*Chorong POV*
Aku membuka mataku yang telah lama tertutup . Segar rasanya . Aku berposisi duduk dan membetulkan rambutku .
"Harini kene pergi sekolah..." dengan nada malas .
Macam mana nk berkenalan dengan diaorg nnti ? Erghh . Aku terus membersihkan diri . Memang takde mood nk sekolah . Lagi-lagi sekolah baru .
Kalau tidak disebabkan appa yang hendak berpindah ke sini , pasti aku tak pindah sekolah . Hishh ! Terpaksalah ikut .
"Chorong ! Cepat turun dan sarapan ! Nnti kamu lambat ke sekolah !!"
Lambat sangat ke ? Aku melihat jam dinding di bilik aku . HEMERGED ! 7.55 PAGI ?!. Aku menggalas beg aku dan turun ke bawah .
"Omma , jom lah ! Kita dah lambat !". Teriak aku ketika menuruni tangga.
Sarapan ? Kat sekolah jelah . Aku melihat omma hanya mengangguk dari jauh .
Aku masuk ke dalam kereta yang dipandu oleh omma . Dengan segera omma menekan butang 'D' .
"Nnti kat sekolah , omma hanya teman kamu sampai pejabat je tau.."
Dah macam budak-budak pulak aku dibuatnya . Sekurangnya ada juga orang yg mengambil berat kt aku . Sayang omma !
"Pastu , nnti..--"
"Ye omma . Cho tahu.. You don't have to worry . Cho dah besar.." aku senyum pada omma . Omma senyum lalu mengangguk dan kembali fokus pada panduannya .
Tiba di Sekolah XXX , aku menuruni kereta dan masuk ke sekolah . Kami ke pejabat . Aku rasa berdebar dan tidak sedap badan sekarang ni .
Setelah selesai mendaftar , omma mencium dahi aku . Aku senyum riang . Omma pergi dan melambai ke aku .
"Errr..P--ark Chorong , sila ikut saya".
Terkejut aku . Nasib baik tak melompat kt situ . Mungkin dia kerani kt sekolah ni .
Sempat aku pandang beberapa kelas sebelum sampai ke kelas aku . Mereka seperti tidak suka budak baru . Muka serious je .
"Okey , Park Chorong . Awk dah sampai ke kelas awak ".
Aku senyum dan tunduk berterima kasih pada kerani itu . Dia membalas senyuman aku . Manis .
Aku mengetuk pintu kelas . Semua pelajar termasuk guru yang sedang mengajar memandang aku . Malu plus seram .
"Oh ! Awk ke anak Encik Park?"
Aku mengangguk lalu senyum lebar .
"Come in and please introduce yourself". Berspeaking plak cikgu ni .
Aku menarik nafas dan menghembus nafas sebelum memperkenalkn diri aku .
"Annyeong-haseyo . Park Chorong imnida". Kemudian aku tunduk hormat .
Aku lihat semua fokus padaku . Ada sebahagian pelajar perempuan berbisik . Aku hanya mengabaikan .
"Okey Chorong . Awak boleh duduk disebelah Hyejin".
Hyejin ? Sorang pun aku tak kenal lagi . Cikgu ni , bukan nk tunjuk arahnya kat mana . Tengok je buku rujukan dia tu .
Aku ternampak ada tangan yang melambai ke arah aku . Maybe tu Hyejin kut . Tanpa berlengah lagi , aku duduk disebelahnya.
"Hye..". Aku toleh ke kanan . Dia tegur aku rupanya . Aku hanya senyum lebar .
"Okey murid-murid , kita fokus pada pembelajaran kita" suara cikgu sahaja yg bergema kat kelas tu . Sunyi .
"Kita perlulah berusaha untuk mencapai kejayaan...blalalalala ~". Cikgu hanya membebel ja dari tadi . Bosan aku macam ni .
Cepatlah sikit habis . Aku tidur kang , kene baling barang dengan cikgu . Sakit tuu !. Nak kata cikgu kejam kang , tak berkat belajar . Hahaha .
KRING !
Yehet !! REHAT ! Ni lah yang paling aku suka sejak sekolah rendah . Cikgu pun dah keluar kelas . Sebahagian pelajar dah keluar rehat .
Aku hanya duduk diam . Satu suara datang dari kanan .
"Taknak rehat ke ?" Tnya Hyejin dengan senyumannya .
"Entah" balas aku pendek . Tak rapat lagi . Nnti orang ingt aku over plak.
"Kalau kau taknak rehat , aku pun taknak rehat" sambil memeluk tubuhnya . Comel sungguh .
"Ehh , takpelah . Pergi rehat je . Aku okey duduk dalam kelas ni ". Aku senyum sehingga menampakkan barisan gigi .
Dia menggelengkan kepalanya . Okey juga . Ada teman nk berborak . Hyejin menepuk badan aku . Muka dia seperti dapat satu idea bernas .
"Memandangkan kau budak baru , jom aku bawa kau pergi round sekitar sekolah ".
Best juga idea tu . Nanti takdelah aku sesat . Aku angguk pantas . Dia menarik tangan aku .
"Oppp !!"
Perjalanan kami dihalang oleh seorang pelajar lelaki . Mukanya masam mencuka . Aku berdiri di belakang Hyejin .
"Kau nak apa ? Tepilah !". Aku dapat rasa kemarahan Hyejin .
Pelajar lelaki itu memandang aku lama . Aku mengalihkan pandangan ke tempat lain . Seram tengok dia ni .
"Apa nama kau tadi ?" Dia menunding jari telunjuknya ke arah aku .
"Chocho?"
"Chocolate?"
"Corong?"
"Cho...Yaaa !! Chorong !"
Sedap-sedap tukar nama aku . Ergh . Fikir dia bagus . Aku rasa tahap kesabaran Hyejin nk tahap maksima .
"Do you have anything problem ?". Akhirnya aku berani bersuara . Dia senyum sinis .
Aku cuba untuk jalan . Eh , terlepas . Takut dengan aku ke ? Hahaha . Aku menarik tangan Hyejin dan pergi dari situ .
"Sabar yee..". Kata aku cuba untuk menenangkan Hyejin . Dia mengangguk perlahan .
"Apa nama dia ?"
"Jung Raehyun". Balas pendek Hyejin . Aku membuat mulut berbentuk 'o'.
"Dia suka kacau budak baru . Plus bersama geng dia". Tambah Hyejin lagi .
"Geng? Rmai ke ?".
"Boleh tahan lah . Separuh dari kelas lain . Mereka dikenali sebagai kingka kat sekolah ni . Tpi ada kingka lagi besar dari diaorang".
Wow . Hebat sekolah ni . Nama sekolah macam hebat , tpi ramai kingka . Kalau kingka dah ramai , queenka pun mesti ramai .
"Kau kene tabah tau..". Pesan Hyejin pada aku . Kini aku akan mengorek segala yang ada .
------
TBC 💜
YOU ARE READING
You With Me
RandomTerdapat satu sticker note berwarna kuning di atas meja Chorong. "Jangan lupa jumpa aku dekat belakang blok junior lepas balik nanti". -Jihyun- Selepas membaca , Chorong meronyokkan kertas tersebut dan buang di dalam tong sampah . --- Jihyun mendek...