(A/N): Förlåt FSOG längre in i kapitlet... ;-;
Du gick tillbaka till sovrummet. En lapp låg på byrån. Låg den verkligen där förut? Du tog upp den och läste den.
"Ring mig baby. Jack" Ett telefonnummer stod snabbt nedklottrat bredvid. Skulle du ringa?
"NEJ. Jag ska INTE ringa det arroganta kräket."
Men vad skulle du göra? Du bestämde dig för att distrahera dig med nånting så du kunde släppa Jack. Läxorna väntade på dig men så fort du satte dig med de började du tänka på killen. Du la suckande undan böckerna. Titta på TV? Det sändes bara gamla trötta TV-shower. Du funderade en stund en stund innan du kom på nåt. Ditt nya spel! Det hade kommit igår men du hade inte haft tid att spela det. Det var en perfekt distraktion! Du hade, äntligen, fått tag på The Legend Of Zelda: Majora's Mask! Du hoppade förväntansfullt fram till ditt Nintendo 64 och tryckte i kassetten.
Bad move.
"MEN DIN JÄVLA FITTA!" Du var rasande. ALLA sparfiler var spelade! Visst, spelet var begagnat, men om alla utom en heter JACK... Du trodde inte det var slumpen den här gången. Det var en som hette BEN. Du trodde inte det var en slump heller. "DU DRIVER MIG GALEN!" skrek du.
"Du är jävligt het när du är arg (D/N), vet du det?"
En mjuk pojkröst kom från TV:n. Du vände dig hastigt om. Ingen där. Telefonen låg på soffbordet. Det var frestande... Du tog telefonen och slog hans nummer. Ditt hjärta bankade ikapp med signalerna. Om han svarade... Oj, oj, oj vilken utskällning han skulle få...
"Hej, det är Eyeless Jack. Tyvärr är jag lite upptagen just nu, heh, men lämna gärna ett meddelande efter tonen~ *BEEP*"
"Okej, lyssna din jävla idiot: Jag vet inte vem du är, men om du någonsin kommer till mitt hus oinbjuden igen så lovar jag att jag polisanmäler dig! Kontakta mig aldrig igen!" fräste du och la på. Det lättade lite, men inte helt. Sova kanske hjälpte lite? Det var värt att prova.
När du vaknade var klockan 7. Det hade börjat skymma så du gick upp för ta en promenad. Halsen värkte så du drack lite vatten innan du gick. När du lyfte glaset till läpparna rörde sig nåt i ögonvrån. Du kastade glaset i chock mot det som rörde sig. Inget där nu heller, mer än ett hav av glasbitar. Du suckade åt din paranoia och gjorde någon form av Sia-dans för att komma till hallen utan att få en glasbit i foten. Du tog på dig din jacka och dina skor, tog upp den (Favorit/Färg) MP3-spelaren ur fickan och startade (Favorit/Band).
Du hade varit ute i flera timmar och tänkt på Eyeless Jack. Nu kändes det mycket bättre och klarare och du kom på att det säkert bara var ett prank av några på skolan. Du gick förbi den stora skogen på väg hemåt. "Jag går in där. Just for shit and giggles." tänkte du och gick in. Den var mörk. Inga gatlyktor lös upp stigarna så du tog upp en liten ficklampa ur fickan och lös med den. Skogen verkade ta det som en utmaning för den lös bara upp en liten cirkel runt dina fötter. "Det här går bra, det här går bra, det här går-"
DUNK!
"AAAAAOH!" Du skrek av smärta. Du hade snavat på en stor granrot och föll handlöst ner på marken. Du försökte ställa dig upp, men smärtan i foten höll dig stadigt på jorden. Bokstavligt. Du kunde verkligen inte ställa dig upp. Du lyckade komma upp så du kunde sitta och lutade ryggen och huvudet mot stammen. Det med att ladda ner Spotify till telefonen istället för att bara ha med MP3-spelaren kändes som en jävligt bra idé just nu. Du ville bara dö. Det skulle du säkert göra i alla fall, så något gick åtminstone rätt.
BẠN ĐANG ĐỌC
It's raining love (Eyeless Jack X Reader)
Fanfiction"I love you in a creepy and inappropriate way." "Okaay..." "You wanna get married?"