Deringan telefon waktu pagi memang akan membangkitkan kemarahan sesiapa sahaja pun. Terutama sekali weekends. Dia mengeluh sebaik sahaja melihat nama pemanggil tersebut. Sengaja dia melambatkan untuk menerima panggilan tersebut.
"Hello bie", sapa suara perempuan di corong telefon. Dia hanya derdehem sahaja dihujung talian.
"Bie? Are still there?", soal perempuan itu."Hmmm..I still here. Why? Tanya Aysh Izmir. Yes! Nama si dia. Cantik nama tu like tuan punya nama. Handsome and sexy. Tapi sayang, Playboy tahap tak ingat. Hahaha.
"Bie apa kata kita breakfast sama-sama nak? I dah ada depan kondo you ni," ujar Farina di hujung talian." What the hell you ada dekat depan kondo I? Amarah itu hanya bergema dalam hati sahaja. Perasaan tidak puas hati menusuk dalam jiwanya. Talian itu terus dimatikan. Dia tahu bahawa pasti perempuan itu sudah naik angin terhadap dirinya. Tapi bagi Aysh dia langsung tidak ambil peduli. Putus? Langsung dia tidak kisah. Memaang telah menjadi hobinya sejak dua tahun ini bertukar pasangan macam tukar baju. Sekali petik jari berpusu perempuan datang serah diri. Itu bukan salahnya kerana siapa suruh percaya cakap playboy macam aku. Dan aku sedar bahawa perempuan yang Cuba mendekati diri aku hanya ada satu keinginan..iaitu harta aku.
Keinginan untuk menyambung tidur semula sudah terbantut apabila kedengaran loceng rumahnya berbunyi bertalu-lalu. Dia bingkas bangun untuk melihat siapakah tetamu yang tidak diundang itu. Pintu dikuak dengan pantas tanda tidak puas hati. Sangkaanya tepat sekali. Farina. Perempuan yang menelefonnya tadi. Apa lagi la perempuan ni nak? Dari sudut pandangan Ash, dia melihat di raut muka Farina menunjukkan mukanya yang tidak puas hati. Dipandang dari atas sampai kebawah susuk tubuh Farina bergitu mengiurkan kerana Farina hanya mengenakan skirt paras pahanya sahaja yang menampakkan kaki panjangnya yang gebu itu."Asal you off phone macam tu je? I penat datang sini nak ajak you breakfast you boleh je off phone? Farina mula memberontak. Asyh hanya tersenyum sinis melihat Farina. Memang mula-mula ajak breakfast tapi lepas breakfast "you Jom teman I pergi shopping" dan semuanya pakai duit aku. Perempuan, semuanya dapat aku baca gerak geri diorang.
"I penat la you.. I nak rest dekat rumah je. Nanti I order la pizza ke. You ada apa hal ni boleh sampai depan pintu rumah I ni? Soal Asyh hanya sekadar basa basi. Melihat lentokan tubuhnya di hadapan pintu rumahnya membuatkan imannya menjadi tidak kuat lalu diajaknya Farina masuk kedalam rumahnya. Asyh melabuhkan punggungnya dia atas sofa diikuti tubuh yang ramping itu merangkul lehernya serta melabuhkan punggungnya dia atas paha milik Asyh. Keadaan ini membuatkan Asyh bergitu goyah dengan imannya.
"You I rasa I want to eat you right now Bie". Bibirnya mula bertaut dengan bibir milik Farina. Nampaknya dia kalah dengan nafsunya sendiri.
-
Mana pergi kau ni Asyh? Please la angkat phone ni. Kau tahu tak yang mummy kau lagi setengah jam akan terpacak depan rumah kau? Firysh sudah tidak keruan apabila maklongnya tetiba menanyakan mana Ash pergi dan mulut ni gatal pulak bagi tahu yang dia ada kat rumah. Mampus aku dikerjakan oleh sepupunya sendiri. Firysh sepupu kepada Asyh yang mempunyai hobi yang sama dalam dunia Playboy nya sejak dua tahun lepasm Farysh juga mempuanyai wajah yang tampan dan boleh mencairkan hati perempuan. Panggilan kali ke lima akhirnya terjawab jua.
"Hmm.. Kau nak apa? Soal Asyh dalam keadaan masih mamai. Asyh berasa pelik menerima pangilan dari sepupunya. Kalau tak ada perkarang penting pasti tidak akan menelefonnya banyak Kali.
"Kau tanya aku nak apa? Asyh Izmir kau dengar sini baik-baik ye.. Mummy kau dalam setengah jam lagi akan ada terpacak depan pintu rumah kau. Kau tahu? Asyh terkejut dengan perkhbaran itu. Mana tidaknya dia melihat perempuan yang ada disebelahnya sedang diulit mimpi kini. "Err..ok thanks bro kau la penyelamat aku sekarang."talian terus dimatikan. Dia mati kutu dengan keadaan sekarang ini. Dia harus bertindak pantas kerana dalam masa Lima belas minor pasti dia akan di timpa masalah besar kalau mummy dia tahu yang anak teruna dia ni buat perkara yang tidak senonoh. Pantas dia mengejutkan Farina yang terbaring itu lantas dia mengutip semua baju yang bertaburan dia atas lantai itu diserahkan kepada Farina.
"You kenapa ni? Soal Farina tidak puas hati terhadap sikap lelaki yang ada dihadapannya sekarang. Tadi bukan main lagi. Sekarang sudah bertukar 360 menjadi bergini.
"You ambil pakaian you ni then keluar dari rumah I sekarang. Kalau tak between us tak ada apa-apa lagi. Nah duit ni." Bebera helai wang kertas not 100 diberikan. Farina tidak ubah seperti pelacur kelas atasan.
"What the hell? You ingat I pelacur ke hah?
"You dengan diorang tu sama je. Tak ada beza pun. Hanya dengan duit apa sahaja boleh berlaku tahu tak? Jerkah Ash.
Pangg! Dengan kuat Asyh menerima tamparan kuat dari pada Farina. "Hei perempuan berani betul kau tampar aku kan? Kau keluar dari sini sekarang ke nak aku heret kau macam kucing kurap? Sindiran itu membuatkan Farina tidak betah bertahan di situ lama lagi. Dia terus beredar meninggalkan Asyh. Aysh melihat keadaan rumahnya sekarang. Ia kelihatan elok tapi satu sahaja membuatkan dia berlari pantas mendapatkan penyegar udara agar dapat menyahkan bau minyak wangi milik perempuan. Perbuatannya terhenti apabila mendengar locebg pintu rumahnya berbunyi. Tepat pada waktunya. Asyh bersorak gembira.
Pintu rumah dikuak. Wajah mummynya ditenung meminta kepastian kenapa dia harus berada dirumahnya ketika ini. Di capai tangan tua milik Puan Sri Julia dikucup lembut.
"Err mummy. What are doing here? Pagi-pagi macam ni? Mummy tengah buat sport check ke apa ni? Soal Asyh kehairanan melihat Datin Julia berada di rumahnya pada waktu ini. Mujurlah Farisyh cepat bertindak kalau tak memang naya la kena dengan mummy.
"Mummy nak datang sini jumpa anak mummy sorang ni kena juga ke buat appointment dulu ke hah?
Bukan macam tu mummy.. Mummy tahu kan yang Asyh sekarang busy sangat sampai..
Sampai tak jumpa Jalan nak balik rumah mummy dengan daddy ke Aysh. Macam tu? Tungkas Datin Julia.
"Asyh! Mummy nak kamu dengar sini. Mummy nak kamu balik rumah mummy minggu depan. Mummy ada hal sikit nak cakap dengan kamu sekarang ni. Mummy harap kamu ada masa untuk balik kerumah.
"Baik la mummy.. Asyh sudah mengalah kerna dia tahu mummynya akan sentiasa mencari alasan untuk dia sendiri pulang ke rumah agam itu. Asyh mengeluh di dalam hati. Pasti akan ada sesutu yang hendak dibangkitkan. Hatinya mula menjadi risau.
"Mummy balik dulu ye Asyh. Jangan lupa pesanan mummy tau! Tegas Datin Julia lalu meningalkan anaknya yang diam tidak terkutik itu. Berat bagi Asyh untuk pulang ke rumah itu. Asyh mengeluh dalam hati tanpa disedari.
YOU ARE READING
Maafkan Playboy Itu
RomancePeristiwa hitam itu telah meragut segalanya. Tanggungjawab? Ya! Dia harus bertanggugjawab atas apa yang telah dia lakukan. Tetapi hendakkah dia melakukan demikian. Kepalanya kusut, hatinya memberontak akhirnya membawa diri jauh dari kehadirannya lag...