Chap 2

15 3 0
                                    

[waktu rehat]

Hira dan Hana berada di taman.Meraka berbual-bual dengan rancak sekali.Tiba-tiba beberapa org pelajat perempuan menghampiri mereka.

 'Hey, you two jangan nak mandai-mandai kacau Iman dan Imran lagi okay, kalau tak nahas korang!!' kata salah seorang dari mereka iaitu Ina. Ina seorang yg sangat popularlh juga, tu pun sebab sikap dia yg gedik dan sundal itu..

'Eh, pahal kw tuduh yg kami kacau diorang,diorang yg kacau kami dululh..kami teda hati nak kacau lelaki macam tu pun. Klau kw nak ambil jelh..kite tak kesah ' kata Hana.

'Okay fine, yg penting korang takde kaitan dengan diorang langsung. FAHAM!!' kata Ina sambil menjeling dan berlalu dari taman itu.

[lonceng berdering menandakan waktu rehat dh habis]

Hira dan Hana sedang menuju ke kelas mereka. Setelah sampai di kelas, mereka terus duduk di kerusi masing-masing kerana guru sudah berada di dalam kelas.

'Baiklh murid-murid sila hantar kerja rumah maku sekarang juga.'

Hira dan Hana, mula cemas kerana tidak menjumpai buku latihan mereka.

'Semua sudah hantar?'

semua murid menjawab 'sudah cikgu'. Hira dan Hana hanya berdiam diri..

'Hira dan Hana kamu sudah hantar ataupun belum?'

'Belum cikgu' jawab mereka serentak sambil berdiri.

'Mana buku latihan kamu berdua?'

sekali lagi mereka menjawab dengan serentak' Saya ada bawa buku tu cikgu, tapi sekarang buku tu dh takde'

'Baiklh, pulang rumah ni kamu berdua terus cari buku kamu. Saya nak buku kamu berdua ada di atas meja saya esok pagi. Faham?'

'Faham cigku'. 

huuuh, mereka duduk dan terus menghembus nafas lega.


[waktu persekolahhan pun tamat]

Semasa mereka bersiap untuk pulang, Iman dan Imran menghampiri meja mereka dan membaling dua buah uku latihan yg sangat mereka kenali.

'Eh, korang sorok buku kiteorang?' soal Hira.

'Takde lh' jawab Iman.

'Jdi, macam mana buku ni ada kat korang?' soal Hana lagi

'Kami jumpa kat podok tadi' jawab Imran

'kenapa tak bagi tadi?' tanya Hana

'kiteorang terlupa tadi, SORRY~' balas Imran

'Hmm, yelah. BTW Thanks' balas Hana [senyum dengan lebar]








Maaf, mesti bosankn..lain kali saya akan perbaiki lagi cerita nie

Thx kepada yg sentiasa mnykng

luv u


CINTA MONYETWhere stories live. Discover now