Prolog

98 10 10
                                    

O să încep prin a vă întreba dacă ați văzut vrodata o telenovelă spaniolă. Nici n-o să mă gândesc că ați spus nu și o să continui. Luați toată drama din creațiile acelea și adăugați și puțină tragedie din cărțile contemporane, că ale naibii, nu se mai pot termina "și-au încălecat pe-o cățea", apoi imaginați-vă. Viața olimpiană conține mai multe tragedii, infidelități și melodii dramatice de fundal decât copilul celor enumerate mai sus.

Păstrați-vă întrebările, cât și saliva, pentru că pantofii sunt noi, și lăsați-mă să-mi fac intrarea. Sunt...stai, tu, puștiul cu ciocolată, ești la covorul meu roșu, cum îți permiți? Dă-mi și mie! Uită-te la ei, copii din ziua de azi, nu știu să împartă. Pe vremea mea...de fapt pe vremea mea nu prea exista nimic, decât eu și enervantul de frate-miu, Anteros. Și uite cum iar ajung să vorbesc despre el, când aici ați venit să mă ascultați și venerați pe mine, scumpul vostru Cupidon si Temutul Eros, pentru Olimpieni.

Uimiți-vă, nu sunt un bebelus cu aripi care mănâncă săgețile în loc să tragă cu ele. Pot să mă mândresc, totuși, cu niște bucle sublime blonde, și știu bancurile voastre cu blondele așa că mai bine țineți-vă limba în gură dacă nu vreți să v-o tai. Bine, aveți voie să o folosiți dacă are legătura cu alte activități. Limba e un organ fascinant.

Vă întrebați, probabil, de ce sunt aici și vă irosesc timpul, care, Zeuse, e prețios, cum vă tot mințiți, însă, sincer să fiu, nici eu nu știu exact. M-am trezit în dimineața asta la fel de perfect, dar cu un nenorocit de bilet care îmi acoperea oglinda și mă anunța că am intrat în nu știu ce belele și că sunt trimis pe pământ cu alți câțiva nenorocoși. Jur, nu știu cum se face de mereu eu intru în belele, chiar dacă nu-mi amintesc să le fi făcut. S-o fi supărat Zeus din cauza poveștii cu Europa? Omule, sau mă rog, ce ești tu, nu e vina mea! Eu ți-am zis să nu umbli cu săgețile mele că te înțepi, dar tu batman, batman că ești Zeus, echivalent cu atotștiutor. Ca să fie vorba între noi, mereu dai vina pe mine când ți se mai aprind călcâiele după o fată pe care o electrizezi imediat, dacă mă înțelegi. Pe scurt, pot să spun că ești o damă de conpanie masculină și mai am eu timp să te fac să recunoști. Am tot timpul din lume și, în general, mă plictisesc.

Sunt într-o cameră de cămin mizerabilă și tot văd pete maro care se plimbă pe perete. Zeus ne-a spus că nu a fost o eroare și că vrea să ne învețe minte. De parcă am învațat eu vrodată ceva. Auzi la el, să mă învețe pe mine, care sunt mai bătrân ca el. Și-a luat lumea în cap de când cu tragerea la sorț pentru împărțirea lumii. Zisesem acum ceva timp că Hades e norocos, mereu spun asta, nu mi-am schimbat părerea, dar totuși, cum să fi așa, pe față, fraierit? Lui Poseidon ar trebui să-i fie rușine când se uită în oglindă, sigur a făcut el ceva ca să nu ia Infernul. Bietul Zeu al Morții.

Nu știu cum trăiți voi cu haine toată ziua. Pe fulgerele lui Zeus, sunt strâmte și îmi e cald! Și o să mă plâng și de faptul că mi-am lăsat sagețile în Olimp. Mereu mi se întamplă să le uit! Adio distracție. Dacă n-ar fi și Hermes implicat în toată porcăria asta l-aș fi mituit să mi le aducă, cu toate că netrebnicul e al naibii de șiret. Am încercat eu să-i înfig o săgeată unde nu răsare soarele, dar e singurul care a reușit să se ferească de ea. Am timp și pentru el.

Am timp să deveni și un star porno, în numele zeilor! Voi muritorilor vă plângeți că vreți viață veșnică; întrebați vampirii, e plictisitoare. Dar nu pe cei din Jurnalele Vampirilor sau Twilinght, ăia sunt stricați. Eu vorbesc de vampirii originali, chestiile alea care sunt de fapt o formă mai rafinat spusă a zombiilor, cu pielea albă, uscată, colții lungi și pelerine sumbre. Nu vă mai luați după tot ce se dă la televizor. Sau se scrie în cărți. Dar eu scriu o carte aici, așa că e de prost gust spus. Sau încerc, oricum nimănui nu-i pasă. Voi oamenii cu viețile voastre agitate, care cronometrați timpul pentru a nu pierde nici o secundă. De câte ori ați lăsat momente să treacă privind curcubeul, sau soarele, ori oglinda apei? De câte ori v-ați uitat cu adevărat în ochii cuiva și ați admirat noanțele ce se îmbină cu sentimentele? Dar asta presupun că e vina Pandorei, sau a cutii ei. Șarlatanii de zei, v-au trimis pe pământ numai război, ură, invidie și sentimente negative. Vă întrebați de ce? Pentru că sunt geloși. Sunt geloși pe faptul că voi puteți trăi o viață frumoasă, și aici o să vorbesc ca fratele meu: puteți îmbătrânii lângă cineva iubit și apoi puteți murii în pace. Voi nu irosiți timpul și trăiți fiecare secunda ca și cum ar fi ultima. Noi nu putem face asta și n-aveți idee cât de mult ne deranjează. Nu știți să apreciați firul vieții, tors pentru fiecare cu atenție.

De ce îmi ghiorăie burta? Au, asta doare. Oameni buni, ăștia care sunteți săraci, cum rezistați? Vă invidiez, sunteți așa puternici. Trebuie să înghit ceva.

După câteva ore în care am realizat că pentru mâncare îmi trebuie bani si banii îi faci prin muncă, am reușit să fur ceva de la Ares, știind că aveam să-mi iau bătaie mai târziu și am plecat la liceu. Ce caut la liceu? Nici asta nu știu, dar se pare că am fost cu toții trimiși în ultimul an. Știți ce stresant e să o auziți constant pe Atena lăudându-se că a luat note bune, sau pe Artemis că a intrat în echipa de footbal a baieților, ori pe Afrodita că s-a cuplat cu căpitanul echipei de footbal? Zău că au intrat bine în rol. Presupun că sunt pe principiul "să mă distrez cât durează, după pot suporta consecințele". Asta va rămâne în istorie, zeii nu puteau fi mai clișeici.

Te-ai plictisit deja și vrei să te oprești din citit, sau ai dedus că totul va fi un mare clișeu? Scumpo- n-o să zic scumpule, pentru că o să par homosexual, nu că aș avea ceva cu ei, sunt zeul dragostei nebune, pentru numele lui Zeus!- sunt Eros, Cupidon, Amor, ia-o cum vrei, dar sunt unicat. Nimeni nu mă poate transforma într-un clișeu! Așa că fa-ți frumos floricelele, așează-te comod și lasă-mă să deschid porțile poveștii mele, la fel de interesante și misterioase ca mine. Și nu ratați finalul, pentru că e de proporții. O să mai inventați câțiva zei.

Zeițe ale aeruluiWhere stories live. Discover now