BAB 2

675 10 0
                                    

Secawan coffee dihirup perlahan sambil menanti kehadiran Firysh Irham sepupunya itu. Matanya meliar sekeliling cafe. Pandangannya mula tertacap pada seorang gadis yang dari tadi asyik memandang dan tersenyum kepadanya. Nampaknya, dia sudah ada mangsa seterusnya memandangkan dia telah meninggalkan Faryna minggu lalu. Langkah pertama hanya mengeyitkan mata, langkah ke dua hadiahkan senyuman hot kepadanya dan berjaya! Gadis itu mula menapak menghampirinya. Aysh sempat tersenyum sinis sambil menyindir di dalam hatinya. "Huh..perempuan! Mudah sangat cair dengan lelaki".

"Hai handsome,"Ujar gadis itu.

"Hai sweety! What your name Darling? Aysh menghulurkan tangan tanda pengenalan.

"Rania", gadis itu menyambut huluran salam itu tersipu malu. Malu la sangat. Huh!

"Cantik nama you macam tuannye juga. Nama I Asyh Izmir. CEO of AIJ holding", playboy memang la mulut manis, macam mana perempuan tak cair. Aysh mengelus lembut tangan milik gadis itu tanpa disedari dia diperhatikan oleh Firysh dari jauh.

Firysh hanya mampu mengelengkan kepalanya melihat tingkah laku sepupunya itu. Dia juga sedar bahawa perangai mereka tidak ada perbezaan langsung. Dia juga mengajar Aysh menjadi Playboy dahulu dan mengatakan kehidupan Aysh langsung tidak fun. Tak sangka pulak semakin menjadi-jadi perangai Aysh sekarang.

"Hai bro! Sapa Firysh.
"Hye! Lama aku tunggu kau boss tahu tak?ujar Asyh sambil melihat  Firysh membuat isyarat menunjuk perempuan yang ada di sebelahnya.
"Ohh.. By the way ni err..what your name? Terlupa pulak", Aysh mengaru kepalanya yang tidak gatal. Mana tidaknya, baru saja diperkenalkan namanya sudah lupa. Maklumlah banyak sangat nama perempuan yang ada dalam kepalanya kini. Mana la boleh cerna satu-satu.

"Rania." Dia mengulurkan tangan kepada Firysh.

"Firysh Irham, sepupu Asyh", Firysh menyambut huluran tangan Rania.

"Guys.. I need to go right now. See you next time yeah," ujar Rania sempat bersalam salaman. Sebelum sempat Rania pergi Asyh menghulurkan business card kepada Rania. "Nampaknya jerat kau terkena boss.."bisik Firysh di telinga Asyh". Asyh hanya tersenyum kemenangan.

"Apa dah jadi boss hari tu? Soal Firysh.

"Hampir boss...
"Apa yang hampirnya? Soal Firysh kehairanan. Ini mengenai tempoh hari apabila Puan Sri Julia secara tiba-tiba menanyakan keberadaan Asyh dan mulut ni pulak gatal pergi bagi tahu dekat Puan Sri Julia yang dia ada kat rumah. Bukan Firysh tak tahu projek hujung minggu Asyh tu apa.

"Kalau kau tak call aku cepat-cepat bro comfirm meletup rumah aku hari tu", Asyh mengigati hari itu kembali apabila mummynya datang ke rumahnya secara tiba-tiba mujurlah Firysh call dia cepat-cepat. Kalau tak, tak tahu la apa yang akan berlaku.

"Sorry boss...aku tak sengaja cakap dekat maklong masa tu. Kenapa? Kau ada bawak balik perempuan ke masa tu? Soal Aysh.

"Tak pun.., cuma Farina ada kat rumah aku masa tu.

"Apahal dia buat kat rumah kau pagi-pagi buta hah?

"Farina ..Ajak aku pergi breakfast..aku taknak so dia pun naik angin terus naik kondo aku. Kau pun tahu kan lelaki dengan perempuan bila berdua-duaan. Pergghh boss masa tu dia saja nak uji iman aku boss seksi gila boss. Aku ajak la masuk rumah. Kau pun tahu kan apa yang terjadi lepas tu dan tiba-tiba kau call aku pun pelik juga tak pernah-pernah kau call aku pagi buta banyak kali pulak tu.

"Patut la kau lambat je angkat call aku tengah buat projek rupanya," Firysh hanya tergelak melihat muka merah Asyh. Dengan aku pun kau nak malu ke Ash.

"Ish kau ni..penumbuk juga dapat kang ha..

"Relax la boss, dengan aku pun kau nak malu apa barang? Lepas tu apa yang terjadi. Aku dengar sampai dah putus dengan minah tu. Apa kau buat hah?

"Aku terdesak sangat aku halau je la minah tu macam kucing kurap." Tenang sahaja Asyh bercakap macam tidak memberi apa-apa kesan terhadap apa yang telah berlaku sehingga mengundang riak wajah terkejut daripada Firysh.

"Kejam gila kau boss. Kau dah dapat dia, kau halau je dia macam kucing kurap? Sungguh tidak sangkal sikap Aysh akan jadi bergini. Firysh hanya mampu mengeleng kepala melihat sepupunya itu.

"Mana ada aku kejam. Aku siap bagi dia duit boss tapi boss kau tahu tak dia lempar je duit aku bagi tu kat aku balik siap hadiahkan aku penampar lagi. Memang buat aku panas je tengok dia. Berani dia tampar aku," Aysh mempamerkan riak tidak puas hatinya. Mana tidaknya tercalar ego dia sebagai seorang lelaki plus playboy bila kena penampar. Sebelum ni mana pernah seorang perempuan berani buat macam tu dekat dia.

"Boss..kalau aku jadi Fariana pun bukan setakat penampar je aku bagi tapi ni haa kaki ni akan naik ke muka kau. Kau buat dia macam pelacur kot. Memang la dia bagi kau penampar." Firysh pula menunjukkan riak muka tidak puas hati.

"Aku tak paksa boss. Dia yang datang serah diri takkan nak salahkan aku pulak. Dia sendiri tahu yang aku ni Playboy.

"Ada je jawapan kau boss. Ni haa mummy kau datang kenapa?

"Huh..mummy tu tak lain tak bukan suruh aku balik rumah la. Bukan aku taknak balik boss.. Kau tahu kan kalau aku balik mesti aku kena basuh sakan dengan daddy. Bukannya aku tak bagi commitment dekat Nazim holding tu. Hal kerja dengan luar aku tak pernah campur pun," Aysh mengeluh perlahan ditambah pula jika dia pulang isu kahwin juga akan dibangkitkan.

"Macam-macam hal la kau boss. Tengok life aku... Takde pulak macam kau. Kena kongkong je...

"Hidup kau memang la fun sebab Ayah ngah dengan makngah kat luar negara kau duduk sini siapa nak marah kau kalau kau buat hal pun," Asyh mula tidak puas hati bila sering dikutuk oleh sepupunya. Dulu dikatanya anak manja. Selalu je dengar cakap mummy dengan daddy la sampai ke satu tahap dia mengambil keputusan untuk tinggal berasingan dengan orang tuanya. Semua ini kerana termakan hasutan sepupunya itu.

Asyh mengerling melihat sepupunya sudah ketawa sakan itu. Apa yang lawaknya sehingga berair matanya. "Yang kau gelak tu apa hal? Kau ni memang sengaja betul la nak sakitkan hati aku." Asyh sudah mula naik angin dengan perangai tak semengah Firysh itu.

Ketawanya semakin reda apabila melihat Aysh sudah mula naik angin. Kalau sehingga sekarang ketawanya belum berhenti mahu mandi coffee dia karang. "Bukan apa boss.. Yang kau sengal nak ikut cakap aku dah kenapa hah? Aku nak nasihat kau pun dah tak guna sebab perangai kau dengan aku takde beza pun kan?

Jam menunjukkan lunch hour sudah hampir tamat. Aysh tidak betah melihat sepupunya yang masuk air itu lagi lalu meminta diri "Boss! Aku gerak dulu la. Kerja aku belambak tengah tunggu aku tu dari pada melayan otak kau masuk air ni." Belum sempat Asyh beredar sempat lagi Firysh memerlinya.

"Boss..yang kau kalut semacam ni apahal? Kau takut kena marah dengan ayahlong ehh?

Asyh sudah naik geram terhadap Firysh tapi sedikit pun dia tidak ambik hati kerana sejak kecil mereka selalu bersama di dalam waktu senang dan susah. Fuhh terharu.

"Kau ni saja nak naikkan darah aku. Mentang-mentang ayahngah duduk kat luar negara kau boleh goyang kaki lambat masuk office. Aku report ayahngah karang has baru kau tahu langit tu tinggi ke rendah." Kini Asyh pula mula ketawa terbahak-bahak melihat wajah CEO IRHAM holding yang sudah mula keruh itu.

"Kau ni spoil mood aku betul la boss...dah jom masuk kerja.

Bertambah sakan lagi Aysh gelak melihat Firysh dengan mukannya yang tak boleh belah itu." Tahu pun kau takut kan boss? Dah jom!

Setelah mereka mahu beredar Firysh sempat membuat permintaan untuk berjumpa malam ini. Tak lain tak bukan mencari mangsa untuk puaskan hati mereka.

10 vote for next chapter .. ASAP!
TQ
SCHAZ

Maafkan Playboy ItuWhere stories live. Discover now