Imi las capul sa cada pe spate urmat de cateva suvite negre. Britney priveste plictisita catedra unde se agita doamna Jones. Femeia pe la 40 de ani purta o camasa rosie necalcata, iar fusta ce statea stramba pe ea ii dadea o atitudine neglijenta. Cauta grabita prin catalog un elev pe care sa-l poata asculta. Privesc ceasul. Mai sunt doar cateva minute.
-Abigail! aud vocea stridenta a profesoarei. Lectia, te rog.
Ma trec cativa fiori reci pe sirea spinarii. Simplul fapt ca nu stiu lectia ma nelinisteste al naibii de tare si simt cum ceilalti ma privesc intepator. Cu totii asteapta sa spun ca nu am invatat si sa urmeze cateva hohote de ras. Deja parca aud vocile lor batjocoritoare cand vor afla ca nu am invatat nimic.
-Tocmai tu, desteapta clasei nu stii?
-Nuu! Ma dezamagesti.
Si alte cateva comentarii rautacioase printre care reuseste si el sa strecoare unul, Jacke Croft. Cu parul ravasit, ochii mari, caprui, asteptand cu buzele usor deschise sa arunce vorbe de foc asupra mea, care, primite de la altcineva probabil ar fi fost apa de ploaie. Nu stiu de ce are efectul asta asupra mea si de ce ma face sa tresar de fiecare data cand imi arunca o privire sau imi adreseaza un cuvant..
Clopotelul suna strident si ma arunc usurata pe scaun. O vad pe Tiffany cum il fixeaza iar cu privirea sa visatoare. Ochii cenusii il studiaza din cap pana-n picioare, ca de obicei, apoi se opresc asupra blondei langa care se aseaza. Probabil acum isi imagina tot felul de moduri in care ar fi putut sa o omoare, si stiind-o pe ea, probabil care de care mai sadice.
-O vezi? ma intreba Britney aratand cu degetul spre bruneta visatoare. E atat de penibila, nu?
-Da, asa cred, e tot ce reusesc sa raspund vorbelor ei intepatoare.
-Cum poate sa il placa? Adica, nu se va uita niciodata la ea, de ce s-ar uita la ea?
Rad infundat. Doar atat pot sa fac. Britney e un fel de regina albina a grupului nostru, iar noi, eu si Tiffany, niste biete albine lucratoare pe care le manipuleaza dupa bunul plac si paradoxal chiar nu ma intereseaza. Tot ce conteaza e sa o tin langa mine, oricat de multe sacrificii as face.
-E oribila! Cum poate sa o placa? ni se confensa Tiff facand referire la blonda de langa Jacke.
Nu spun nimic, doar astept raspunsul lui Britney care vine dupa un moment de tacere totala, iar tonul folosit de ea parca iti mangaia auzul vrand sa il mai asculti inca o data. Asa o actrita...
-Da, ai dreptate. Nu trebuie sa iti faci griji pentru asta. Mai devreme sau mai tarziu isi va da seama ca ea doar il foloseste, iar tu il meriti cu adevarat.
Fata brunetei se insenina, iar un zambet larg ii lumina tot chipul. Cuvintele astea prefacute ar fi mangaiat pe oricine, iar spuse cu talentul specific doar lui Britney te facea sa o iubesti de cum o auzi.
In discutia noastra isi facura loc mici barfe, glume rautacioase si alte subiecte plictisitoare pentru oricine altcineva inafara de noi.
-Vine, vine! ne anunta Tiff imblanzindu-si parul.
Am observat o sclipire in ochii lui Britney de cum il zari, dar nu, nu poate sa-l placa, nu-i asa? Adica ea e mereu cea care are de adaugat un comentariu rautacios despre el, ei bine, cum face cu toti defapt. Probabil ma insel, sigur mi-ar fi spus.
-Buna! se aude vocea lui cristalina.
-Buna! ne grabim toate sa raspundem.
Trebuie sa ii spun ceva, sa ma fac remarcata, sa incep o discutie in care sa vorbeasca doar cu mine si cu nimeni altcineva, dar... La naiba cu timiditatea asta! Britney ii capta imediat atentia cu un comportament copilaresc pe care il manifesta pentru prima data in ziua asta. Se vedea clar ca aceasta atentie deosebita din parte lui o maguleste foarte mult. Nu am cum sa concurez cu ea. Ea, spre deosebire de mine, nu se fastaceste cand ii vorbeste, nu isi muta ochii in alta directie cand o priveste.
Tiffany incearca sa ii fure macar pentru cateva secunde atentia de la satena. Cateva glume, cateva imbranciri, cateva cuvinte rostite cald, dar nimic nu ii poate muta privirea, asa ca se rezuma in a-l privi pe sub genele lungi.
Pe mine si pe Tiff nici macar nu se obosi sa incerce sa ne cunoasca. Toata atentia lui era a Reginei Albina, de ce ar fi vorbit cu albinele lucratoare? De ce ar fi vorbit cu mine, asa o timida? Sau cu Tiffany ce il privea visatoare?
Jacke incerca sa o imbranceasca copilareste pe Britt, dar reusi doar sa o faca sa isi scoata acul si sa il intepe cu una din replicile ei usturatoare.
-Frate, lasa-ma in pace! Ce te tot bagi atat in seama cu mine?
Ohh, ce-i mai place sa faca pe dura. Sigur el se va ridica imediat de pe scaun si va pleca lasand-o cu ochii in soare, dar nu. El doar isi ceru scuze si continua sa ii daruiasca toata atentia.
Regina albina: 1-0 :albini lucratoare, la naiba!
CITEȘTI
Jurnalul unei pustoaice
General FictionToate zambetele, lacrimile, sunetele cristaline ale rasteleor, tipetele ascutite de durere, iubirile impartasite si neimpartasite, gandurile cele mai ascunse ale lui Abby se afla pe paginile jurnalului sau ce sta ascuns cuminte in camera ei.