Akhirnya, Dahlia sampai ke asrama itu. Asrama itu kelihatan lama dan usang. Namun, nalurinya mahu berasrama di situ makin kuat. Dia bergerak ke kaunter utk megetahui biliknya dimana.
~
"Hm, 206 bilik aku. Kat mana ek?" tanya Dahlia seorang diri. Dia memegang kertas itu. Tiba2 kertasnya terjatuh. Apabila mahu mengambilnya,kertas itu ditolak angin dan hilang. Dia mengeluh kerana gagal mengambil kertas itu.
Akhirnya dia berdiri di satu bilik bertanda 206. Penanda itu mahu tercabut. "Haih, nasib baiklah aku x rabun" katanya.
Dia membuka loker yang berada di biliknya. Dia menyimpan semua baju2 dan buku didalam loker yang dipilihnya. Dia sekejap menoleh 3 orang yang sebilik dengannya.
X: Hi, nama aku May. Perempuan itu menghulurkan tanggannya untuk bersalam.
Y: Aku Farah. Selamat berkenalan.
Z: Hi. Nama aku Lena. Btw, nama kau apa?
Dahlia hanya menyambut salam mereka. "Nama aku Dahlia. Happy nak kenal ngan korang" kata Dahlia. Mereka mengangguk. "Kenapa kau nak asrama kat sini. Kitorang semua kalau boleh taknak asrama sini. Nipun, sbb kene paksa" kata Lena. "Entah aku pun tak tahu kenapa aku nak asrama sini. Em, kenapa korang taknak asrama sini? Ada bende ke yg sku tak tahu?" Tanya Dahlia. "Hah! Memang banyak pon kau tak tahu" kata Fara. "Tapi bukan pasal 'benda' tulah". Sambungnya lagi. Dahlia faham. "Dekat sini memang ada satu geng ni kerja dorang membuli,hisap rokok, dan benda2 bodoh" kata May.
"Teruknya" kata Dahlia. "Tapi, kau buat lek je, kitorang ada" sambung May. "Kau nak tak geng ngan kitorang?" Tanya Fara. "Geng apa?" Tanya dahlia.
Fara: alah, kira macam bff forever lah 😄
Dahlia: oh, boleh je. Tapi ada satu syarat
May: apa?
Dahlia: Aku nak jadi ketua 😊
Lena: boleh2 😋
May: kitorang pun ada syarat. Kau kene toreh tangan kau tanda kau setia dengan kitorang.
Dahlia tergamam. Tapi, apa salahnya.Dahlia: ok je 🙆
Dia menoreh tangannya menggunakan pisau yang diberi oleh Lena.
Tbc
KAMU SEDANG MEMBACA
ASRAMA
رعبDahlia yang memang nak berasrama di sana. Dia selalu dibuli oleh geng pembuli. Dia tidak mahu mengalah,pelbagai benda yang dia lakukan. Sejak perkara itu, kejadian pelik mula berlaku.