Kindermishandeling
Ik ben Sofie, ik ben 14 jaar oud . Mijn mama en papa mishandelen me thuis. Bij het minste wat ik doe slaan ze me al! Morgen vertrekken we met ons vijven ( ik, mijn mama, mijn papa, mijn zusje en mijn broer.) Naar Disneyland ! Ik vind het daar best nog leuk. We gaan met de auto en ik word nogal snel Wagenziek. Maarja. Nu is het ergens 11 uur s'avonds. Ik ga nu slapen en dan is het morgen vroeg opstaan om te vertrekken.
Om 5:30 uur.
Opstaan !!!!!!! Klinkt het door heel het huis. Zo roept mama ons altijd wakker. Ik sta direct op anders word ik waarschijnlijk weer geslagen. Ik doe snel mijn kleren aan, poets mijn tanden, doe men haren, en ik doe mijn make-up rap op. Dan ik spurt naar beneden om te ontbijten. Ik steek snel nog wat in een mond en dan is et ondertussen al 5:50 uur. Om 6 uur gaan we vertrekken. Daarom huppel ik snel nog even naar mijn gsm om mijn insta te checken. Daarna is het al snel 6 uur dus we stappen de auto in. Na 1 uur rijden voel in me al heel misselijk maar ik probeer het in te houden. Ik hou het nog geen 5 minuten lang in of ik kots het eruit. Nog een blauwe plek erbij van mama omdat ik de auto heb ondergekotst. Ik krijg nieteens nieuwe kleren ofzo.
Dan 2 uur later.
We zijn er eindelijk aangekomen. Het is er veel mooier dan ik dacht ! Ik zie allemaal blije kinderen de ingang binnengaan, daartussen loop ik mooi met mijn ondergekotste kleding en vol blauwe plekken ! Wanneer we bij de ingang zijn moeten we natuurlijk betalen, mijn mama zegt tegen me dat als ik mee wil het zelf maar moet betalen ! Ik probeer tegen te pruttelen maar nee, nog een slaag en dus ook een blauwe plek erbij ! Woehoe !! Oke echt niet dus. Ik betaal de inkom en dan gaan we echt naar binnen. Daar staat de gemene koningen van sneeuwwitje waar je mee op de foto mag. Ik loop er naar toe en dan trekt mijn mama me aan mijn haren terug naar achter en ze schreeuwt in men gezicht dat ik daar veel te oud voor ben en ze spuwt er ook nog eens bij! Niene ( mijn zus ) en Job ( mijn broertje ) mogen natuurlijk wel weer op de foto ! Terwijl Niene 13 is !! Ik heb zoveel zin om gewoon te "verdwalen" en niet meer terug komen !!We zijn dus in disneyland, Zou ik weglopen of niet ? Ik ga het gewoon niet doen en verder leidden. Wanneer ze klaar zijn met de foto gaan we door naar de tower of terror ( die lift die op en af gaat ) ik smeek of men papa mee wilt maar hij wilt niet. Hij zegt dat hij er al eens in is geweest en er toen de angst van zen leven had meegemaakt. Mijn mama wilt wel mee 😒 Maargoed, we moeten 45 minuten wachten en dan zijn we pas aan de beurt, na 40 minuten slaat mama me omdat het door mij is dat we hier zolang moeten wachten. Iedereen die ook in de rij stond zag het en ze keken men mama heel raar aan. Haha ! Haar verdiende loon ! Mama is even stil. Wanneer we dan eindelijk aan de buurt zijn stappen we in de "lift" dn zien we eerst een voorfilmpje van geesten die daar zogezegt in ronddwalen. Ik en mama zitten naast elkaar op de voorste rij. Dan valt ineens de lift naar beneden en gaat er een luikje open, ik had geen tijd gehad om me vast te maken en dus duwt men mama me eruit, we zaten op de boveste vedieping. Dus ik val en val en val ....
Opeens word ik wakker. Het was gelukkig allemaal maar een droom !! Maar ik moet echt iets gaan doen tegen dat mishandelen ! Ik word nu al 14, bijna 15 jaar lang mishandelt ! En niemand weet het, Zelfs mijn beste vriendin niet ! Ik durf het niet, als ik boauwe plekken heb op mijn gezicht zeg ik dat ik van men fiets ben gevallen en als ik er op mijn armen en benen heb doe ik ( zelfs in de zomer ) een lange broer en een bloes met lange mouwen ! Ik ga het naar de website awel sturen en dan kijken wat ze antwoorden. Ik hoop iets nuttigs.
3 dagen later.
Vandaag weer 5 blauwe plekken bij ... Ik heb ook antwoord gekregen van awel, ze zeggen dat ik misschien eens moet praten met mijn moeder dat ik het echt niet leuk vind enzo. Maar daar ben ik veel bij .. Ik durf het niet te zeggen ! Ik denk dat ik minder pijn heb als ik van men balkon spring dan alle blauwe plekken samen ! Dus ik ga naar mijn balkon ... Ik ga springen .. Ja ik ga springen !Opeens word ik vastgenomen door men zus ! Ze zegt: " Ben je gek geworden ?! Waarom doe je dit ? " Ik begin te huilen en ik zeg haar : " Zie je het dan niet ?! Al die blauwe plekken enzo ! Dan is mama die me slaat ! Jou doet ze niks aan enzo maar mij wel ! Ze dood me bijna ! Dus ik dacht ik kan beter springen dan nog 10 jaar leidden en uiteindelijk doodgeslagen worden ! " Mijn zus geeft me gelijk. Ze geeft me een dikke knuffel en ze fluitstert in men oor : " Rustig maar het komt allemaal goed ! " Ik en mijn zus gaan samen naar de keuken en aan de tafel zitten. We drinken een lekkere kop muntthee ! Oppeens komt er een auto het erf op rijden, dat is mama ze is naar de stad geweest. Ik hoop maar dat ze in een goede bui is, we blijven samen aan de keukentafel zitten totdat ze binnenkomt. Wat ziet ze eruit, haar haar helemaal door elkaar en haar gezicht helemaal rood. Wat is er gebeurt? vragen we tegelijk. Ze gooit haar spullen in een hoekje en komt op me aflopen. Ik ben bang, wat gaat ze doen?