"weh..dah lah tu.Kau ni asyik usha dia je.Tak bosan ke?" Raidah yang dah tak tahan tengok perangai Azi yang dah macam gila bayang dengan si Awish tu.Memanglah si Awish tu perfect 10 tapi tak perlulah nak usha 24 jam tak berkelip.
"Biarlah crush aku bukan crush kau.Kau tak payah sibuklah"Azi menjeling.
"aku nasihat tak pernah nak dengar.Tunggulah nanti kalau ada orang lain rembat dia,kau jangan nak menyesal.Aku malas nak layan kau.Tu lah aku suruh terus-terang tak nak."
"alah weh...macam mana ni? Kalau ada orang ambil dia macam mana?"
"ha..tahu takut"
"tapi kau tak suka dia kan?"
Raidah menggeleng pantas.Mana mungkin dia suka dengan crush sahabat dia sendiri.Pernah lah juga berkenan di hati tapi disebabkan kawan dah rembat tak apalah lepas jelah.
"betul ni kau tak ada apa-apa perasaan kat dia?"
"betul"
"lega aku dengar.Takutlah kalau tiba-tiba kawan rembat crush kawan kan? Boleh putus tau persahabatan ni?"
"hmm betullah tu"
Raidah dan Azi berlari ke kantin.Mereka terdengar pergaduhan.Sebagai seorang pengawas,dia kenalah bertindak.
Dua orang murid lelaki yang tak berapa nampak wajah mereka bergelut sesama sendiri.Raidah mencelah di bahagian tengah antara mereka.Ditolaknya kuat-kuat badan mereka dan kedua-dua dari mereka terjatuh dan Raidah pun turut terjatuh di atas badan pelajar lelaki itu.Lelaki itu mengalihkan pandangannya pada Raidah.Alangkah terkejutnya bila dia mengetahui yang lelaki itu adalah Awish.Awish yang mengangkat kepala sedikit tersengih pada Raidah.Raidah bergegas bangun dan berlari mendapatkan Azi yang dah menangis teresak bila ternampak adegan yang tak sepatutnya terjadi pada adanya kehadiran Azi.
Bahu Azi dicapai dan Raidah memeluk Azi.
"weh aku tak akan suka pada crush kau.Aku kan kawan kau"
"tapi yang aku nampak tadi apa? Dia siap senyum pada kau lagi.Aku dah tak sanggup nak stay dengan perasaan ni.Aku tahu yang dia suka kau."
"weh percayalah tadi tu tak ada apa-apa pun.Aku terjatuh atas dia dan itu tak dirancang.Kebetulan."
"betul?"
"betul,aku tak akan ambil benda yang kau sayang.Aku tak nak sebab lelaki kita bermusuh.Kau nak ke?"
Azi menggelengkan kepalanya.
"dah tu tak payah lah fikir bukan-bukan"
"manalah tahu kan?"
"dah lah aku cakap tak taklah"
"okay sorry"
"dah lah jom pergi library baca novel lagi best"
"jom"
Betulkah dia sanggup korbankan perasaan demi sahabat? Kadang-kadang kita ni tak perlu mengalah selalu dengan sahabat kita tapi tak akanlah kita nak lakukan perkara sedemikian pulak kan?Raidah berkata dalam hati rupa-rupanya dia akan tetap suka pada Awish walaupun Awish tak tahu.
YOU ARE READING
Crush Kawan Husband Aku!
Random"Aku tak tahulah macam mana takdir boleh buat aku kahwin dengan crush bestfriend sendiri.Boleh bayang tak macam mana susahnya?" Raidah yang terpaksa bernikah dengan crush sahabatnya atas permintaan dan perjanjian keluarga Raidah dan Awish,mereka ter...