GİRİŞ

17 2 0
                                    

Annem vefat ettiğinden beri hayatımın daha da zorlaştığını fark ettim.Her ne kadar babam bana annemin yokluğunu hissetirmemeye çalışsada yinede annemi çok özlüyorum.Babam bana sürekli annem gittiğinden beri yaşam tarzımın değiştiğini söyleyip durdu,ve bende bunun farkındaydım ama elimden bir şey gelmiyordu duygularıma hakim olamıyordum. Artık kendi ayaklarımın üstünde durmaya alışmak lazımdı.Her ne kadar annemin vefat etmesi beni yıksada arkamda duran bana destek çıkan çok iyi iki dost'a sahiptim.Anlayacağınız onlar olmasa ben hiçtim.Antalya'ya tasınacağımız için onları çok özleyeceğim.Doğup büyüdüğüm şehir 'den başka bir şehre gidiyordum.Nedeni babamin çok sevdiği sevgili yeni eşiydi.Bana iş için deyip ikna etmeye çalışsada onun olduğu için anlamak zor değildi.Ama bir süre sonra Izmir'e geri gelecektik zaten o babamin sevgili eşi benim için herşeyi ayarlamış. Ben diğer kızlar gibi değildim ne makyaj yaparım ne de elbise gibi süslü şeyler gidemezdim,gitmezdim.Babam bana bavulumu hazırlamam için homurdanıp duruyordu.Babama ,"Beliz ve Alevide bavula koyabilirmiyim?" Dediğimde bana Deli bakışı attı.Ama ben gayet ciddiydim.Antalya ya yarın gideceğimiz için bu yüzden Babama Belizlerde kalmak için ısrar ediyordum.Bu ısrar uzun sürmedi izin verincede mutluluktan Afrika'nın yerel dansını yapmayı düşündüm ama yine bana Deli bakışı atıcaktı.Babam kararını değiştirmeden hazırlanıp Belizin evine doğru koyuldum.Oraya vardığımda zili 2-3 kere çaldım açan yoktu tam basicaktim ki kapı açıldı.Beliz beni görünce sımsıkı sarıldı ,bir an kemiklerin kırılacak gibi hissederek ,ittim.Sanki beni birdaha hiç gormeyecekmiş gibi sarıldı.Içeri girdim ailesine bir merhaba deyip yukarı , odasına çıktık . Birbirimize bakıp aptalca sırıtıyorduk . Bu da hobimiz gibi olmuştu derste bile birbirimize baktığımız an çılgınlar gibi guluyorduk.Etrafa bakımdan Alev yoktu hemen telefonunu çıkarıp Alev'in numarasını tuşladım.Biraz geç cevap versede,açtı.
"Alo"
"Neredesin?"
"Hmm..işin yoksa Beliz'e gelsene"
"Tamam görüşürüz "
Beliz," Ne oldu? Geliyor mu ?Ne dedi sana?" Ağzından çıkan kelimeleri o kadar hızlı söylüyordu ki şaşkınlıkla ona baktım .
"Gelicek galiba ama bilirsin Sema teyzeyi ikna etmek zor " dediğimde yüzümde alaycı bir gülümseme vardı.
O gelene kadar bizde birbirimize sarılıp yattık. Ta'ki yarım saat sonra kapı calana kadar ama biz umursamiyorduk uykulu gözlerle birbirimize bakıyorduk kapı çalması daha da siddetlendi.1 dakika sonra felan kesildi ama bizim uykumuzu da kesmişti. Odanın kapısı açıldı . Gelene tam göremiyorum yeni uyandigim için.gözlerimi ovalayarak gelene baktım. Alev'idi . Hemen kalkıp sarildim oda bana sarıldı.
"Ulan gel diyosun izin alıyorum geliyorum , bizim küçük sıçanlar uyuyor" Kahkaha atıp Belizi uyandirdim.Beliz yataktan kalktığı gibi Aleve sarıldı . Alevin elinde iki poset dolusu abur-cubur vardı .
Hemen hepsini tabaklara koyup oturma odasına gittik.Film izleyecktik . Zaten Belizin annesi ve kardeşi çoktan uyumustu.
Alev film seçerken ben ve Beliz tıkanma işine başlamıştık .
Sonunda Aynı yıldızın altında açmayı karar verdik.hepimiz bir köşeye geçip oturduk.Film başlayalı 10 dakika olmuştu şimdiden guzel gidiyordu , telefonum titreyince kimseyi rahatsız etmeden hemen gelen mesaja baktım.Babamdan dı .
"Kızım , bir terslik olduğundan dolayı Antalya'ya iki saat sonra gideceğiz . Arkadaşların ile vedalaş gel."
Şaşkınlıkla mesajı anlamak için yeniden okudum.Ne demek 2 saat sonraydı.Beliz arkasını dönünce yüzünü inceledi . Elimdeki telefonu bir hışımla çekip okumaya başladı .Yüzünü buruşturarak küfürler mırıldanmaya başladı.
Alev bize dönüp "ne oluyor ?" Bakışı attı ,Beliz telefonu ona uzatarak , alev anlamıyorum der gibi bakıyordu.Alev telefonu alıp okumaya başlayınca gözlerini pörtletip "Olum ben bu babanı varya ... Hani yarindi ben daha sana doyamadim ki !"
Ben sinirden ne yapacagimi bilmiyordum . Beliz bizi sakinleştirmeye çalışıyordu . Telefonunu alıp babamı aradım .
"Baba ne demek oluyor bunlar? Ne tersligi oldu da 2 saat sonra gitmek zorundayız ?"
" peki.."
Telefonu kapatıp Beliz ve Irmağa baktım ,benden cevap bekliyorlardı .
"Babamin işleri yüzünden , üzgünüm."
Diye bildim sadece . Ikiside onaylanıp bana sıkı sıkı sarıldılar sonra ayakkabimi giyip evden çıktım. Eve gelince babam beni kapıda bekliyordu .Yanına varınca sarılıp kafamdan öptü , "Hadi gidelim, istemezdim bende böyle olmasını "
Babama sadece kafa sallayıp arabanın arka tarafına geçip oturdum.oda şoför koltuğuna geçince arabayı çalıştırdı.Yol boyunca sessizdik.Çok sıkılmıştım telefonumdan sarki açıp kulaklakligimi taktım.gözlerim agridigi için kendimi uykunun kollarına bıraktım .
Uyandım , şoför koltuğuna baktım ama babam yoktu paniklendim.Hemen arabanın kapısını açık kendimi dışarıya attım.
On tarafta babam ve kumral sevimli bir kadın vardı .
Yanlarına ilerledim babam beni farketmedi muhabbete o kadar dalmışlar ki en sonunda yanındaki kadın bana dönerek
"Günaydın Irmak "
Sessizce kadına baktım beni nereden tanıyor , kaslarımı çatarak babama baktım . Babam bana tebessüm ederek "Irmak bu,Seda"
Seda? Seda mı? Babamin müstakbel sevgilisi yani yakında eşi .
Cevap vermeyerek dışarıyı inceledim
Antalya..
Gelmiştik , nedense kendimi Yeni giydiğim çorap ile ıslak tuvalet terliğine basmış gibi hissediyordum .
Belki yanimda Beliz ve Alev olmadığı için .Direk telefonu elime alıp Belize mesaj attım.
"Geldim,sandığım kadar kötü bir yer olmasa da sizin yoklugunuz ap açık ortada "
Babam bana "küçük hanım " diye sekseninci bakışlarımı ona çevirdim .
Seda hanım boğazlarını temizleyip "hadi gidelim "
Nedense heyecanlanmıştım, fark ettim ki buranın guzel bu havası vardı aynı zamanda sıcak .
Arabaya geçince seda hanım öne oturdu .
Yine hep olduğu gibi kulakligimi takip müzik dinlemeye başladım Arctic monkeys -Do I Wanna Know yol boyunca hep aynı şarkıyı dinledim o şarkı gerçekten rahatlatıcı .
Araba durunca bakışlarımı babama çevirdim , kulakligimi çıkardım .
Babam, "Hadi bakalım küçük hanım geldik ."
Arabadan inince etrafı inceledim yine seda hanımın oturduğu mahalle gerçekten şirin evlerle kaplı aynı zamanda biraz lüks . Bavullari arabadan alıp evine doğru ilerledik , beyaz büyük bir ev. Kapıyı acip içeri gectigimizde agizim "O" seklinde itemsizce açtım . Bir dakika ben az önce biraz lüks mu demiştim , hayır fazla lüks ve evi profosyonel biri tarafından döşenmiş gibi .
Sanırım evde sadece biz yoktuk .
Yanımıza ton ton bir 45-50 yaşlarında bir kadın geldi , " Seda hanım yemekler hazır, bahçede "
Anladiğıma göre kadın hizmetçi oluyor.
"Irmak'cım evi istersen sonra beraber inceleyebiliriz, yemeğe geçelim"
Sanırım yakanlarim utançtan kızarmıştı. Bahçeye gectigimizde ilk dikkatimi çeken havuz oldu .
Sonuçta villa burası havuz olmazsa olmazdı .Seda hanımı takip ediyorduk az ilerideki orta boylarda buz rengindeki masaya geldik. Gözlerimi kocaman acip yemeklere baktim. Gercekten lüks. Herkez bir sandalye ye oturdu , bende babamin caprazindaki yere oturdum.Fazla aç değildim bu yüzden az yemistim hem yorgundum uyumak istiyordum guzel bir tatlıdan sonra Oturma odasina gectik . Onlar muhabbet ederken ben sadece onları izliyordum . Babam bak dönerek "Yorgunsan yatabilirsin yarın sana okul formalarını almaya gideceğiz prenses ." Evet bir süre burada okuyacaktim.Seda hanım okulu bile ayarlamıştı Atahan koleji .
Seda hanımın durumu gerçekten iyiydi bu yüzden benim iyi bir eğitim almam için kolej e kaydetmişti 2 gün sonra okul . Seda hanım bana odamı gösterirken babam arkamızda bavulunu taşıyordu . Odanın kapısını acip "evet küçük hanım burası senin bir şey lazım olursa Melda hanıma seslenmen yeterli " melda hizmetcileri oluyordu galiba. Babam bavulu içeri koyup yanagimdan ufak bir öpücük kondurup "iyi geceler" dedi ve odadan çıktı . Yorgun olduğum için hemen kendimi yatağa atıp ışığı kapattım.Kendimi uykunun kollarına bıraktım.

SİYAHHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin