"Vågn op!" Det var min mor, der sad i sengen og rykkede i mig. "Vi kører om en halv time," sagde hun. "Hvad, hvorhen?" spurgte jeg fortvivlet. Vi skal op for at besøge Tone. Vidste du ikke det?" Tone var min mors bedste veninde. Hun boede i Norge, og det var igennem hende, mine forældre havde lært hinanden at kende. For at komme op til hende skulle man køre i bil i næsten 20 timer, så det var stadig nat, da jeg blev vækket. "Skynd dig nu at få pakket. Vi andre er snart klar," sagde min mor. "Ej, mor! Skal jeg virkelig med?" "Ja, du kan ikke være alene hjemme i så lang tid, skat. Og husk nu, hvem der bor på vejen over til Tone," svarede hun. "Når jo. Okay så skal jeg nok tage med." Det var Marcus og Martinus, der boede på vejen derop. Jeg skyndte mig at pakke mit tøj, en bog og toiletting, men vigtigst af alt: Mine høretelefoner. 20 timer i en bil uden musik er lig med 20 timer i helvede.
Vi kørte afsted, men bilen begyndte hurtigt at sige nogle underlige lyde. Jeg blev bange for, at vi måske var nødt til at køre hjem igen. Men hvis vi gjorde det, var det ikke sikkert, at vi ville komme forbi Marcus og Martinus. Heldigvis kom vi forbi et autoværksted, hvor de sagde, at der ikke var noget i vejen med bilen. "Pyha, nu kommer vi alligevel forbi Marcus og Martinus" tænkte jeg, mens jeg begyndte at falde i søvn. Jeg drømte, at da vi kom forbi Marcus og Martinus' hus, stod de med danske og norske flag og vinkede, og de inviterede os indenfor, hvor vi hyggede os. Vi spiste kage og spillede fodbold i haven. Det var en dejlig drøm, som pludselig blev afbrudt, af min storebror. "Line! Vi skal på færgen nu!" råbte han ind i mit hoved. "Ååårh! Okay, jeg kommer nu." Vi sejlede i lang tid, og da vi kom tilbage i bilen og kørte, faldt jeg i søvn med det samme.
Jeg drømte videre på drømmen med Marcus og Martinus, men blev igen afbrudt af et kæmpe brag. "Hvad var det?" spurgte jeg forskrækket. "Jeg tror, det var vores motor. Det bliver nok ikke i dag, vi kommer op til Tone," svarede min far. Jeg trådte ud af bilen og kiggede mig omkring. Der var bjerge rundt om os, og en elv. Det lignede faktisk lidt Trofors. Marcus og Martinus' hjemby...
Fortsættelse følger...
DU LIEST GERADE
Kjører slalom
FanfictionEn pige, hvis største drøm går i opfyldelse. Men er det virkelig det, hun drømmer om?