Bir gün Küçük bir kasabanın Küçük bir ailesi varmış Bu ailenin tek çocuğu vardır bu çocuğun tek sıkıntısı ne görse ister alınmazsa gözü umarmış bu çocuk bir gün dışarda annesiyle gezerken dondurma görümüş ve bende yemek istiyorum demiş annesi Tamam oğlum dönüşte alırız demiş çocuk öyle sevinmiş ki adeta özgürlüğüne kavuşmuş bir kuş gibi sonra biraz ileride Yine yiyecek birşeyler istemiş annesi oğluna kıyamayıp Tamam oğlum alırız demiş. En sonunda ise çocuk bir kafeste kuş görmüş ve kapağını açıp uçurmuş yani kuşu özgürlüğüne kavuşturmuş ve annesine dönüp anne. Ben senden birşeyler istemiştim ya onları istemiyorum ben aynı bu kuş gibi özgür Olmak istiyorum demiş annesi de oğluna şu cevabı vermiş oğlum istediğin herşeyi alırım ama benden özgürlük isteme çünkü benim elimde olan bir şey değil Canım oğlum demiş ve aradan bir süre geçtikten sonra babası oğluna oğlum sen büyüdün ve biz yaşlandık senden birşey isticem ben ölmeden benim yapmak istediğim ama yapamadığım bir meslek var bunu yaparmısın demiş. oğlu: anında baba o meslek nedir? Demiş babasıda polislik demiş bunu duyan anne oğluna ölmeden bir mektup yazmış babasını kırmak istemeyen oğlu kekeliyerek Tamam baba demiş burada özgürlüğü kısıtlanmıştır genç oğlanın ve annnesi mektubunda şu sözleri söylemiş Canım oğlum Hani bir gün bir kuşu kafesten çıkarıp benden bir şey istemiştin bende benim elimde olan birşey değil demiştim ya işte bu sefer kalemimin dilimin ve kağdımın ellerinde senin özgürlüğün Canım oğlum demiş genç oğlanın gözlerinden yavaş yavaş damlalar kağdı ıslatmış ve annesi devam etmiş oğlum babanla konuştuklarınızı duydum ve bunu yapmanı istemiyorum sen de aynı o özgür ve yanlız kuş gibi kendi kararlarını kendin vermelisin artık ne baban nede ben olucam bu dizeleri okurken o yüzden senin özgürlüğün benim tekrardan doğuşumdur der ve mektubu bitirir genç oğlan.