Hoe Het Allemaal Begon

7 0 0
                                    

Hii, Ik ben Anna. Ik ben 14 jaar en zit in de tweede klas. ik zit op een school een paar kilometers verwijderd van mijn huis en ik fiets altijd met mijn vrienden en vriendinnen naar school. aangezien ik nu al twee bijna 3 jaar in dezelfde klas zit kan ik het best beginnen bij waar het allemaal begon: de eerste dag van de eerste klas, dus bij deze begint het verhaal echt. veel leesplezier 😄

ugh wat is dit vroeg opstaan nu al vreselijk. de eerst dag gelijk het eerste uur, ik moet verdorie wel 6 uur mijn bed uit. kindermishandeling noem je dat! maar te laat komen op je eerste dag is ook niks, dus laat ik dan toch maar opstaan. Ik stond op en deed mijn dagelijkse ochtendritueel weet je wel, ff eten, kleren aan, tandepoetsen, je mobiel checken en daar zo in verdiept zijn dat je bijna te laat komt. ik stap dus maar snel op mijn fiets en ben nog net op tijd bij ons verzamel punt. in het uurtje dat we moesten fietsen kletsten we over onze vakanties en onze eerste schooldag over hoe die zou verlopen. al snel merkte ik dat iedereen best wel gespannen was over onze eerste schooldag. zelfs ik. en dat terwijl ik normaal eigenlijk helemaal niet zenuwachtig of gespannen ben voor dit soort dingen, aangezien ik vrij tjah hoe noem je het, uitgaand en open ben en totaal geen moeite heb met het maken van vrienden. maar in dit geval was het toch wel een beetje spannend omdat ik nog zeg jaar aan deze school en minsten 3 jaar aan deze klas vastzat. ik had, behalve de twee kinderen uit mijn dorp, nog nooit iemand uit mijn klas gezien.

eindelijk na een uur fietsen kwamen we op school aan. we werden door een examen leerling, waarvan je aan zijn gezicht af kon lezen dat ie dit niet vrijwillig deed, naar de kantine gebracht en moesten daar op onze mentor wachten. onze mentor stapte naar voren en noemde alle kinderen uit onze klas op. we liepen met haar mee naar ons mentorlokaal en kregen daar te horen wat de eerste week er uit zo zie aangezien alleen de eerste klassers nog school hadden en ee de hele week zouden optrekken met onze eigen klas. We zouden mekaar leren kennen, onze boeken en roosters krijgen, spelletjes spelen en nog een paar andere dingen die me niet zo heel erg veel boeide.
Terwijl onze mentor aan het praten was verveelde ik me dood, ik was natuurlijk ook zo dom geweest om aan het begin ergens achterin de klas helemaal alleen te gaan zitten. Ik keek de klas rond, ik zag als eerst twee groepjes meiden. Het eerte groepje bestond uit 7 meiden, ze zaten te giechelen, te knipogen naar jongens en te praten over make up. Ik wist gelijk dat ik bij hun niet op m'n plek zou zijn😂. Het tweede groepje meisjes zag er wel gewoon uit, sommigen leken wat tuttig en anderen waren heel stilletjes een boek aan het lezen. Ik begon te twijfelen aan de klas aangezien ik nog niemand had gezien waarvan ik dacht dat zou eens een goede vriendin van me kunnen worden. Maar toen zag ik haar zitten hoor😂 ze was een klein meisje met knal en dan ook echt knal rood haar en een neuspiercing. Ik zag dat ze het logo van m'n favo tv show aan het tekenen was😂. Ik lachte me dood om haar omdat ze probeerde een of andere kleine jongen uit onze klas bang te maken, en het haar nog lukte ook.
Maar in iedergeval ik vertel zo wel verder over haar, ik besloot verder te kijken door de klas. Zoals het bij de meeste eerste klassen volgensmij gaat gaan de jongens bij de jongens zitten en de meiden bij de meiden. Dus ik zag hier nu ook weer twee groepen met jongens zitten. De eerste groep bestond uit wat de meiden uit mn klas genoemd hadden " de hotties" * waar ik het persoonlijk niet mee eens was* het was een groep van redelijk lange en niet lelijke jongens, maar om ze dan gelijk dat label te geven vond ik te ver gaan. Wat mij betreft zat er nou niet echt een jonge tussen waarvan ik dacht die is leuk😂.
Maar laat ik verder gaan met de andere groep jongens. Zij waren een beetje de nerdjes, maar zeker heel erg aardig en grappig. Ze hadden het over de games die ze speelden en terwijl ik aan de andere kant van het lokaal zat, kon ik ze toch horen lachen.
De jongens hadden allemaal al vrienden en groepjes gevormt, het grootste deel van de meiden ook. De enigste twee die overbleven waren ik en het meisje met de rode haren...

When I First Met YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu