melarikan diri . Kuasa api , kuasa air apa semua " kata Haerin .
" Tak apa , kamu berdua ikut saya " kata V
V membuat bunyi wisel .
Maka datanglah seekor burung helang yang sangat besar .
Haerin dan Hara disuruh naik ke atas badan burung tersebut .
* * *