Yabancı dil öğrenenlerin zorlanmasının ana nedenlerinden biri hata yapmaktan korkuyor olmaları. Özellikle de konuşmak söz konusu olduğunda. Halbuki anadilimizde konuşurken bile zaman zaman dilimiz sürçmüyor mu? Yetişkinlerle konuşmaktan çekiniyorsanız, daha küçük yaşta birileriyle pratik yapabilirsiniz. Hem çocuk dili daha basittir, hem de miniklerle konuşurken hata yapmak dert değildir.
Yabancı dil öğrenmenin tek yolu kitap defterden geçmek zorunda değil. Toplayın arkadaşlarınızı İngilizce isim-şehir oynayın. Telefonunuza öğrendiğiniz dilde kelime oyunları yükleyin. Yabancı dildeki filmleri dublajla yada Türkçe altyazıyla değil de, orijinal dilinde altyazılarla izleyin. İnternetten araştırıp bulabileceğiniz konuşma kulüplerine katılın. Böylece hem pratik yapmış olursunuz, hem de aynı dili öğrenmeye çalışan insanlarla tanışır fikir alışverişi yaparsınız. Öğrendiğiniz dilde şarkılar dinlemekle kalmayın, şarkılara eşlik edin!Yeni bir dil öğrenmeyi öğrenmek aslında büyük bir keyif. Yabancı dil ile ilgili çalışmalarınıza biraz kelime oyunu gözüyle, biraz turistik bir bakış açısıyla yaklaşmaya çalışın. Sistemli bir çalışma takip edildiğinde, hem hedeflerinize daha kolay ulaşabilir hem de süreçten keyif alabilirsiniz.