[SAMBUNGAN CITE]
Keesokan pagi
"GD!! bangunlh!!"jerit AYUN sambil gerakkn GD.
"adui ko ni dh kenape? ganggu aku tido je"kata GD.
"GD cepat lh bangun! ko dengar tak bunyi tu...bunyi ape tu?"kata AYUN cemas sambil gerakkn GD.
"emm...bunyi? bunyi ape tu?" tanye GD pula sambil paksakn diri untuk bangun.
"ko ni..aku tanye ko..ko tanye aku balik"marah AYUN.
"jangan marah..jab aku buka lampu"kata GD sambil bangun meraba suis lampu lalu tekan.
Apabila lampu menyala dengan muka terkejut beruk GD dan AYUN melihat seekor binatang seakan seekor kucing dewasa tapi sebenarnye seekor anak harimau belang yg comel.
"wah comelnye harimau belang ni"kata AYUN sambil pegi kearah harimau belang tu.
Belum sempat rapat, GD tarik tangan AYUN.
"jangan!harimau belang bahaya walaupun anak" kata GD.
AYUN tepis tangan GD.
"mane ade...anak harimau belang jinak lh"kata AYUN pegi kearah harimau belang tu serta dukung harimau belang tu.
"ko ni...apahal berani sangat"kata GD.
"mane ade berani...anak harimau memang jinaklh" kata AYUN.
"ko cubalh belai dia"kata AYUN sambil serahkn anak harimau belang tu kt GD.
GD teragak2.
"ambillh cepat...xyah takutlh....dia bukan makan ko pun"kata AYUN.
"yelh...sabar sikit boleh tak" marah GD.
"ok ambil masa ko...biar aku main ngan anak harimau yg comel dan jinak ni"kata AYUN sambil bilainye.
"nanti...bagi anak harimau tu...aku pun nk main ngan dia"kata GD sambil hulurkn tangan.
AYUN senyum melihat GD dh jinak ngan anak harimau belang ni.
"ape pandang2...aku taulh aku ni kacak...xyahlh tenung aku cm nk makan aku.... senyum2 lagi"kata GD.
"eee....perasannye....aku pandang anak harimau tu bukan ko....aku senyum sebab anak harimau tu comel sangat bukan senyum sebab ko"kata AYUN nafi.
"tipulh ko"kata GD.
"suka hati ko lh"kata AYUN.
Selepas beberapa jam bermain bersama anak harimau belang itu, AYUN tertido disamping anak harimau itu.
'comelnye dia tido'kata GD dalam hati.
GD mengusap rambut dan muka AYUN.
'lembutnye muka dia'kata GD dalam hati.
AYUN tersedar.
"ko buat ape ni?"tanye AYUN terkejut.
"xde pape...ko nk tido pegilh kt atas katil tu"kata GD.
"xpelh...aku nk tido kt sini ngan comel"kata AYUN.
"comel?"tanye GD.
"panggilan anak harimau belang ni comel sebab dia memang comel"kata AYUN.
"ouh ok"kata GD.
AYUN sambung tido semula.
"comel"kata GD.
"ape?"tanye AYUN tetiba bangun dari tido.
"ah...emm...xde pape...ko sambung balik tido ko"kata GD.
"ye...ko tido sekali...dh lewat dh ni"kata AYUN.
"ok...jab lagi aku tido"kata GD.
"ok...selamat malam"ucap AYUN.
"selamat malam"ucap GD kembali.
GD masih memerhatikn AYUN tido.
'kenapalh ko comel sangat AYUN...ko selalu buat aku cair je' bisik GD dalam hati.
YOU ARE READING
TERSESAT DI HUTAN, KOREA(SMBNG)
RandomIni sambung cite TERSESAT DI HUTAN, KOREA. Cite bab satu dan seterusnye ade di akaun ' AYUNIDA13 '