"aleeya areesa,bangun solat subuh"irfan mengejutkan aleeya yang masih nyenyak tidur"okay..okay.."aleeya masih agak mamai-mamai..irfan menarik lengannya pergi ke bilik air .. "mari sini"irfan mengelap muka aleeya menggunakan tuala basah .. baru terbuka mata aleeya"dah pi ambik wuduk"arah irfan..selesai solat mereka berdua turun kebawah"hah,sayang nak masak apa?"tanya irfan "masak?"aleeya agak terkejut "ye..masak,kite masak nasi lemaklah"kata irfan"tapi,leeya mana pandai masak"kata aleeya..irfan tercengang "takpe,mari kite buat sama-sama"kata irfan..satu-persatu irfan ajar kepada aleeya..kali ini dia benar-benar tidak boleh lari dari belajar memasak...semuanya sudah selesai..
"Awalnya pengantin baru bangun"kata haziq"Alah,along yang lambat bangun"kata aleeya"sedapnya bau"kata hafidz yang baru datang"hah,mari sini makan.."kata irfan "amboi,ibu tak ajak ke?"giliran puan haznah pula yang turun"marilah bu,makan sekali"kata along"sedapnya..siapa masak ni"
"leeya.."kata irfan "mana ade,leeya bantu je.."kata aleeya"untung adik dapat suami macam irfan"kata hafidz"aihh,angah ni kan"kata aleeya geram "dah habiskan makan tu".."angah,hari ni along nak pegi restaurant"kata haziq"okay,angah pun nak pegi sana dah lama tak tengok perkembangan restaurant tu"kata hafidz lagi
"ibu..along..angah,hari ni kitorang dah nak pindah ke rumah irfan"kata aleeya"aihh,awalnya..dah taknak duduk dengan ibu ke"kata puan haznah"taklah bu,adik nak berdikari..taknak susahkan ibu"kata aleeya"betul tu..tapikan tak bolehlah angah pecahkan bedak adik lagi"kata hafidz"hah,lepas ni biar saya yang tolong pecahkan"kata irfan"amboi,seronok nampak"kata aleeya"adik,jangan malas tau..adik tu bini orang"kata haziq "elehh,along tu bila nak kawin"kata aleeya..kali ini haziq kalah.."dah,kitorang nak gerak dulu..lagipun dah nak malam.."kata aleeya"baik-baik tau"kata puan haznah..mereka bertiga memerhati kereta hingga hilang dari pandangan mata..
YOU ARE READING
isteriku masak apa
RandomAleeya areesa,seorang yang penyabar,suka alatan kosmetik dan seorang yang agak simple .. tidak suka dengan orang yang suka memaksanya melakuka perkara yang dia tidak ingini irfan fahmie seorang doktor yang suka menyembunyikan identiti sebenarnya kep...