Jag står bara här och tittar vid kiosken för jag har ingenting att göra här på skolan. Jag kom på en idé jag och tjejerna kan göra.
" Tjejer kom. " sa jag till Jade, Lauren och Tova.
" Vad är det Moa ?" Undrade Tova.
" Jag kom på vad vi kan göra. " sa jag.
Jade, Lauren och Tova kollade nyfiket på mig.
" Ja. Vi kan göra det vi brukar fast på Marcus vår lärare. " sa jag.
" Menar du att vi ska göra ett prank på honom?" Undrade Tova.
" Tyst. Ja. De är exakt det vi ska göra kan kommer om 10 m och köper e korv här vid kiosken som han brukar vi limmar på servetterna och så råkar jag spilla ketchup på honom. " sa jag och skrattade.
" Bra tänkt. " sa dom andra.10 minuter senare.
Nu kommer Marcus och han tar upp plånboken. Han går bort till kiosken och beställer en tjock korv. Hon kommer bort och sätter sig vid ett av borden som är bred vid oss Tova går och sätter servetterna på bordet. Och nu är det min tur. Jag greppar ketchup flaskan och går mot honom. Jag låssas snubbla på en sten och trycker på ketchup flaskan hans vita skjorta är inte vit längre kan jag säga.
" Oj. Alltså FÖRLÅT MARCUS!!" Skrek jag när jag reste mig.
" Det gör inget Moa. " sa han. Han förde servetterna närmare sig. Han tog upp en och försökte torka sig. Men den fastnade på hans hand. Då tog han upp en till. Den fastnade också fast på andra handen.
" Just a prank bro!!!😂😸" skrek vi.
" Åh. Nu får det vara nog. " sa han och ställde sig upp. Så vi kutade ner för backen och jag springer in i en kille som är lite äldre än mig, han såg ut till att vara 1 år äldre än mig i alla fall och jag ska fylla 16.
" Ej. Vad håller du på med ? " undrade han. Han hade 3 andra killar med sig med."Jag ber om ursäkt. Men det är jätte svårt att springa i från en arg prankad lärare. " sa jag och fortsätter in.
Det började bli mörkt.
YOU ARE READING
Sms från han| O.M
FanfictionMoa och Philip låssas vara i hop för att Moa ska bli i hop med Ogge.