The Bodygurd (One Short)

269 12 7
                                    

          Rumah agam yang terletak di tengah-tengah bandar Seoul, Korea begitu riuh dengan suara pekikan dari dalam.

"Hyung! Suho tak nak ada bodygurd! Lagi lagi dua ekor badut ni!" tengking Suho dengan geram sambil jari telunjuknya ditunding ke arah dua orang lelaki berseragam hitam yang duduk bertentangan dengannya.

"Hyung tak kira! Suho kena jugak ambil diorang ni sebagai bodygurd Suho!" hyungnya mula bengang dan menengking kembali.

"Haish! Dahlah malas nak layan!" Suho terus meninggalkan rumah dengan perasaan marah.

"Yang korang kenapa duduk aje kat situ! Kejarlah!" tengking Siwon pada dua orang bodygurd kepada adiknya. Kelang kabut mereka keluar dari rumah.

[Skip]

Suho duduk di Han River untuk menenagkan fikirannya yang kusut. Pandangan kosong di lontarkan ke hadapan. Derapan kaki yang kian menghampiri langsung tidak dihiraukan.

"Yah! Tak boleh lari jauh lagi ke?" sindir xxx dengan termengah-mengah. Kedua-dua tangannya di lekapkan pada lutut sambil membongkok menyedut oksigen.

"Betul. Betul. Penat siot!" sampuk xxx yang melakukan perkara yang sama.

Suho berpaling dan melihat sekeliling. Hmm.. Bodoh! Kereta ada tak nak guna! Lembap! Desis hatinya lalu memandang ke arah depan.

Bodygurdnya yang melihat Suho memandang sekeliling cepat-cepat berdiri tegak dan mengambil langkah berjaga-jaga. Suho berdecit melihat telatah mereka berdua.

"Yah! Badut-badut sekalian! Boleh tak buat biasa je?"-Suho

"Aish! This kid!"-xxx

"Kitorang just nak jaga kau je pun,"-xxx

"Bwo? 'Kau'?"-Suho

"Err tu..an?"-xxx

Suho mengeluh lalu berkata.

"Macam ni lah! Korang jadi kawan aku dalam masa yang sama korang bodygurd aku. Boleh?" soal Suho. Actually, dia tak mempunyai kawan. Mungkin kerana sikapnya yang pendiam jadi ramai yang menganggapnya sombong.

"Boleh. Btw, nama aku Baekhyun. Dan sebelah aku telinga macam gajah ni Chanyeol" Baekhyun memperkenalkan diri. Chanyeol sudahpun memandangnya dengan pandangan kau-mati!

"Aku Suho. Dah! Sorang pergi belikan aku Kopi. Sorang lagi teman aku kat sini. Sekarang." arah Suho. Baekhyun dan Chanyeol memandang sesama sendiri dan menurut saja permintaan Suho. Yelah. Diorang di bayarkan.

[Skip]

Sudah sebulan Suho mempunyai bodygurd dan dirinya tidak sunyi lagi seperti sebelum ini. Iyalah, badut sarkas datang rumah siapa yang tak terhibur.

Kadang-kadang Suho rimas jugak dengan badut-badut ni. Kadang-kadang perangai macam budak-budak bolehlah buat kawan. Kadang-kadang perangai dah macam appa-appa, dia pula macam anak kecil di kongkong oleh orang tua.

So, sampailah satu malam dia nak keluar tanpa pengawasan dari badut bergaji di rumahnya. Walaupun biliknya berada di tingkat tiga tapi dia tak gerun pun untuk melompat dari situ. Dah biasa buat kerja gila macam ni.

Suho bersiar-siar di luar menyusuri di setiap bangunan yang terdapat di situ. Kedinginan yang mencengkam tubuhnya langsung tidak dihiraukan. Dalam menikmati keindahan malam dia mendengar suara mengerang menahan kesakitan di sebalik lorong.

The Bodygurd (One Short)Where stories live. Discover now