- ZM -
Tante Mari skulle komme å hente meg. Mamma og pappa hadde allerede dratt til flyplassen, for å dra til Afrika. Det blir vel fint å være litt i Stockholm, I Guess. Mari sa at sønnen hennes, Felix skulle være med å hente meg. Jeg kikket ut av vinduet og så en grå bil kjøre inn. Jeg tok de to bagene mine og løpt ned, jeg åpnet døra, og så at tante Mari allerede var ute av bilen.
-Zoe Maggie, sier hun smilende. Jeg smiler tilbake, og låser døra.-Skal jeg hjelpe deg med bagasjen?
-Ja takk, svarer jeg. Hun tar den ene bagen min, mens jeg tar den andre. Vi bærer det til bagasjerommet, når jeg legger inn bagen, kan jeg skimte en caps. Det er sikkert Felix. Hvis det var det han het da. Jeg gikk inn, og satte meg på andre siden av gutten. Det var noe kjent med han. Jeg kunne ikke tyde hva, men han la nok merke til at jeg stirret på han for lenge.
-Hva er det du ser på, spør han og tar blikket opp fra mobilen, og bort på meg. Det er da jeg ser de kjente øynene, og ja, hele ansiktet egentlig. Jeg sitter bare forvirret der, og måper som en tulling.-Ikke bli så overrasket da.
-Overrasket? DU ER JO MED I THE FOOO CONSPIRACY! FETTEREN MIN ER MED I THE FOOO CONSPIRACY!!! Bryter jeg ut, og han havner i en total latterkrampe. Jeg må seriøst bare le med selv. Jeg er egentlig ikke særlig stor fan av tfc.. Jeg mener.. De er så barnslige, men på samme tid så seksuelle... Det er litt ekkelt å tenke på egentlig, haha.
Jeg tar opp ipaden min. Jeg kan se Felix i sidesynet, og når jeg får øyenkontakt med han, ser han ned. På puppene mine..
-Har du noe annet å se på, spør jeg smått irritert. Han gliser.
-Trodde du var en av de som likte tfc, jeg, da, sier han 'sjokkert'. Etter mange timer i bil, kommer vi endelig frem til Stockholm. Huset var digert!
-Så, Zoe Maggie, begynner Mari, men Felix avbryter med en ekstrem latter.
-Heter du det? Zoe Maggie? Fniser han.
-Felix, ikke vær frekk, sier Mari irritert.-Men ja, Felix bor egentlig ikke hjemme, han er bare på besøk akkurat nå. Jeg tenkte du kunne bli med ham til bandhuset deres, og bli litt kjent med gutta?
-Mamma.. Vi pleier ikke å ha jenter i BANDhuset, sier han og legger et ekstra trykk på BAND.
-Felix, Zoey Maggie trenger nye venner her, hun skal være her hele sommeren. Og jeg har mye å gjøre, kan hun ikke bo hos dere i stede? Det kommer til å bli kjekt, smiler hun.
-Ja vel.. Sier han sutrende.-Kom da... Eh.. Zoe Maggie?
-Bare kall meg Zoom, sier jeg litt skeptisk. Jeg pleide å bli kalt det før. Før jeg flytta i åttende. Vel, det er en stund siden nå, da. Han nikket, og jeg tok bagene mine og fulgte etter ham.
-Jeg kan ta en av de, altså, sier han snilt. Woaw, så han har et godt hjerte?
-Det trenger du ikke, svarer jeg nervøs.
-Ehm.. Har du allargi mot dyr? Spør han. Jeg rister på hodet. Så de har dyr og? Kult. Egentlig. Haha.
Etter en liten stund kommer vi til et giga hus, og Felix går bort til døra og ringer på. Jeg står bare å stirrer på huset med åpen munn. Skal JEG bo der liksom?! Det er alt for perfekt...
-Ja ikke bare stå der, sier Felix i det døra åpnes, men det får meg bare til å stirre mer på gutten som åpner. Han har fluffy krøllete hår, og et fint smil. Han går i bar overkropp, og DEN SIXPACKEN omg. Jeg tror jeg bare måper og stirrer enda mer.-Haha, Zoom du trenger ikke å stirre på Oscar på den måten.
-Felix, hvem er dette? Sier han Oscar kjekke duden i bar overkropp med fin six pack.... Nei, slutt, Zoe Maggie! Jeg snur hodet vekk og rødmer som en kalkun.
-Kusina mi, Zoe Maggie. Bare kall henne Zoom, som hun sier selv, Svarer Felix munter og glad. Bare fordi Oscar er kjekk, betyr det ikke at jeg liker ham.. Håper jeg..-Mamma sa hun måtte bo med oss siden hun har så mye å gjøre.
-Det kan jeg venne meg til, svarer Oscar. Jeg snur hodet tilbake til dem, og ser en gutt med knallsvart hår løpe bort til dem. Han har brun hud, altså ikke rasistisk ment da, men u know. "Han er og kjekk, men ikke like kjekk som Oscar." Tenker jeg dessverre høyt.
-Eh.. Jeg mener.. Altså.. Kjæresten min heter Oscar, lyver jeg. De ser veldig godt at jeg lyver.
-Haha, javel, svarer Oscar og blunker til meg, så går han og Omar tilbake til en annen dud som sitter i stua og spiller fifa. "Jeg tror jeg må besvime.." Tenker jeg høyt igjen.
-Ja, kommer du? Spør Felix med et smil om munnen. Jeg nikker og følger etter ham. Jeg må si, at dette er et virkelig hjertesjokk...
____________________________________________________________________________________________
Overraskende del? Haha, Im proud. :p
Kommenter, vote og del for mer!
Hade fra meg.
YOU ARE READING
Bich, jeg er ekte.
FanfictionZoe Maggie (Uttales Zouimag) er en vanlig jente fra Norge. På skolen er hun populær og har et godt liv. Det er en uke etter sommerferien startet, og ZM (Zoe Maggie) skal på ferie til tanta si i Stockholm mens moren og faren er på foretningssreise i...