Clumsiness

152 13 0
                                    

Your POV

As usual , bangun pagi , gosok gigi , cuci muka , mandi , and lastly siap untuk ke sekolah . Kajaaaaa.

Sedang aku berjalan ke sekolah di tepi pejalan kaki,

VROOOMMM

sebuah motor melalui tepi aku . OH MY FREAKING GOD . Skirt aku terangkat dan telah menampakkan spender ku yang amat cantik . Fab gitu .

Beberapa orang pejalan kaki menoleh ke arahku , ada yang menutup mata dan ada juga yang smirk . Like wtf man . MA PRIVACY , MACAM MANA NAK KAHWIN NI .

Aku berlari ke sekolah sambil menutup muka . Gedebush , aku terlanggar pagar sekolah . Once again , lambat . Ni semua salah mama , tara kijut saiya . Aku bangun dari jatuh hanya menampakkan muka cikgu yang paling ku sayangi , pfft nah . Cikgu paling garang and always cari kesalahan aku . Cikgu Misai .

Cikgu Misai berjalan ke arahku . Jantungku berdegup laju . //adakah ini dinamakan jodoh?//

"Kenapa kamu lambat" tanya Cikgu Misai sambil bersandar pada pagar sekolah .

"Em . S-saya lambat sebab ma-"

"Sebab mama awak tak kejut awak , the same alasan as always . No more excuse , balik nanti detention " Cikgu Misai sternly said .

'Macha la cikgu ni , aku ni dahla baru je hilang chance nak kahwin , ni tambah pulak detention bblablabla" rungutku di dalam hati sambil menaiki tangga .

"Peeeeewittttt Hana , cantik spender " kata seorang mamat mana ntah .

Wait . What? Spender ?

Aku mencari dimanakah spender ku ditayangkan. as aku melihat pada punggungku , skirt aku ternaik ke atas dan tertahan dengan beg aku sendiri . Aku dengan kehilangan malunya menurunkan skirt sambil berlari ke kelas .

'BANGANG AH mamat tu, cuba la turunkan tuk aku skirt tu . Ni pi cakap gitu buat apa . Bengong . Eh buat apa dia betulkan? Bengong Hana . NI SEMUA SALAH ORANG BAWAK MOTOR TU . malunya aku T^T huwa mama ' bebel ku di dalam hati .

sesampainya aku ke dalam kelas .

BUKKK .

——————————————————

He. He . He . Apa pula yang terjadi kat Hana ? Haiya .

Just Go- [p.j.m]Where stories live. Discover now