I Wish He'll My Husband

349 24 0
                                    

Ep 11

Jin melangkah perlahan apabila dia mendengar cerita Eunji. Hiba hatinya apabila Eunji menceritakan tentang kisahnya. Kata² Eunji menarik perhatiannya tentang hosp Hanshin.
" Awak nak bincg apa dgn saya tadi ? " kata Eunji apabila Jin hanya berdiam diri.
" Ouh, aku nak tanya kau tntg hosp Hanshin? " balas Jin
" Nak tnya apa? Bukan ada apa² cerita pun " kata Eunji
" Aku tak kira, aku nak tau jugak apa yg berlaku. " ucap Jin berbaur tegas
" yerlah. .saya tak nampak pun cerita yg menarik pun " kata Eunji masih tidak mahu cerita
" Cepatlah, aku nak nak pergi lain pulak nie " kata Jin memujuk
" Yerlah. Nak cerita la ni " kata Eunji
" okay aku dgr spnhnya ..aku kesian kat kau senanya"
" Ok. Sebenarnya hosp Hanshin tu milik mama dan papa saya tapi saya kena buang sebab dulu masa saya remaja, saya degil sangat tak pernah dgr kata mama dan papa. Sampailh satu hari tu mama dan papa saya tangkap saya dekat club. Mama dah tak tahan dgn perangai saya lalu halau saya keluar dari rumah. Mama tak bagi apa² keperluan untuk saya hidup. Papa pulak dah sekat semua kad kredit saya. Mujurlah Yura dan Minah kawan saya ada ketika saya kena halau . Mereka ada pujuk mama dan papa saya tapi diorang tak layan pun smpailah ke hari ni mama dan papa tak pernah anggap saya sebagai anak mereka. Mungkin jugak diorang dah tak kenal saya lagi memndgkan saya dah besar. Skarg ni saya hanya mnmpg kasih dgn Yura dan Minah sahaja. Mujurlah mereka masih anggap saya sebagai kawan meskipun saya dh x berharta lagi. Saya rindu sangat² dgn keluarga saya. Saya ada dgr yg mereka dah tak perlukan saya lagi. Takpe saya paham. Tapi awak jangan bagitaw sapa² . Saya hanya bagitau awak sorg je rahsia ni . Janji tau "Kata Eunji menunjukkan jarinya .
" Ouh okay. Saya janji. Dan sYa akan jaga awak " guman Jin perlahan serta menukar panggilannya
" Apa awak cakap? " tanya Eunji seakan mendengar Jin berbicara
" Takde pape lah.. jom saya hantar awak balik, esok awak nak sekolah kan? nnty penat " ajak Jin memegang tangan Eunji
" Ouh okay " Eunji terkedu tangannya dipegang oleh Jin
Mereka berlalu dan terus ke rumah Eunji. Eunji tertidur didalam kereta membuatkan Jin berani mengusap rambut Eunji secara perlahan² supaya tdk mngejutkan dia.

Bersambung ...

I Wish He'll Be My HusbandWhere stories live. Discover now