Jooheon menghantar Namhee betul - betul di hadapan pintu rumahnya.
" Lain kali awak tak payah la susah - susah nak hantar saya sampai depan pintu. Depan pagar je sudahlah."
Namhee tidak selesa di layan seperti itu." Emm.. baiklah tuan puteri."
" Aipp.. lagi satu, tak payah la nak gedik panggil saya tuan puteri, princess ke apa ke. Saya tak suka. Faham!"
Nada Namhee agak tinggi sedikit." Ala.. kenapa tak boleh pula. Mulut saya kan? Suka hati saya lah. No!, saya tetap nak panggil awak, my princess. "
Jooheon tidak tahu dari mana ilham itu datang untuk panggil Namhee begitu.Namhee terus masuk ke dalam rumah. Dia dah malas nak layan karenah Jooheon.
Dia tidak suka orang lain layannya macam budak kecil. Bagi Namhee itu membuatkan dia makin menyampah dengan orang itu, seebagai contoh Jooheon. Dia nak orang disekelilingnya faham kehendaknya. Berdikari! Itulah azamnya. Walaupun baru setahun jagung hidup di bumi ni.
🍁🍁🍁
" Oppa..."
Namhee mengambil tempat di sebelah Namjoon yang berada di sofa." Hmm.. "
" Oppa, boleh tak Namhee keluar malam ni. "
Namhee membodek Namjoon." Hah? Nak buat apa? Malam? Dengan siapa? Eh tak boleh. Oppa tak benarkan. "
Namjoon menunjukan isyarat jari telunjuknya dan di gerakkan ke kiri ke kanan." Alaa.. oppa. Namhee pergi dengan Hyewon, Eunhyun dengan NaRa. Boleh la oppa. Please.."
Namhee membuat muka comel." Erghh.. nak pergi mana?"
" Cinema! Ada cerita baru. Captain America : Civil War .! Boleh la oppa.. Lagipun esok cuti.. "
Namhee mengoncang lengan Namjoon."WHAT?! Captain America..? Mmm.. nanti lah tengok dengan girlfriend oppa. Oppa malas nak keluar la malam ni."
Namjoon memang minat dengan cerita HEROES ni." Girlfriend? Oppa ada girlfriend ke? Ahh..! itu tak penting. Oppa.. Namhee tanya ni. Boleh ke tak..."
"Emm.. pergilah..tapi.."
Belum sempat ayatnya di habiskan Namhee mencelah." Yeayy.. thanks oppa. Love you. "
" Ehh.. tak habis cakap lagi ni. "
" Mmm.. What?"
" Jooheon temankan. Nanti takde lah oppa risau sangat. Ok! Kalau tak nak, tak payah pergi. "
Namjoon meletakkan Jooheon sebagai bodyguard Namhee." What? Erghh.. kenapa mesti minachi tu.. Suka hatilah. Asalkan dapat tengok my handsome captain. Chris Evans wait for me.. "
Namhee pasrah asalkan watak hero idamannya dapat ditonton." Aisshh budak ni.. tak habis-habis nak berangan."
Bisik Namjoon dalam hatinya.👟👟👟
" Oppa, Namhee pergi dulu."
"Ahh.. Nae!"
Sahut Namjoon dari dapur. Memang tak sah kalau tak masuk dapur. Entah apa yang dibuatnya dekat dapur tu. :3Namhee mengenakan dress lengan panjang paras bawah lutut bersama kasut jenama converse kesayangannya.
Kelibat Jooheon sudah datang. Dia keluar untuk membukakan pintu Namhee. Tetapi tindakan Namhee lebih pantas mencapai pintu kereta.
" Thank you so much.."
Namhee sengaja kata macam tu kepada Jooheon walaupun dia sendiri membukanya."Emm.."
Jooheon sedikit malu.
YOU ARE READING
Last Love (MALAY)
RandomTitle: ↑↑ Genre: Sadromancehappy ( bolehkah ? XD ) Cast: Kim Nam Hee | Lee JooHeon | Kim Nam Joon Mengisahkan seorang remaja perempuan, Kim NamHee yang mengalami banyak dugaan dan rintangan semasa dia kecil.Misinya ingin menjadi seorang manusia yan...