ΔΕΚΑ ΕΥΡΩ... ΑΞΙΑ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ!
Με τρία ευρώ κερδίζεις το φαγητό της ημέρας. Με δέκα, βολεύεις και ένα κρεβάτι με στρώμα, σε σκοτεινό δωμάτιο πολύ παλιού ξενοδοχείου. Μυρίζει μούχλα και κλεισούρα, μα είναι ζεστό! Έχει δυο κουβέρτες σε μια ξύλινη ντουλάπα, κι ένα νιπτηράκι με βρύση. Εκεί μπορείς να πλυθείς, να λούσεις το βρώμικο κεφάλι σου, για να πάψει να σε τρώει, και να σε τρελαίνει από τον πόνο. Μακάρι να μπορούσες να πλύνεις και τα ρούχα σου. Μα είναι αδύνατον. Δεν προλαβαίνουν να στεγνώσουν, και δεν ξέρεις που θα βγάλεις την αυριανή νύχτα. Μια τέτοια παγερή μέρα του Γενάρη, ο πόνος είναι ζωγραφισμένος στα μάτια σου. Και στο τσακισμένο πρόσωπο με την γκρίζα γενειάδα. ( Γκρίζα από τη βρωμιά και την καπνιά .) Ένα πρόσωπο σαν εκείνα που φιγουράρουν συνήθως στις θαμπές καπνισμένες εικόνες των εκκλησιών. Εκεί που κοντοστέκεται κανείς, σταυροκοπιέται και του ζητά βοήθεια, αποκαλώντας το, «Άγιο». Μα σαν το δει ζωντανό στη γωνία του πεζοδρομίου, γυρίζει αλλού το βλέμμα, κάνει πως δεν είδε, και αλλάζει δρόμο. Η ώρα πήγε τέσσερις. Σε λίγο το φως της ημέρας θα χαθεί. Τα μετράς τα ξαναμετράς, δεν βγαίνουν πάνω από επτά ευρώ. Σηκώνεις το κεφάλι σου προς τον ουρανό. Μοιάζει να ικετεύεις κάποιον εκεί ψηλά. Φαίνετε να είναι η τελευταία σου ελπίδα. Ένα δάκρυ ξεφεύγει από τα κόκκινα μάτια σου. Κυλά αργά μέσα σε μια αυλακιά του προσώπου σου, και χάνεται μέσα στα κοντά βρώμικα γένια. -Όχι πάλι, όχι στο παγκάκι. Έχει πολύ κρύο. Δεν μπορώ πάλι. Η μέση μου, με πεθαίνει. Δεν θα το αντέξω και σήμερα. Επτά ευρώ είναι μόνο. Τι να κάνω; Δε μου δίνουν σήμερα. Τρία ευρώ ακόμη, τρία ευρώ! Η μέση μου δεν αντέχει το κρύο. Τρία ευρώ, να κοιμηθώ στο κρεβάτι σήμερα. Και αύριο βλέπουμε. -Θα πρεπει να ήταν στα Βουλγάρικα όλα όσα είπες, εκτός από 2-3 λέξεις. Άκουσα όμως, και κατάλαβα πολύ καλά τι ζητούσες. Τρία ευρώ για επιβίωση! Τρία ευρώ για να τελειώσεις και τούτη τη μέρα ζωντανός, ευχαριστημένος. Αύριο προσπαθούμε απ' την αρχή. Αύριο βλέπουμε!
YOU ARE READING
ΣΚΟΡΠΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
SpiritualΕνώ σκεφτόμουν όλα αυτά, τον προσπέρασα δίχως να του δώσω! Γι΄αυτό την επόμενη φορά δε θα σκεφτώ τίποτα! Θα λειτουργήσω αυθόρμητα, μόνο με συναίσθημα!