BAB2

77 9 0
                                    

Selepas Zara meletak telefon bimbitnya Zara terus keluar . Katanya nak pergi rumah Farisya. Dalam perjalanan Zara terserempak dengan Fahim .

Fahim:uish jumpa lagi ... baru nak pergi rumah tadi nak ajak lepak .

Zara :kau nie pehal haa, dah dah lah kacau hidup aku!

Fahim:hamboii kasar nampak dengann...

Belum sempat Fahim menyambung kata katanya Zara terus beredar dari situ

*Di Rumah Farisya

Zara:assalamuailaikum ...Farisya ohh Farisya

Farisya:yaa!yaa!waailaikumusalam Zara . Awat niee !!

Zara:weyhh ! Fahim selalu kacau aku , aku tam selesa , aku takut lah

Farisya:ehh!dia kan tergila-gila kan kau Zara !

Zara: weyhh taknak lah weyh teman aku boleh dak ?

Farisya:uish mana lehh aku malam nie nakpi KL Pakcik aku sakit ,sorry lah nah
Zara:haa?hmm takpalah !aku balik dulu nak malam dah niey assalamuailaikum

Farisya:waailaikumusalam soryy nah

Zara:takpalah,

*Di rumah

Zara gelisah kerana Fahim selalu mengacaunya ,membuatkan dia tidak selesa . Zara duduk di luar sambil menjahit baju tertiba Fahim dan rakan rakannya datang ,Zara terkejut dan terus bangun .

Zara : ehh apa yang hang buat kat sini ?

Fahim:nak lepak

Zara :oii nak lepak pa ha? Gila ka pa dah hang gan kawan hang pi berambus ,kalau ampa tak mu berambus biar aku yang berambus .

Zara ingin turun tetapi disekat oleh rakan rakannya ..

Zara:sana lh(menolak fahim )

Malangnya Zara terpijak batu dan terus terjatuh dan tertikam pisau yang dipegang rakan rakan Fahim .

Zara:arghh (sambil memegang tempat yang kena tikam)

Fahim :Zara! Zara ! Bangun!

Zara:aaaaaqq...aaaakn

Belum sempat Zara menyambung ,Zara sudah menutup mata .

Fahim:ZARAAAAAAA!

Fahim menanam mayat Zara di belakang rumah ..

6 bulan kemudian..

Aisyah dan Pn Fatimah pulang .

Aisyah: Kak Zara !

Zara muncul tetapi itu hanya rohnya yamg ingin membalas dendam kepada orang yang membunuhnya

Zara:yaa !

Aisyah:kak Zara saya rindu Kak Zara .

Zara:akak pon rindu kamu

Pn.Fatimah :haa,Zara okey tak duk rumah sorang sorang ?

Zara: okey jaa ! (Sambil tersenyum)

Selepas 9 bulan kemudian Pn.Fatimah pula meninggal . Aisyah pula ingin sambung belajar di luar negara . Masa untuk Zara menuntut janji kepada orang yang membunuhnya ...

Pada waktu malam Zara selalu ada di belakang rumah ... kerana di situlah tempat yang jasadnya di tanam

*Zara

Fahim aku kembali menuntut janji ( dengan percakapan yang sangat marah) aku akan bunuh kau macam mana kau bunuh aku !!

Zara terus bertukar menjadi pontianak dan menyerang semua penduduk kampung .

*Di rumah Fahim ..

Top!top!

Fahim terus membuka pintu ,tetapi tiada kelibat sesiapa pon. Fahim terus menutup pintu . Bunyi ketukkan pintu lagi. Lampu sekejap tertutup sekejap terbuka macam ada manusia bermain suis . Fahim terus berlari ke arah pintu ,apabila Fahim membuka pintu seorang wanita berdiri di depan Fahim iaitu Zara ,Zara merenung ke arah Fahim dengan renungan yang tajam seakan akan memarahi .

Bersambung....

DENDAM ZARA     Where stories live. Discover now