förlåt

97 13 6
                                    

Förlåt mamma

Förlåt för att jag alltid kommer till dig och belastar dig med alla mina problem. Förlåt för att jag har så mycket ångest och att du måste trösta mig. Förlåt för att jag gråter så mycket. Förlåt för att jag inte blev ett glatt barn. Förlåt för att jag har så dåligt självförtroende och gång på gång säger att jag är ful. Förlåt för att jag sa att jag hellre ville dö än att gå till skolan igen. Förlåt för att jag sa att jag inte ville existera. Förlåt för att jag skrämde dig. Jag älskar dig så mycket. Tack. Förlåt.

Förlåt bästa vän

Förlåt för att jag inte har stått upp för dig. Förlåt för att jag har fått dig att känna dig dålig när du är med mig. Förlåt för att jag helt plötsligt skriver till dig att jag bara vill dö. Förlåt för att jag helt plötsligt börjar gråta. Förlåt för att jag har så kraftiga humörsvängningar. Förlåt för att jag inte har varit där för dig hela tiden. Förlåt för att jag tycker synd om mig själv hela tiden. Förlåt för att jag inte har varit den bästa vännen, som du har varit. Jag skulle inte ha klarat mig utan dig. Jag älskar dig.

Förlåt samhället

Förlåt för att jag inte följer normen. Förlåt för att jag inte är perfekt. Eller förresten, jag tar tillbaks det där. Jag kommer aldrig att be om förlåtelse för den jag är, för det är inte något jag kan ändra på. Du försöker trycka ner mig och bevisa att jag är fel. Men jag lyssnar inte. För det är inte du som avgör om jag är rätt eller fel, det är jag. Jag har gått igenom så pissiga tider, men ändå står jag här. Bättre än någonsin. Samhället, du kommer inte lyckas med att förstöra mig. För jag kommer aldrig lyssna på dig.

[rants] liten idiot med starka åsikterWhere stories live. Discover now