hari yang pertama

152 1 0
                                    

Amira ialah senior yang paling pandai di kolej itu .kawan nya ialah aina arif aliya dan kalissa.kehadiran amir membuatkan amira jatuh cinta kepadanya . kalissa juga jatuh cinta kepadany . amir menyapa amira dengan nada yg sopan . hai nama awak siapa. Na na na ma saya . amira jom lah kita dah lambat kawan kawan nya memangilnya. Amir akan menyambung percakapan itu lain hari bisik hatinya. kalissa menyapa amir hai .hai.awak tunggu siapa ni. Tak tunggu siapa pun . awak nama apa . amir .saya kalissa .selamat berkenalan.

******************************
Hari yang kedua
Hai amira . macam mane awk tahu nama saya . adalah rahsia .ok .eh jom gi cafe.ok jom . sebenarnya saya tahu nama awak ni sebab kalissa yang beritahu. Ooo. Jap kalissa tu kawan awak ke. Ye kenapa.takde apapun . boleh saya berkenalan dengan kamu . boleh apa salah nya tapi kamu kena kejar saya sampai kat tempat kesukaan saya. Ok jom lah .saya bilang 1 sampai 3 baru kita boleh lari 1 2.bai jumpa kat tempat kesukaan saya .eh mana adil . bai hahahaaha.
******************************
Hari yang ketiga
Amira dan kawan kawannya sarapan sama sama di restoran .kalissa menegur amira woi kenapa kau tersengih sengih.ada lah tu .si amira ni
Dah jatuh. Lalu amira menutup mulut aliya . jatuh apa beb .jatuh tangga .lalu amira berbisik dalam hati nya nyaris jer nasib baik kawan kawan aku tak tahu aku jatuh cinta.
******************************
Hari keempat
Kalissa melihat amir dan amira berdua duaan . kalissa sungguh berasa marah terhadap amira .semasa kalissa terlangar amira buku diari amira terjatuh .kalissa Membaca buku itu buku itu tertulis I love amir .apa. amira jatuh cinta dengan amir . dia kata dia tak pernah bercinta . Amira kau kata kau tak pernah jatuh cinta . ye memang aku tak pernah tapi aku start jatuh cinta ni masa amir hadir ke sini puas hati kamu kalissa . amira pun meningal kalissa . eh mana buku diari aku .

******************************
Hari kelima

Amira jom gi cafe mira kenapa ni mira . takde apa apa Mesti kalissa kan buat kamu macam ni kan .tak lah . cakap je lah kalau bukan kalissa siapa lagi. Ye saya mengaku kalissa kata awak dgn nya dah lama dah bercinta . bila masa saya bercinta dgn dia . abaikan je lah jom kita ke cafe . hye geng cepat nya kau sampai kat cafe ni . eah ni sapa pulak ni . mestilah boyfriend dia . senyap lah kau . hai saya amir teman amira . kan dah cakap dah. Eh kalissa mana .dia mari sini tadi dia datang tiba tiba mengamuk
Apa yang dia cakap. dia cakap di dah tak nak kawan dgn kita lagi.lalu amira pergi dari situ .ami mengejar amira .saya minta maaf ye sebab saya awk putus kawan .awak tak salah pun.
******************************
Hari keenam
Hei semua jom kita Berkelah . dimana . dlm hutan .betul betulah .kan dah tahu mestilah pantai bila besok ok.amir menerima satu panggilan dgn kalissa .mir baik kau dtg skrg aku sakit ni make sure kau dtg sorang jer . ok aku dtg sorang .amir amir mudah jer kau masuk perangkat aku kata kalissa.kenapa mir tk kalissa sakit .saya nk ikut boleh. tak boleh .maaf ye . lalu amira menganguk kepalanya.tiba sampai rumah kalissa amir dipukul dgn besi . padan muka kau amir kau dah masuk perangkap aku . Amira menerima sms mira dtg sini rumah aku . lalu amira bergegas pergi . amir apa nk jadi dgn kamu berdua ni amir kenapa kamu tidur berdua duaan dgn kalissa.
******************************
Hari ketujuh
Mira dgr dulu penjelasan ni dh tak de apa apa yg perlu saya dgr daripada awak dari hari ni kita putus hubungan . mira.woi mira mana kau punya boy friend tu aku dgn dia dah takde apa apa.kenapa kau putus hubungan dgn dia .dia baik apa . jangkaan aku salah selama ini dia tipu
Aku. Amira terlintas dihadapan bilik kalissa dia terdengar padan muka kau mira aku dah dapat
Apa yang aku nak . kalissa kau tipu aku. ye lah kenapa salah . kalissa menutup pintu untuk membunuh amira. amir dan kawan kawanya untuk membantu amira. kalissa buka pintu ni .aliya menelefon polis untuk menangkap kalissa.polis sampai disitu dan dia terjah masuk.cik kalissa letakkan senjata lalu polis menangkap kalissa . ingat mira permainan ni belum tamat. Jom lah kata nk gi pantai aku takde mod lah kau pergilah ok jaga diri baik baik ye Amira ok.amira juga menerima mesej dari aliya woi amir berlanggar dtg kat pantai.amira bergegas kesana . mira amir menyapa dia boleh saya melamar awak jadi isteri saya .ok tapi awak kena kejar saya sampai kat tempat kegemaran saya .ok tk de masalah. bye jumpa disana .eh tak adil saya belum ready lagi .bye.

Tamat

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 09, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

7 Hari Mencintai MuWhere stories live. Discover now