chap 1

22 3 2
                                    

Hana sedang menunggu Hira untuk ke sekolah bersama.Sambil merenung langit dia memikirkan tentang keluarganya.

Hana sebenarnya anak tunggal,walaupun dia satu-satunya anak En.Rashid dan Pn.Salmiah dia tidak pernah diberi kasih sayang yg secukupnya..tempat dia meluah hanyalh sahabat baiknya iaitu Hira..Meraka berkawan sejak dari kecil lagi kerana tinggal berhampiran..

Hana!!! satu jeritan yg amat kuat

Membuatkan Hana terkejut.. dia menoleh dan melihat Hira sedang berlari kearahnya..

Mereka pun terus jalan ke sekolah.

"sekolah"

Hana dan Hira sedang membaca buku.. budak rajin katenye..sedang khusuk mereka membaca ada bergaduhan besar berlaku di dataran sekolah..tetapi mereka tidak menghiraukannya..

tiba-tiba ada dua org pelajar lelaki kacau mereka..'wah, ada budak rajinlh kat kelas kita nie, comel-comel lagitu..pwett..ada peluang nie'..merakalh Imran dan Iman dua jejaka yg amat popular kat sekolah tapi suka betul mengacau.."hensem je lebih tapi perangai macam budak-budak..haihh".

Hana dan Hira hanya teruskan menbaca..tetapi buku mereka diambil.. apa lagi Hira dan Hana pun mengejar mereka untuk mendapatkn buku itu semula.. Sedang mereka berempat bekejar-kejar, beberapa org murid berkata "wah sweetnya main kejar-kejar cemburu pulak bila nampak, korang nie tengah dating ke?"..

Mereka berempat berhenti selepas mendengar kata-kata itu.. Hana dan Hira terus merampas buku daripada tangan Imran dan Iman dan terus kembali ke tempat duduk..tanda malas nak layan kata-kata itu.. Imram dan Iman pula terus keluar dari kelas..nak pontenglh tu...





Maaf kalau pendek sangat otak saye dah kering takde idea..nanti saye sambung kalau ada masa..hehehe.. jangan lupa komen and vote okey

CINTA MONYETWhere stories live. Discover now