Hoofdstuk ~ 3

184 9 0
                                    

NIALL'S POV:

Een tijdje geleden is er een meisje bij ons ingetrokken, ze heet J/N. Je weet wel, schattig uiterlijk, ze is best grappig, lief... Je weet wel zoals alle meisjes. En haar karakter... Mm wat hou ik toch van 'der karakter! Het is geweldig om haar in huis te hebben; Eindelijk iemand die ons dwingt om het hier op te ruimen, voordat het eruit ziet alsof er iets in ontploft is! 

Ze slaapt bij mij, en daar heb ik niet echt een probleem mee. Elke ochtend doe ik alsof ik nog slaap, tot ze opstaat; Want dat is wanneer ze zich omkleedt. Praktisch is het best gemeen van me, naar haar zitten gluren zonder dat ze het weet, maar ach. Het is toch al gebeurd, dus maak ik er niet zo'n probleem van. - Ik geniet wel. 

Ik wou haar alle mooie plekjes van Londen laten zien, maar Hazza werd ziek, dus konden we nergens naartoe. Arme Hazz, hij hoestte bijna letterlijk zijn longen uit! Een week lang verzorgde J/N hem alsof het haar eigen kind was. Soms leek het wel dat Harry profiteerde van haar en gewoon alsof deed dat hij zich zo dood voelde, maar ik maakte er geen probleem van omdat ik wist dat ze juist hetzelfde zou doen bij mij, en de anderen. - Dat hoopte ik toch.

Vandaag was Hazz officieel genezen. - Dat is toch wat J/N zei - Dus stelden we voor om iets te gaan doen. Het was nog steeds te koud om buiten iets te gaan doen, dus besloten we om naar een soort 'binnenspeeltuin' te gaan. - Meer dan 250 videogames, gave muziek, een bowlingbaan en honderden tv's die alleen maar sport vertoonden. 

Paul wachtte al op ons in de auto.

Iedereen was klaar, dus we sloten de deur achter ons en vertrokken. De auto had twee plaatsen vooraan, en drie achteraan. Plus nog de twee zetels die Paul opgezet had in de bagage, zodat J/N er nog zeker bij kon. 

"Niall, we kunnen onze gast toch niet alleen laten zitten?" knikte Liam deftig, ookal was het deftig accent dat hij probeerde te doen geacteerd. "Ga jij haar vergezellen," Liam had zijn zin nog niet afgemaakt toen ik J/N glimlachend aankeek. "Maar pas op, ik hou jullie in 'doog!" spotte Liam terwijl hij me een schouderklopje gaf. Ik rolde mijn ogen en sprong achterin, met J/N me op de hielen volgend. Ze keek me geamuseerd aan toen ze neer zat en haar gordel vastklikte.

De auto startte een paar seconden later, "Kijk uit gast, hou je koest met J/N!" plaagde Liam me lachend. Ik stond op en sloeg hem net op de bovenkant van zijn hoofd. Liam krijste even, maar begon al snel weer te lachen. Toen ik terug neerzat besloot ik een gesprek te beginnen. "Dus, alles oké?" vroeg ik J/N, haar aankijkend terwijl ik mijn trui op zijn juiste plaats trok. Ze aarzelde even, maar gaf bijna direct antwoord. "Ja prima" knikte ze, terwijl ze me één van haar schattige glimlachjes schonk. "Vind je het leuk om bij ons te logeren?" vervolgde ik teruglachend. "Ja hoor, jullie zijn absoluut geweldig" lachte ze. "Ik ben blij dat ik jullie tegengekomen ben" vervolgde ze glimlachend, terwijl er een schattig glinsterdje door haar oog flitste. "Wij zijn ook heel blij om jou in huis te hebben" knipoogde ik, en maakte haar aan het blozen.

Na een paar seconden stopte ze met glimlachen en keek ze bezorgd voor haar uit. "Gaat het?" vroeg ik, haar ogen opzoekend met de mijne.  "...oh j-ja hoor, beter kan haast niet" zei ze stotterend in het begin van haar onzekere zin. "Ik ben niet dom hoor, ik zie wel dat je iets dwarszit ;)" spotte ik, terwijl ik haar kin omhoog duwde als ze die liet hangen. Ze liet een dankbare blik tonen en vervolgde haar zin. "Het is gewoon... Het lijkt alsof, ... ah, Nee. Kan niet" ze stopte verward haar zin, haar hoofd schuddend. "Komop meid, je kunt me alles toevertrouwen" zei ik bezorgd, haar hand vastpakkend om haar gerust te stellen. Er verscheen nog een dankbare blik op haar gezicht, één die misschien wel 10 keer zo dankbaar was als de vorige.

"Het is gewoon... Kan het zijn dat... Harry, mij leuk vindt?" vroeg ze stotterend, en heel onzeker. Ik keek haar even aarzelend aan. Ik voelde me een beetje teleurgesteld, of verdrietig... Ik kon er niet uitkomen. Ik verdween even in mijn diepe gedachten, maar zij trok me er meteen weer uit. "Niall?" piepte ze. "Ja schat" beaamde ik haar snel om toch de indruk te geven dat ik volkomen oplette. Ze keek me vragend aan, wachtend op een woord uit mijn sprakeloze mond. "Ik heb geen idee love, ik kan het hem wel eens vragen. Moet ik dat doen voor je?" de woorden moest ik eruit dwingen, terwijl het leek alsof ze me een mes in mijn rug staken. "Ja, zou fijn zijn..." ze keek me aan, blij dat ik een oplossing suggereerde.  Ik knikte "Oké meid, ik zal het je direct vertellen als ik een antwoord voor je heb" ze zweeg even. "Bedankt..." en gaf me een snelle knuffel, waarvan ik ontzettend van genoot. ik suste een klein 'shh' geluidje om haar gerust te stellen. 

"Hé jullie daar! Alles oké?" riep Liam, niet achteroverkijkend. "Ja hoor" - "Prima" beantwoorden we hem. Ik zag dat Liam knikte en verder begon te praten met Zayn. 

"Maar waarom ben je zo bezorgd? Harry is een prachtige jongen en jullie zouden het mooi vinden met elkaar..." ookal deden de woorden me pijn, ik wou haar helemaal uit horen. "Ja... Dat kan wel, maar... Ik denk niet dat Harold zoal... Mijn, ... Type is" murmelde ze, toen ze zichzelf terug rechttrok van onze knuffel. Ik knikte om haar te laten zien dat ik haar volkomen begreep.

Een lange poos was het stil in de auto, op de rest hun geroep na dan. "B-ben, ik dan... eh.. ik" de woorden vlogen spontaan uit mijn mond, de stilte brekend als een glas dat de grond raakte. "Wat?" vroeg ze me bezorgd. "Oh em niks. Vergeet het maar, het was echt niks speciaals, geloof me ;)" ik glimlachte even fake, terwijl ik haar een snel zoentje op haar voorhoofd gaf. Ze aarzelde, maar na mijn kusje bedacht ze zich en ging er niet op in.

Last First Kiss ~ || One Direction || Nederlands ||Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu