7:45 pagi; mununjukkan yg aku kena masuk ke sekolah tapi apa yang malang nasib nya aku terlebih tidur pula. Aduh..... Tapi aku akan pergi ke sekolah juga walau apa sekali cara pun. Aku kana tulis nama lalu masuk ke kelas.Hampir -hampir dimarah cikgu aduhhhh. Takpi tak pa aku tawakal kan je hihihi.
Rakan rakn ku semuanya berdiri .Tahu kanapa ?.sebab depa tak buat kerja sekolah. Haaaaa yang tu takpa sebab aku yg mai lewat ni lah siap.Tapi apakan dan daya bukan aku seorang ja budak yg aku benci tu pun siap .Aduh rajin pula dia kan?. Teringin aku nak tenggok dia kena denda. Oh ye. Lupa pula depa kena denda berdiri sepanjang masa cikgu tu sambil tarik telinga.kesian kan.
Okey yg tu tapalah kan tawakal kan jeOkey tapa cikgu suruh aku duduk sebab aku kan dah siap. Walaupun boleh duduk aku lebih rela berdiri kata dalam hati.Nak tahu kenapa?sebab lelaki tu pun duduk dah latu kat belakang aku pula tu.GERAM di buatnye.
Dia memang baik tapi depan orang tua ja.kalau rakan sekelas emmm ...okeyaku duduk dia kacau dengan kaki zirafah dia tu.Nak tahu kenapa aku panggil kaki zirafah sebab kaki dia tu panjang sanggat. Kaki dia duk tendang kerusi aku mau nya tak angin.GERAM aku.
Okey lah.. Lepas tu aku pun pergi lah kantin .Makan makan minim minim kan.Aku nak belilah untuk adik aku gula gula lepas tu budak kaki zirafah tu duk beratur sebelah aku je .Terkejut kut.kemudian aku belilah tapi tak lah banyak sanggat.Tapi mahal.
Dia tanya aku "we hg ada duit ka banyak ni. Kalaw ada takpa lah aku takut kalau tak cukup duit ja"Aku terdiam seketika. Tapi aku andahkan je. Aku beli tapi memang pun dia kata memang tak cukup duit pun."Am... adik tak cukup duit ni"Makciktu cakap.so .. Aku bler sat.Dia senyum terukir lengsung pipit.Tapi entah lah ape yang membuat kan dia baik hati sanggat pada hari tu. Dia kata kat aku"Kan aku dah kata banyak sanggat ni. Tapi hg andah kan je meh ni aku tolong bayarkan nah."Aku tersenyum pada nya. Dia hanya menggelengkan kepala nya.
Okey.. Dah habis rehat mesti lah belajar kan .Masa belajar tapa macam biasa ja.tapi masa balik tu.Aku kemasla untuk balik tapi masa tu aku terlewat sikit nak balik.Dia pun tak balik lagi masa tu dia tengah kemas.
Dia senyum kat aku. Tiba tiba dia mai dia hempuk meja aku. Angin lah aku. Baru je aku angkat tangan nak tampar .Tiba tiba dia kat "Eeeeee... Cute lah bila hg marah." Nak tahu masa tu aku malu gila . Aku ambil beg aku lepas tu aku balik.Tapi aku bernasib malang masa tu.Aku tunggu sampai petang. Tpa mas tu dia tak balik lagi.so tak lah aku takut sanggat.tak lama sanggat lepas tu . Ayah dia mai nak jemput dia balik .Entah apa dia bingcang denang ayah nya .tiba tiba dia mai dekat aku. Dia kata"we ika hg tak balik lagi ka ." aku kata "tak lagi pukul 6:45 baru aku balik sebab abah aku tak balik lagi kerja.Terus dia ambil beg sekolah aku masuk ke dalam kereta ayah nya. Apa lagi aku terkejut lah kan. Dia kata meh lah tumpang aku kalau tak aku buli hg. Aku dengan sepantas chitah pergi masuk ke dalam kereta ayah nya .
Ayah nya senyum saja .Kami di dalam meramah mesra .Dan apabila sampai di depan rumah nya aku mengucap kan terima kasih kepada nya dan ayah nya.Dia memanggilku dia kata"we hg nak tumpang aku tak esok kalau nak aku mai esok dan kalau nak aku akan lindungi hg sepangjang hayat aku tapi kena lah tumpang aku setiap hari untuk tahun ni ja"Aku berkedut dahi aku . aku kata "okey baik dan hg perlu setia pada janji hg.tapi tahun ni ja tau tapi tapa ka mak ayah hg tak narah ka."Dia hanya senyum dan kata kat aku "we ika hg cute lah" Terus pergi .aku kaku di situ dan malu sementara .dan terus masuk ke rumah.
Okey pada malam tu juga dia talifon aku dia kata"we ika hg jadi kan tumpang aku esok."Aku hanya kata ya .Dan masa tu dia kata" indah kan malam ni kalau lah kan kita "pop aku tutup handsik aku . Dan Aku terus tidur sebab nakngi sekolah pagi esok.
To be contienew....
YOU ARE READING
Demi Ku
RomancePagi yang terang dan kehadirannya pelanggi manandakan sesuatu yang baik bagi ku. Pergi ke destinasi dengan niat yang baik dan mulia.Memulakan dengan senyuman yang manis di pagi hari. Di sekolah yang meriah.Akan ku tertawa dengan karenah rakan ku . D...