Różdżka

125 6 1
                                    

Różdżka (ang Wand) - podstawowy dla każdego czarodzieja ośrodek mocy, za którego pomocą może on rzucać zaklęcia. Różdżka sama wybiera swojego właściciela, dlatego skuteczność wykonania zaklęcia niepasującą różdżką jest niska. Jeśli jednak różdżka zostaje przekazana przez prawowitego właściciela w nowe ręce, może się ona dostosować do nowego czarodzieja.

Samo wykonanie tego magicznego przedmiotu to jedna z najstarszych sztuk w magicznym świecie. Jest możliwość uzyskania informacji o czarach, które zostały wykonane daną różdżką poprzez zaklęcie Priori Incantatem. Czarna Różdżka po zaklęciu Avada Kedavra oddawała swojemu Panu pełną moc ofiary, dlatego była najpotężniejszą różdżką ze wszystkich.

Różdżka jest europejskim wynalazkiem, i choć istnieje wiele wytwórców różdżek, Ollivanderowie są najbardziej znanymi i najbardziej doświadczonymi w Wielkiej Brytanii. Wytwarzają różdżki od 382 roku przed nową erą, ich sklep znajduje się na ulicy Pokątnej w Londynie.

W odróżnieniu od Wielkiej Brytanii, gdzie królem różdżek był Ollivander, kontynent amerykański podzieliło między siebie czterech wytwórców: Szikoba Wolfe, Johannes Jonker, Thiago Quintana oraz Violetta Beauvais.

Innymi twórcami różdżek są m.in. Mykew Gregorowicz i Jimmy Kiddell.

Używanie magii za pomocą różdżki jest zabronione czarodziejom niepełnoletnim poza terenem szkoły. Wyjątkiem jest sytuacja zagrożenia życia. Po ukończeniu 17 lat obowiązują jedynie ograniczenia co do używania niektórych zaklęć, takich jak na przykład Zaklęcia Niewybaczalne. Ponadto zabronione jest używanie różdżki przez stworzenia takie jak skrzaty domowe, gobliny czy centaury, na podstawie trzeciego paragrafu Kodeksu Użycia Różdżki.

Ze względu na zróżnicowanie talentu magicznego, różdżki są tworzone z różnych rodzajów drewna, mają różną elastyczność, inną długość oraz specyficzny rdzeń. Każda kombinacja odpowiada pewnej zdolności, do której różdżka jest szczególnie sprawna jak Zaklęcia, Transmutacja lub feniksa.

Rdzeń, czyli podstawa magicznych właściwości różdżki, według Olivandera najlepiej pozyskać z trzech magicznych zwierząt: jednorożca, smoka i feniksa.

Rdzenie i ich właściwości:

Włos jednorożca - do utworzenia różdżki pozyskuje się włosy z ogona lub grzywy tego magicznego stworzenia. Różdżka o takim rdzeniu daje najbardziej spójną magię, najmniej podlegając wahaniom i blokadom. Jest najwierniejszą ze wszystkich różdżek i najmniej odpowiednią do czarnej magii. Bardzo związana ze swoim prawowitym właścicielem niezależnie od jego potęgi magicznej. Wadą tego rdzenia jest dość niska wytrzymałość, co może być jednak zrekompensowane przez drewno, oraz że włos może "umrzeć" i konieczna będzie jego wymiana.
Włókno ze smoczego serca - różdżki o tym rdzeniu mają największą moc i są zdolne do najbardziej ekstrawaganckiej magii. Zawsze silnie związane z pierwszym właścicielem, jednak mogą go zmienić, jeśli ich następca wygra w pojedynku. Zazwyczaj uczą się szybciej niż inne rdzenie. Spośród nich to właśnie smocza różdżka jest najodpowiedniejszą do czarnej magii. Są nieco temperamentne i najbardziej z trzech omawianych rdzeni podatne na wypadki. Do wytworzenia różdżki potrzebne jest serca smoka.
Pióro z ogona feniksa - jest to najrzadszy rodzaj. Do stworzenia różdżki pozyskuje się pióro feniksa. Różdżki te wykazują dużo własnej inicjatywy i czasem działają z własnej woli. Są to różdżki najtrudniejsze do oswojenia i personalizacji, a dopasowanie do odpowiedniego czarodzieja nie jest łatwe. Są lojalne wobec swoich właścicieli, ale na tę lojalność czarodziej musi sobie zapracować.
Włos z głowy wili
Włos z ogona testrala - różdżki tego typu rdzenia dobrze dopasowują się do poziomu magii. Są oporne w nauce, jednak gdy je się odpowiednio nauczy, będą idealną różdżką. Są trudne w oswojeniu. Najczęściej są wybierają czarodziei, którzy mają niewielką moc magiczną. Te różdżki najbardziej lubią płatać figle.
Szpon hipogryfa
Kieł widłowęża
Róg jednorożca
Wąsy trolla
Pióra z ogona gromoptaka
Włos wampusa
Kolec z grzbietu potwora z White River
Włos bagnowyja.

Wingardium Leviosa!Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz