Ülkemizde Çocuk İşçi Sayısı Artıyor!

55 0 0
                                    

DÜNYA GENELİNDE 306 MİLYON ÇOCUK İŞÇİ VAR, HER 5 ÇOCUKTAN BİRİ ÇALIŞIYOR

TÜRKİYE’DE HEM ÇALIŞIP HEM OKUYAN ÇOCUKLARIN SAYISI % 64 ARTTI

KRİZİN YÜKÜ EV İÇİ HİZMETLERİ ÜSTLENEN ÇOCUKLARIN ÜZERİNE YIKILDI.

TOPLAMDA ÇALIŞAN ÇOCUKLARIN TÜM ÇOCUKLARA ORANI 1999’DAN BU YANA % 41’DEN % 56’YA ÇIKTI.

ÇOCUK İŞÇİLİĞİNDEKİ ARTIŞ 6-14 YAŞ GRUBUNDA GERÇEKLEŞTİ

Ülkemizde ve dünyada artık çocuklar çocukluğunu yaşayamıyor maalesef.Paranın her şeyden önemli olduğu günümüzde ailerler geçimlerini sağlamak için çocuklarını da iş sahalarına süremeye başladı.Durum böyle olunca her gün gazetelerde/televizyonlarda çocuk ölüm haberlerini görmemiz sıradan bir durum haline geldi.Erişkinlerin bile zor şartlarda çalıştığı ağır iş kollarında dahi çocukalr çalıştırılıyor.Daha yakın zamanda (14 mart 2013) haftada 100 TL kazanmak için çalıştığı fabrikada kafası press makinasına sıkışıp vefat eden Ahmet Yıldız'ı hepimiz hatırlıyoruzdur.Tarımda,sanayide,çarşıda orda burda çocukların çalıştırıldığı ve bu durumun sıradanlaştığı bir gerçek.

  Eminim şimdi size çalıştığı için kaza geçiren çocukların hikayelerini yazsam içiniz acıyacaktır.Ancak aslında her gün çalışan çocukları görüyoruz hepimiz.Ancak en ufak bir tepki dahi vermiyoruz.Nerede mi?Tabiki hemen hemen her gün karşısında vakit geçirdiğimiz televizyonda!İnsanımız dizilere düşkün olduğu için yapımcılar bolcana dizi hazırlıyor ve tv kanalları bunları zevkle yayınlıyor.Peki bu kadar zevkle izlediğimiz dizilerin kamera arkasında neler oluyor bilgimiz var mı acaba?Çocuklar çekim zamanları gece boyu sette kalabiliyor!Sette sabahlayan çocuklar onlarca!Ailesinin yanında uyuması gereken çocuk sırf ailesine parasal destekte bulunmak için bu işe zorlanıyor.Çalışma saati diye bir şey yok.Her an çekim olabilir.Bu çocukların fiziksel sağlıkları dışında birde psikolojik gelişimlerinin nasıl etkilendiğini düşünsenize!

  Çocuk işçilerden bahsederken DİSK'in 2013 yılı Çocuk İşçi Raporu'ndan bahsetmemek olmaz.Rapor çok net ve sade yazıldığı için aynen kopyalıyorum ancak kaydetmek isterseniz adres http://www.disk.org.tr/default.asp?Page=Content&ContentId=1498 dir.

RAPORU 2.kısımda bulabilirsiniz:)

Ülkemizde Çocuk İşçi Sayısı Artıyor!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin