"Eomma & Appa takboleh nak paksa Tae. Tae boleh buat keputusan sendiri la sekarang." Taehyung membantah permintaan Puan Kim Taeyeon & Encik Kim Taecyeon.
"Habistu, siapa pilihan Tae?" soal Puan Taeyeon dengan muka yang tegang.
"M-masalah nya Tae belum ada pilihan lagi." Taehyung sedikit gagap.
"Tae, Tae kena dengar cakap Eomma & Appa. Dah tiba masanya untuk Tae kahwin. Nanti apa orang kata? Seorang CEO tak kahwin kahwin lagi?" Encik Taecyeon mula mencelah.
"Woo. Wait Appa. Tae belum jadi CEO lagi. Kan?" Taehyung mengangkat tangan dan tersengih.
"Nae you're right. Bakal jadi CEO." kata Encik Taecyeon. Taehyung menunduk.
"Tae, Appa ni dah tua. Dah tak larat nak handle that company. I'm really trust on you." kata Encik Taecyeon lagi.
"Tapi Appa.." Taehyung cuba mengelak.
"Ha mula la mula nak tapi tapi. Ke tepi sikit." Puan Taeyeon melenting dan terus duduk di sebelah anak lelakinya itu.
"Start from today, I'll waiting for you. Kalau tak ada pilihan jugak, Eomma nak pilih anak kawan Eomma yang tengah study dekat Egypt tu!" kata Puan Taeyeon menjeling ke arah Encik Taecyeon.
"Apa Eomma?!" terbeliak biji mata Taehyung.
xxx
"Ei aku cakap taknak tu taknak lah!" Teara menjerit sekuat hati menolak permintaan Taehyung.
"Hm ala tolong la. Kau je yang aku boleh mintak tolong sekarang ni. Eomma nak kita dua kahwin. Kalau kau taknak nanti Eomma nak satukan aku dengan perempuan mana ntah! Taknak aku! Entah macam mana agaknya! Egypt weh Egypt! Ei taknak taknak." Taehyung menjebik kegelian.
"Ha elok. Sesuai dengan muka kau!" Teara menjerit sekali lagi.
"Hei kau ni. Aku tahu la aku jahat tapi takkan la bakal isteri aku sampai ke situ hm. Jom la kita kahwin." Taehyung menarik lengan baju Teara.
"Hish! Kau ni kenapa suka suka hati je ajak ajak kahwin kau ingat apa macam main pondok pondok ke hah?" Teara menepis dan menjerit jerit tanda protes.
"Ei kau ni cakap tu jerit lah lagi ha jerit! Hm kau kena faham. Aku ni muda lagi tak puas lagi nak enjoy. And I'm not ready yet to pikul tanggungjawab sebagai suami. I don't want to touch another girl. Kau je yang boleh tolong aku sekarang ni." Taehyung sekali lagi mendesak.
"Apasal aku pulak yang boleh tolong kau?" soal Teara geram.
"Sebab kau sorang je yang faham aku." jawab Taehyung bendul.
"Hesh kau ni kalau cakap tu ergh arghhh! Aku tau la kau nak peralat aku. Aku kenal kau la Tae!" Teara sekali lagi memarahi Taehyung.
"Haih okey okey kau nak kahwin macam mana? Kahwin normal? Nak macam suami isteri yang normal? Mana satu?" Taehyung masih lagi mendesak.
"Hish aku cakap taknak tu taknak lah! Eomma & Appa pun tak pernah nak paksa aku kahwin kau tau tak?!" Teara kini melibatkan Eomma Appa nya pula sambil menjeling Taehyung.
"Okey. Takpe lah kalau kau takboleh nak tolong aku. Aku boleh la cari jalan sendiri. Ada kawan baik pun bukan nak tolong. Bukan suruh apa. Suruh kahwin je pun. Hm takpe la. Nanti aku keluar la Korea cari sesiapa ke kan. Aduh susah la cenggini. Kecik hati aku." Taehyung beralih dari Teara dan membuat ayat pasrah sambil mencekak pinggang menghadap tasik.
YOU ARE READING
Tae & Tea
Romance[Alert]-[Malay FanFic] . Friendship? or True Love? . Taehyung & Teara sangsi dengan keputusan yang dibuat. Sama ada betul atau tidak. . Baca sampai habis kalau nak tahu kesudahannya