Hari menginjak senja, para pelajar beransur pulang. Kini, tinggallah geng GOT7 dan empat orang pengawas yang perlu mengawasi mereka.
"Weh JB. Malam ni kita nak tidur mana?" tanya Jr.
"Dalam kelas nilah.. korang duduklah, aku nak mandi. Korang tak nak mandi ke?" tanya JB pula. Yang lain mengeleng. JB mencapai tuala dan baldi mandinya lalu dia bergerak ke tandas yang berada di tingkat paling bawah. Ada orang sedang mengikuti JB dan JB tahu. Tak tahan, JB pun menoleh ke belakang. "Yah, Ken! Aku nak pergi tandas kot, perlu ke kau ikut?!" aish dia ni... nak mandi pun terbantut!
"Yep, mestilah. Mana tau kot2 kau lari ke." Balas Ken.
"Hergh.. malas aku layan kau Mr. Poker. Dah, kau tunggu kat luar ni je. Ke, kau nak mandi dengan aku?" tanya JB sinis.
Ken tersenyum. "Apa salahnya kalau kau nak."
JB membulatkan matanya lalu dia menghempaskan pintu. Suasana sangat sunyi. Hanya bunyi air menderu yang kedengaran. Ken dah jenuh menunggu JB. Lama gila kot mandi.
"Woi, JB! Lama lagi ke? Kau mandi ke kau tadah air dalam jamban tu?" laung Ken dari luar. JB yang sedang mengesat rambutnya terpinga-pinga.
"Apa yang orang tua ni merepek pulak? Oi! Aku dah siap mandilah!!" JB melaung semula.
Ken pelik. "Kau jangan tipulah wei! Aku dengar bunyi air ni!"
"Aku dah siap mandilah!!" JB meneliti. Memang ada bunyi air pun. Dia keluar dari tandas dan mencari sumber bunyi air tersebut.
"Eh.. datang dari tandas ni lah.." JB berdiri di depan tandas yang paling hujung. Tetiba dia teringat yang tandas tu... ROSAK!
"Oi, yang kau tenung tandas tu kenapa? Buang tebiat eh?" Ken memerli. "Amboi.. sedap je perli orang. Kau pergi jauh-jauh, aku nak tendang pintu ni.ö JB bersedia dengan posturnya. 1 2 3
BUSHH!!!
pintu ditendang dan...
"WOI! APA KEJADAHNYA KAU TENDANG PINTU TANDAS NI!! NASIB BAIK AKU PAKAI TUALA!!" Rupanya Woohyun sedang mandi!!
"Erk..." JB dan Ken speechless. Satu, sebab Woohyun. Dua, sebab Woohyun yang tak berbaju. Abs dia... fullamak...
"HOI! Pergi jauh2lah!! Aku nak mandi ni!! Cis, kacau daun je!" Woohyun menghalau.
"Ish.. yalah yalah.." JB menarik Ken pergi dari situ, meninggalkan Woohyun sendirian, menyambung mandiannya yang tergugat tadi.
"Wei..bukan tandas tu rosak ke? Dan mana ada paip pun dalam tu? Macam mana...." tak sempat nak sambung ayat, "Banyaklah kau rosak, dah sebulan lebih dah dibaiki. Itulah, reti buat masalah je. Kadang-kadang tu care lah sikit pasal sekolah. Faham?" woohyun menerpa mereka berdua.
"Ohh... ye ke? Manalah kitorang tahu..."
--
Akhirnya hari sudah malam. Geng GOT7 semuanya kebosanan. Menunggu dan menunggu. Ken, N, Woohyun dan Sungkyu sedang tekun menyiapkan kerja sekolah.
"Oi, ada nampak Youngjae tak? Aku tak nampak dia dari tadi lagi ni." Tanya Jackson sambil mengesat rambutnya yang basah. Dia baru je siap mandi dan dia malas nak kisahkan orang lain.
Tiba-tiba ada angin kencang menderu. Dedaun kering berterbangan hingga menyebabkan mereka cuak.
"Entahlah. Aku rasa dia kelar jalan-jalan kot. Kau faham-fahamlah sendiri mamat tu. Kuat berfeeling." Balas Mark sambil membaca komik. Mereka duduk dalam bulatan macam pak cik2 sedang berbual.
YOU ARE READING
HORROR School
RandomGeng GOT7 merupakan geng yang dianggotai oleh Mark, Jackson, JB, Jr, Yugyeom, Youngjae dan Bambam. Mereka terkenal dengan sikap nakal dan trouble-makers mereka yakni menyusahkan setiap guru di sekolah mereka! Akhirnya, pengetua telah mendenda mereka...