1- Sigaradan uzak durun.
Sigara içerisinde bulunan kimyasallar nedeni ile gözeneklerinizi tıkar. Siz sigara içmeseniz bile içilen ortamda bulunmanız yine aynı etkiyi yaratacaktır. Ayrıca sigara erken yaşlanmaya sebep olacağı gibi cildinizde lekelenmelere de yol açabilir.
2- Solaryuma girmeyin.
Teninize hoş bir renk vermek amacı ile solaryuma girmeniz durumunda başta cilt kanseri olmak üzere birçok rahatsızlığı tetiklemiş oluyorsunuz. Solaryumdaki UV ışınlarının zararı direkt güneş ışığının verdiği zarardan 15 kat daha fazla. Bu zarar da cildinize direkt güneş ışığında oluşan yanıktan daha ciddi bir hasar verir.
3- Düzenli olarak güneş koruyucu kullanın.
Güneş yaydığı UV ışınları nedeni ile cildinizde lekelenmelere sebep olabilir. Hem cildinizdeki lekelenmeleri önlemek hem de güneşin zararlı ışınlarından korunmak için dışarı çıkarken mutlaka güneş koruyucunuzu unutmayın.
4- Düzenli olarak kese yapın.
Kese en etkili peeling işlemidir. Ölü derilerin atılmasında ve cildinizin yenilenmesinde size büyük yardımı olacaktır. Ayrıca kese kanın hızlanmasını sağlayarak yağ yakımına da yardımcı olacaktır.
5- Sivilcelerinizi sıkmayın.
Sivilceyi sıkmak ciltte ciddi bir tahribe neden olur bu da cildinizde iz kalmasına neden olacaktır. Bu nedenle cildinizde oluşan sivilceleri sıkmak yerine sabırlı olmalı ve iyileşmesini beklemelisiniz. Eğer sivilcelerinizle ilgili ciddi cilt probleminiz varsa bir dermatolog yardımı almalısınız.
6- Tonik kullanın.
Cildinizin sahip olduğu pH dengesini koruyabilmesi için toniklere ihtiyacınız olacak. En etkin temizleme yöntemi su olmasına rağmen su cildinizin pH düzeyini 9.5 oranlarına kadar çıkarabilir. Oysa cildiniz için ideal pH 5.5 dir. Tabii cildinize uygun bir tonik seçmeniz de çok önemli.
7- Nemlendirici kullanın.
Cilt tipinize uygun bir nemlendirici ile cildinizi nemlendirmelisiniz. Eğer cildiniz çok kuru ise günde 3 kez, kuru değil ise akşamları yatmadan önce cildinize süreceğiniz nemlendirici hem cildinizin kurumasına engel olacak hem de ölü derilerin atılmasında yardımcı olacaktır.
8- Bol su tüketin.
Su içmek cilt sağlığınızı korumda en büyük yardımcınızdır. Su içmezseniz cildiniz esnekliğini zamanla yitirir bu da erken yaşlanmanıza neden olur. Daha pürüzsüz daha sağlıklı ve canlı bir cilde sahip olmak istiyorsanız günde 7-8 bardak su içmelisiniz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Güzellikle İlgili Öneriler
ChickLitgüzellikle ilgili merak ettiğiniz herşey bu kitapta :)