Geçen haftanın kitaplarını yeni teslim eden Leo yeni bir kitap bakıyordu. Bu sefer birden fazla almayacaktı çünkü kitap okumak onu daha da içine kapanık biri yapıyordu. Rastgele elini kitaplıktan bir kitaba dokundurdu ve onu aldı. Ernest Hemingway 'den Silahlara Veda idi. Kitabı alınca arasından bir kağıt parçası düştü. Eğilip aldı ve onun bir fotoğraf olduğunu gördü. Uzunca fotoğrafa baktı. Sonra kütüphaneden o kitabı aldı ve otobüste de fotoğrafa bakmaya devam etti. Fotoğraftaki kız çok güzeldi . Fotoğrafa baktığı süre boyunca zamanın nasıl geçtiğini anlayamamış olacak ki evini geçmişti ve bir sonraki otobüsü beklemek zorunda kaldı.
Nihayet evine vardı. Normalde aldığı kitabı direkt okumaya başlardı fakat bu sefer fotoğrafı masasındaki bir defterin arasına koyup uyudu.
Ertesi sabah ilk iş fotoğrafı defterin arasından çıkardı. Normalde kırk yıl düşünse aklına getirmeyeceği bir fikirle gözleri büyüdü. Bir tablo çizecekti. Aynı gün içinde sövale , tuval ve yağlı boyalar alıp fotoğraftaki kızı çizmeyi tasarladı. Oysa çizim yapmayalı epey olmuştu. Yine de hazırlanıp dışarı çıktı ve eşyaları aldı. Resim malzemeleri satan dükkandan çıkınca fotoğrafı bir fotokopicide büyültüp kalitesini arttırdı. Eve dönünce de vakit kaybetmeden çizmeye başladı.
Fotoğraftaki kızın biraz uzunca fakat bebek gibi bir suratı, büyük ve mavi gözleri , parlak kızıl saçları ve yüzünde de azıcık çilleri vardı. Amerikan vatandaşına benzemiyordu. Çok farklıydı. Eski bir kitabın arasından çıkan bu renkli fotoğraftaki kızın yaşayıp yaşamıyor olduğunu çok merak ediyordu.
Saatlerce uğraştıktan sonra yavaş yavaş alışmaya başlamıştı ki yalnızca resmin astarını hazırlayıp bıraktı. Yorgundu, kitabını okudu ve uyudu.
Not : bölümdeki fotoğrafın karakterler ve olayla alakası yoktur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aurora
RomanceLeo , kütüphanede rastgele eline geçen bir kitabın arasında bir fotoğraf bulur. Fotoğraf çok güzel bir kıza aittir. Sıkıcı hayatından şikayetçi olan Leo , kız ile iletişim kurmanın yollarını arar. Derken bir gün kitaptan çıkan fotoğraftaki kızı çizm...