Dia berbaring memandang Siling . Kosong . Tidak seperti di korea yang kebiasaannya ada Aircont . Di Jepun , kebanyakannya rumah tidak mempunyai Aircont sebaliknya mempunyai kipas siling .
Berbantalkan dua belah lengan dia terus mengenang seseorang
Yook Sungjae . Kawan baik 95line nya sudah seperti ahli keluarganya sendiri . Mereka memang tinggal bersama semenjak bapa Sungjae meninggal dunia. Sudah hampir setahun kawannya itu meninggalkan dia di sini , selepas tamat graduasi
" Sungjae , bukankah bagus kalau kau ada di Sini sekarang ." Dia bersuara bersendirian sambil mengeluh .
Dia mempunyai ramai kawan karib di Jepun , tapi tiada yang mampu menggantikan Sungjae sebagai kawan karib buat dirinya
" Kau tak ada , habis longgar skru skru kepala aku ni . Haih .. " - mengeluh lagi
" Weh , Meracau apa seorang diri tu ? "
Satu suara dari luar bilik kedengaran . Segera dia menggerakkan kepala memandang ke arah Pintu.
Jeon Jungkook, kawan serumah merangkap sahabat karib muda 2 tahun darinya sedang menyandarkan sebelah bahu pada bingkai pintu . Senyuman lebar terukir di iringi gelengan kepala . Tidak lama kemudian , Jungkook membuka langkah mendekati katil
" Fikir apa hyung ? "
Dilabuhkan punggungnya diatas katil . Taehyung tetap dengan posisi tadi" Teringatkan Sungjae " .
" Oh . Apa khabar dia sekarang ? "
" Takyah tanya . Bahagia memanjang . "
Jawab Taehyung acuh tak acuhJungkook tertawa
Taehyung mengerutkan dahi . Mata digerakkan memandang wajah Jungkook
" Apa yang lawak ? Aku buat lawak ke ? "
" Tak lah , Hyung jawab macam sedih je , kenapa ? Selalunya bila Sungjae bahagia , hyung pun sama . Bila dia sedih, Hyung pun ada gaya macam dunia terbalik, ini tidak , Hyung cakap dia bahagia tapi nada macam kecewa . Itu yang lawak."
Jungkook menggeleng dengan ketawa masih tersisa. Dia memandang Taehyung
" Hyung ada masalah apa ? Masalah dengan Chorong atau dengan Seolhyun ? "
" Haih . Dua - dua "
" Apa masalah nya ? "
" Aku ajak Chorong kahwin tahun ni , lepas aku habis belajar tapi Chorong berkeras nak kahwin tahun depan, lepas dia habis belajar "
Chorong atau nama penuhnya Park Chorong ialah Yeoja yang Taehyung cintai . Beberapa peristiwa telah menghubungkan mereka berdua pada tahun lalu .
" Bagus lah tu dia mau kahwin dengan hyung . Jadi apa masalah nya ? "
" Itulah masalah nya , kau pun tau yang Seolhyun tidak Lepas2 kan aku . " Taehyung menekan Suaranya
Seolhyun , yeoja korea yang hidup dengan gaya hidup yang agak kebaratan , merupakan pelajar sekelas dengan Taehyung. Seolhyun memang jelas mencintai Taehyung dan selama ini giat berusaha memenangi hatinya.
" Oh. "
" Kau pun tahu . Aku dengan Chorong bukan Rapat sangat kenal2 begitu je . Dengan Seolhyun pula , sekelas daripada tahun lalu . Dia pula selalu ambil berat dan berusaha dekati aku bantu aku itu ini . Kongsi cerita . Dalam kelas selalu usaha duduk dekat dengan aku praktikal pun sekumpulan drngan aku ."
" Hyung tergoda ? "
Spontan , pecah tawa Taehyung
" Jahatlah kau ni Jungkook , Apsal guna perkataan tergoda tu ".
" Yelah , Seolhyun tu cantik macam Salena Gomez , Emma Watson . Mana lah tau hati hyung tercuit ."
Jungkook mencuit bahu Taehyung. Mereka berdua ketawa" Tercuit tu mungkin tetapi tergoda tu tak lah . Tercuit sebab dia baik. Tergoda tu lain sudah maksudnya "
Jungkook mendiamkan diri . Taehyung juga tidak menyambung percakapannya. Bilik itu dipenuhi bunyi kipas
" Hyung Takut "
Taehyung meluahkan apa yang ada di dalam hatinya. Memecah kesunyian antara mereka. Jungkook mengangguk. Dia tidak tau apa yang boleh dia buat untuk bantu hyungnya . Buntu .
Seolhyun tu sebenarnya tahu Taehyung suka Chorong. Tapi oleh sebab Taehyung dan Chorong tidak mempunyai hubungan yang sah @ ikatan yang rasmi menyebabkan Seolhyun sentiasa merasa dia masih ada peluang.
Dibelakang Taehyung. Jungkook dan sorang lagi kawan mereka Jimin , telah pergi bertemu Seolhyun dan membincangkan hal ini. Tapi Seolhyun tetap berkeras untuk mendapatkan Taehyung
Manakalah Chorong tu mustahil untuk di bawa berbincang. Jungkook dan Jimin tidak kenal dengan Chorong. Apabila berbincang pasal kahwin awal ni , macam sudah masul urusan kekeluargaan orang.
" Sabarlah Hyung. Nanti kami cuba bantu " .
Taehyung tersenyum paksa . Sebab itulah dia rindukan Sungjae kawan karibnya yang kini sudah rasmi menjadi suami kepada Joy.
" Love Is Hurt Jungkook "
Jungkook tersenyum
TBC
------------------------------------------
619 patah perkataan yey !
Vote k .
Stay Tuned ..
YOU ARE READING
Love Hindrance [ On Going ]
Random" Kim Taehyung-Shii " " Ya " " Hari ni , Saya mau cakap Sesuatu yang saya pendam selama ni " " Hm " " Saya Cintakan Awak. " " Saya Cintakan Awak Juga , Park Chorong "