Futbol

2.1K 29 10
                                    

Öncelikle size futbolu tanıtalım.Futbol en fazla iki takımın karşılaştığı bir takım sporudur.Her takım 1 kaleci,4 savunma,4 orta saha ve 2 forvet olmak üzere 11 kişiden oluşur.Futbol,futbol sahasında oynanır.Futbol sahası ise her bir yarısı 45 metre olmak üzere en fazla 90 metreden oluşur.Her yarıda bir adet kale bulunur.Kaleciler bu kaleleri korur.Sahanın sınırları çizgilerle bellidir.Top bu çizgilerin dışına yanlardan çıktıysa taç olur.Eğer kalelerin arkasındaki bölüme çıkarsa o kaleye şut çeken oyuncu attıysa out (dışarı),o takımın kalesini savunan oyunculardan biri attıysa corner (köşe vuruşu) olur.Sahanın yanlarında birer tane kulübe bulunur.Bu kulübelerin içinde kulübün teknik heyeti ve yedek oyuncuları bulunur.Bu yedek oyuncular en fazla 7 tanedir.

LİG:

Her futbol takımının oynadığı bir lig bulunur.Bu ligler alt ligler ve üst ligler olmak üzere ikiye ayrılır.Alt liglerde şampiyon olanlar bir üst liglerine çıkar.Lig şampiyonluğu puan sayesinde olur.Lig,o ülkedeki futbol federasyonunun belirlediği kadar maçtan oluşur.Bu oynanan maçlarda eğer bir takım yenerse 3,berabere kalırsa 1,kaybederse ise 0 puan alır.Eğer lig bittiğinde İlk iki takımın puanları eşitse averaja bakılır.Averaj takımların toplamda attığı gol sayısıyla yediği gol sayısının farkına denir.Hangi takımın averajı daha fazlaysa o takım sıralamada daha önde olur.

KUPA:

Kupa ülkelerin kupaları,Avrupa kupaları,hazırlık kupaları ve süper kupalar olarak üçe ayrılır.Süper kupalar lig şampiyonu ile ülke kupası şampiyonunun karşılaşmasına denir.Bu karşılaşmanın kazananı,süper kupayı da müzesine götürür.Avrupa kupaları ise UEFA Şampiyonlar Ligi ve UEFA Avrupa Ligi olarak ikiye ayrılır.UEFA Şampiyonlar Ligi'ne 1.Lig şampiyonu ve 1.Lig ikincisi katılır.UEFA Avrupa Ligi'ne ise 1.Lig üçüncüsü,dördüncüsü,beşincisi ile ülke kupasında finale çıkıp finali kazanamayan ve UEFA Şampiyonlar Liginde ön eleme turunu geçemeyen takımlar katılır.Her iki Avrupa kupasında da ön eleme turu,gruplar,1. tur,2.tur,çeyrek finaller,yarı final ve finalden oluşur.Bu iki Avrupa liginin finalini kazanan takımın karşılaşması da UEFA Süper Kupası'dır.Hazırlık kupaları ise hazırlık maçlarının içerisinde oynanan turnuvalara denir.Bunların iki örneği:Emirates Cup ve Champions Cup'dır.Bu kupaları kazanan takımlar da kupaları müzesine götürür.Bu kupalara katılmak için davet edilmek gerekir.

Yine de daha fazla bilgi isterseniz:

http://tr.wikipedia.org/wiki/Futbol

FutbolHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin