" Woi budak, kau bagi duit kau sekarang ! Semua duit yang kau ada kalau kau tak nak kitorang belasah kau sehingga lembam "
" S-saya, saya tak boleh beri duit pada korang ! Ini duit saya, awak takder hak nak amiknya " budak lelaki yang berumur 9 tahun dibuli oleh 3 pelajar 14 tahun. " Kau cakap apa ? kau tak nak bagi ?! Okay aku amik secara paksa ! " belum sempat mereka hendak menyelokar semua barang budak lelaki itu, dengar suara seseorang.
" Oi oi, apa kau buat dengan budak umur 9 tahun ini ? Apa kau fikir dia manusia kau ciptakah ? " kata seorang gadis berumur 16 tahun itu. Mereka bertiga pandang ke arah gadis yang berpakaian agak gangster. Mereka terkejut
" W-wonmin sunbaenim ! "
" Lepaskan dia, kau ingat kau yang cipta dunia ini ? dan kau boleh buat sesuka hati kau ? Weh, neraka kirim salam okay ? " Katanya dengan reaksi penuh dengan cold. Mereka bertiga larikan diri meninggalkan budak lelaki itu.
" Gwenchana, awak dah okay ? " kata Wonmin sambik tersenyum manis. Lalu dia mengeluarkan lolipop dan memberi kepada budak itu. " Terima kasih noona, sebab selamatkan saya. Dan terima kasih untuk lolipop ini " kata budak lelaki itu dengan senyuman yang ikhlas.
" Siapa nama awak ? " tanya Wonmin, " Nama saya Park Ji Hyun " jawabnya. " Kenapa kamu seorangan nie ? " tanya Wonmin lagi, walaupun dia digelar cold-&-spicy. Dia tidak sama sekali menghiraukan orang yang lagi susah daripadanya.
" Ji Hyun-ah ! "
" Jimin hyung ! "
Ji Hyun pergi ke arah lelaki yang lebih kurang berumur 20-an. " Kemana kamu pergi ? Puas hyung mencari kamu, tahu tak ?! " tegasnya pada adik lelakinya. Adik lelaki mulai menangis tapi ditahan apabila memandang Wonmin berdiri disebelah yang sedang tersenyum.
" Gwenchana, abang Jihyun marah sebab dia sayang " kata Wonmin tersenyum manis. Lelaki itu memandangnya, lalu dia tersenyum.
" Terima kasih "
" Gwenchana, lagipun dia kena buli dengan budak-budak yang nakal.. ini tugas saya memang membantu semua orang " kata Wonmin, lalu dia menilik jam tangannya. Matanya terbutang.
" Mintak maaf, saya pulang dahulu " kata Wonmin lalu dia bergerak untuk pergi. Bayangannya mula hilang darpada pandangan lelaki itu.
" Noona itu cantik kan hyung ? "
" Huh ? "
Lelaki itu tersenyum. " Ya, dia memang cantik.. "
-skip-
" Oppa ! "
Panggil Wonmin pada 2 orang lelaki yang berpakaian baju sekolah. " Yah ! Mana kau pergi, huh ?! Tahu tak aku risau sangat pasal kau ! " marah salah seorang lelaki itu yang emo itu. Wonmin tersengeh, kerana dia tidak pernah takut untuk dimarahi oleh abang sulungnya itu sebab kelakar tengok emo abangnya.
" Kau ni pun satu, Wonwoo hyung. Wonmin sekolah lain dan kita sekolah lain, jauh pulak tu. Lagipun, Wonmin bukannya ada basikal pun nak sampai ke sini dengan lebih awal dan mungkin dia ada hal di sekolah " sampuk lelaki yang disebelah itu, Wonmin mengangguk tanda setuju.
" Tapi, ini kali pertama tahu tak dia lambat jumpa kita ! Dan sejak bila kau mula backup budak ni, Jungkook ?! " tengking Wonwoo, dia memandang tajam ke arah lelaki yang bernama Jungkook. " Yelah, Wonmin mengaku Wonmin salah.. Wonmin lambat ada budak hampir kena buli sebab Wonmin tolong . " kata Wonmin. Kalau asyik bertengkar jer, memang tak boleh balik rumah jawabnya.
" Kenapa kau tolong pula ? " mata Wonmin terbutang. " Takder rasa hati perut punya abang. Yah ! Kau sendiri yang cakap kena bantu orang kesusahan ! Asey tetiba emo kau boleh ke tahap yang tak sepatutnya ?! " kini, Wonmin pula menjadi emo. Mereka lawan bertentangan mata. " Dahlah Wonmin, sejak akhir ini. Emo Wonwoo hyung terlebih makan dos yang banyak itu. " kata Jungkook sambil memegang bahu Wonmin.
" Arraseo, Jungkook oppa " Mereka berdua meninggalkan Wonwoo yang emo itu.
Untuk pengetahuan kepada semua readers, Wonmin ini sebenarnya mengikut keturunan 2 orang abangnya. Wonwoo lelaki emo dan cold manakala Jungkook lelaki hot and spicy di sekolah walaupun tidak sama dengan sekolah Wonmin. Sebab itulah, Wonmin selalu berpakai acah gangster dan gadis cold-&-spicy.
Di rumah Jeon
" Kami semua sudah balik ! "
" Kenapa kamu bertiga balik lambat ?! " jerit ibu mereka pula. Wonmin dan Jungkook memberi jelingan yan tajam pada Wonwoo. " Wonwoo hyung ni hah, tetiba dia nak lepak makan kat gerai kek beras konon nak hilangkan emo dia tu " kata Jungkook sambil menyilang tangan.
" Eh tak la mana ada, Wonmin ni hah lambat datang jumpa kitorang kat sekolah. " kini Wonwoo pula menuduh adik bongsunya. " Eh , kenapa pula Wonmin yang kena ?! Wonmin lambat jumpa korang sebab tolong budak kena buli ! " kata Wonmin pula.
#siblingsgoal katakan 😭
" DIAM !! "
Jeritan ibu mereka boleh sampai ke Malaysia. Bertiga diam seribu bahasa, tiada yang berani bukak mulut. " Puas bergaduh ? "
" Sudah masuk, nanti appa kamu nak beritahu sesuatu " kata ibu mereka, mereka bertiga hanya mengangguk lalu naik ke atas dan masuk ke bilik masing-masing.
Wonmin terbaring di atas katil, dia memandang dinding atas. " Ini kalau boleh, aku nak bunuh dia sampai puas tapi aku waras. Gila nak bunuh abang sendiri " omelnya sengsorang dalam bilik.
" WONMIN-AH ! TOLONG OMMA DI DAPUR, TAU ?! " jerit ibunya, nak runtuh katil dibuatnya kalau jeritan ibu mereka kalah Chen. Jungkook yang baru nak ulangkaji terconteng buku sambil melatah. Wonwoo pula, tersalah lirik ketika menyanyi sambil main gitarnya.
Wonmin tidak menjawab lalu dia masuk ke dalam bilik air untuk apa lagi, mandi ler.
------------------------------
An idea by sugastly
Kalau boleh nak cadangkan Hanbin jadi watak hero. Tapi difikirkan balik, baik jadikan Jimin sebagai hero dan cikgu. Cikgu acah byuntae~
YOU ARE READING
SECRET KISS [ BTS Jimin Fanfic ]
Fanfiction→ No Copycats ← → No Sisnopsis here ← → Want to copycats, talk to me first before i get you and kill you (lol) ←